2019-12-07, 13:24
Medlem
MauricePs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bordsunderlagg
Bara hört rykten från hemtjänstens personal att Wilma hotade anmäla svärfadern för våldtäkt.

Detta är ju helt avgörande för fallet om detta går att bekräfta. I sådana fall har Wilma varit mycket sexuellt aktiv. Och pojkvännen hade rätt, men tänk på var hon fått så mycket pengar ifrån???
Är det från pojkvännens tabletter eller hon kanske är utnyttjad som hora av Pojkvän ev?
Citera
2019-12-07, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
En annan slutsats av de polska forskarna: nästan all "bortforslingsstyckning" sker på samma plats som där mordet begåtts.

Ja, tack för länken till artikeln (2016) om rättsmedicinska erfarenheterna i Krakow. 30 fall under 50 år säger hur ovanligt det är. Krakow är betydligt större (760 000 inv) än lilla Uddevalla (36 000 inv).

De skiljer klart och tydligt på defensiv och offensiv styckning, vilket var det stora trätoämnet kring da Costa-målet. Då hävdade många att det inte var någon skillnad, men i Krakow görs det skillnad och endast tre (3) av de femtio fallen bedöms som offensiva (sadistiska) styckningar.

För detta fall, med mördade Wilma så är slutsatsen viktig tycker jag.

"CONCLUSIONS: Homicides with corpses dismemberment usually are committed by offenders who is in close relationship with victim (family or friend). Dismemberment is almost always performed in the same place as murder - home of perpetrator. This type of homicide usually is not planned.

PMID 28677377 [Indexed for MEDLINE]"

Det finns en artikel i en tidskrift som hette Nordisk Medicin med motsvarande sammanställning över kände styckmord i norden. Tidskriften ges inte ut längre, men bör finnas tillgänglig på bibliotek. Jag har för mig att det var Kari Ormstad, rättsläkare och professor i rättsmedicin Jovan Rajs, som gjorde den sammanställningen och det bör ha varit i slutet av 1980-talet. Syftet med den sammanställningen (på svenska) var att klargöra skillnaden mellan offensiv och defensiv styckning.

I det här fallet med Wilma så talar väl det mesta för att det är en defensiv styckning utförd i MGM hem och han och Wilma kände varandra.

Vad det gäller de "rasifierade" inläggen här så tillför de enligt min åsikt ingenting utom att man får fler inlägg att scrolla förbi. MGM är häktad på sannolika skäl misstänkt för mord. Antagligen kommer han att fortsätta skylla på andra fantiserade personer. Eller rentav skylla på offret själv. Alltså precis som andra styckmördare i den här kategorin (defensiva styckningar i gm's hem). Det är ingen skillnad mellan dem som utför de här morden och gärningarna i någon del av världen.

Jag ska försöka hitta den gamla artikeln i Nordisk Medicin.
Citera
2019-12-07, 13:30
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MauriceP
Detta är ju helt avgörande för fallet om detta går att bekräfta. I sådana fall har Wilma varit mycket sexuellt aktiv. Och pojkvännen hade rätt, men tänk på var hon fått så mycket pengar ifrån???
Är det från pojkvännens tabletter eller hon kanske är utnyttjad som hora av Pojkvän ev?
Var det kännt att W hade mycket pengar att röra sig med eller bara en teori från din sida?
Citera
2019-12-07, 13:38
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Fast folk som kan slakta och stycka djur finns väl över hela världen. Inget unikt för muslimer.
Svenskar, norrmän, ryssar, sydamerikaner, cowboys, för att inte tala Austarliensare..Osv.

Nja, jag tror inte medelsvenssons har en pappa eller farbror i släkten som regelbundet offrar djur en gång om året vid Ramadan.
Vi har väl ingen anledning att stycka några djur.

MGM har med största sannolikhet någon i familjen eller släkten som vet exakt hur man styckar djur och därmed även en nätt 17-åring.
Citera
2019-12-07, 13:39
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Catulla
Du vet alltså att det finns en person med IS-anknytning skriven hos pappan? Namn?

På pappans adress är dessa 5 personer folkbokförda:

Shabaz Ahmed Saed (44, man, gift) pappa

Shahwnam Aziz (39, kvinna, gift med pappan)

Kamaran Ali Ghafoor Ghafoor (43, man, ogift)

Rebwar Hama Salih Salih (43, man, ogift)

Shaysta Nadjmaddin Mahmoud (22, kvinna)
(”Integrationspedagog”. https://www.bohuslaningen.se/kultur-...tra-1.11686266)

Källa: https://www.ratsit.se/19750624-Shaba...ENibw8#merInfo

Shaysta är klädd i helsvart muslimsk dräkt och gillar Anas Khalifa på Facebook. Denna anses om en radikal islamist och salafistisk missionär.

”Anäs Mats Mones Khalifa, även Anas Khalifa och Abu Malik, född 12 juli 1983 i Egypten, är en svensk radikal muslim. Han föreläser regelbundet över hela landet och anses som en auktoritet inom dawahrörelsen i Sverige och är en viktig del av den radikala islamistiska miljön i Sverige.
Källa: https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Anäs_Khalifa

Föreläsare vill att icke-muslimer ska krossas
Anas Khalifa har i många år varit en auktoritet inom den svenska dawahrörelsen, och en centralfigur inom den radikala islamistiska miljö där våldsbejakande extremister rör sig. I föreningar och på konferenser över stora delar av Sverige har han spridit sitt religiösa budskap. I augusti 2015 fick han möjligheten att öppet ta avstånd från Islamiska staten när han på en social medietjänst fick frågan om vad han anser om terrororganisationen. Men han tog den inte
Källa: https://www.magnussandelin.se/forela...er-ska-krossas

Islamister kopplas till förskolor – vill bedriva verksamhet för barn.
” Göteborg stoppade nyligen ett familjedaghem hemma hos islamisten Anas Khalifa.
Men han är bara en av flera utpekade extremister som vill bedriva verksamhet för barn, visar en kartläggning från Aftonbladet. Anas Khalifa har många gånger beskrivits som en salafistisk missionär. Han har predikat för unga att de inte ska fira nyår, inte fira studenten, inte umgås med icke-muslimer samt om hur muslimer har rätt att försvara sig själva. Han har också suttit i fängelse för momsbedrägerier.”
Källa: https://www.expressen.se/gt/islamist...mhet-for-barn/
Citera
2019-12-07, 13:39
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Ja, tack för länken till artikeln (2016) om rättsmedicinska erfarenheterna i Krakow. 30 fall under 50 år säger hur ovanligt det är. Krakow är betydligt större (760 000 inv) än lilla Uddevalla (36 000 inv).

De skiljer klart och tydligt på defensiv och offensiv styckning, vilket var det stora trätoämnet kring da Costa-målet. Då hävdade många att det inte var någon skillnad, men i Krakow görs det skillnad och endast tre (3) av de femtio fallen bedöms som offensiva (sadistiska) styckningar.

För detta fall, med mördade Wilma så är slutsatsen viktig tycker jag.

"CONCLUSIONS: Homicides with corpses dismemberment usually are committed by offenders who is in close relationship with victim (family or friend). Dismemberment is almost always performed in the same place as murder - home of perpetrator. This type of homicide usually is not planned.

PMID 28677377 [Indexed for MEDLINE]"

Det finns en artikel i en tidskrift som hette Nordisk Medicin med motsvarande sammanställning över kände styckmord i norden. Tidskriften ges inte ut längre, men bör finnas tillgänglig på bibliotek. Jag har för mig att det var Kari Ormstad, rättsläkare och professor i rättsmedicin Jovan Rajs, som gjorde den sammanställningen och det bör ha varit i slutet av 1980-talet. Syftet med den sammanställningen (på svenska) var att klargöra skillnaden mellan offensiv och defensiv styckning.

I det här fallet med Wilma så talar väl det mesta för att det är en defensiv styckning utförd i MGM hem och han och Wilma kände varandra.

Vad det gäller de "rasifierade" inläggen här så tillför de enligt min åsikt ingenting utom att man får fler inlägg att scrolla förbi. MGM är häktad på sannolika skäl misstänkt för mord. Antagligen kommer han att fortsätta skylla på andra fantiserade personer. Eller rentav skylla på offret själv. Alltså precis som andra styckmördare i den här kategorin (defensiva styckningar i gm's hem). Det är ingen skillnad mellan dem som utför de här morden och gärningarna i någon del av världen.

Jag ska försöka hitta den gamla artikeln i Nordisk Medicin.
Här tänker man också att någon som utför en offensiv styckning antagligen har planerat det hela i detalj redan tidigare. Något han fantiserat om under lång tid. Inget i det här fallet tyder på att det skulle förhålla sig så.

Jag håller fast vid min ursprungliga teori.

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag gissar ju på att hans berättelse blir så här: -"Vi bråkade, hon anföll mig & slog mig, jag fredade mig med en knuff, hon föll illa mot en kant & dog, jag fick panik & ringde pappa, som forslade bort liket"-

Det låter väl som vållande + skyddande av brottsling & brott mot griftefriden?

Men jag garderar gärna med att han i verkligheten ströp henne.
Citera
2019-12-07, 13:42
Medlem
MauricePs avatar
En teori!
Var får BO sina pengar ifrån? Hon har fina dyra kläder o skor, mycket smink osv.
MGM stjäl tabletter på jobbet, till sig själv eller/och säljer till kompisar.
Dom etablerade narkotika säljarna blir inte glada på honom om han säljer i deras område.
MGM kan ha blivit hotad av dom och dom kan ha bragt BO om livet när MGM ser på.
Sen har dom lämnat MGM med BO död i hans lägenhet. MGM ringer pappa och ber honom komma på Torsdags kvällen och dom bråkar om saken. Pappan hjälper MGM med bortforslande av BO.
Narkotika säljarna utövar mer press genom att hota MGM:s pappas familj med något. Där av MGM:s tystnad och hans total nekande till all inblandning i mordet.
fast det finns fortfarande en stor fråga och det är var man har sett BO på Walkeskroken och vilken tid det var? MGM har ju sin utgångspunkt i jobbet där på 5:an. Varför kom inte BO fram till sin syster? Var skulle BO träffa sin syster?
Citera
2019-12-07, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Kunskap om styckning behövs ju bara om man skall skära ut rätt bitar av vildsvin & liknande. Att såga av huvud, armar & ben klarar nog vem som helst, rent fysiskt. Om man sen klarar det mentalt är en annan fråga.

Jepp! Exakt vad jag har skrivit tidigare.
Citera
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Nja, jag tror inte medelsvenssons har en pappa eller farbror i släkten som regelbundet offrar djur en gång om året vid Ramadan.
Vi har väl ingen anledning att stycka några djur.

MGM har med största sannolikhet någon i familjen eller släkten som vet exakt hur man styckar djur och därmed även en nätt 17-åring.
De muslimer jag känner styckar inte något djur på ramadan 🤦🏼‍♀️
Det där är inget som alla muslimer gör
Citera
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Komment1
Nu när både pappan och kusinen är anhållna så borde polisen få svar inom en väldigt snar framtid med tanke på att de kan jämföra svaren. Förhoppningsvis.

Är den tredje anhållna en kusin?
Citera
2019-12-07, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
DET har säkert polisen redan koll på.
(Ang dom 3 personer som står skrivna på MGMs pappas adress.

Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
På pappans adress är dessa 5 personer folkbokförda:

Shabaz Ahmed Saed (44, man, gift) pappa

Shahwnam Aziz (39, kvinna, gift med pappan)

Kamaran Ali Ghafoor Ghafoor (43, man, ogift)

Rebwar Hama Salih Salih (43, man, ogift)

Shaysta Nadjmaddin Mahmoud (22, kvinna)
(”Integrationspedagog”. https://www.bohuslaningen.se/kultur-...tra-1.11686266)

Källa: https://www.ratsit.se/19750624-Shaba...ENibw8#merInfo

Shaysta är klädd i helsvart muslimsk dräkt och gillar Anas Khalifa på Facebook. Denna anses om en radikal islamist och salafistisk missionär.

”Anäs Mats Mones Khalifa, även Anas Khalifa och Abu Malik, född 12 juli 1983 i Egypten, är en svensk radikal muslim. Han föreläser regelbundet över hela landet och anses som en auktoritet inom dawahrörelsen i Sverige och är en viktig del av den radikala islamistiska miljön i Sverige.
Källa: https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Anäs_Khalifa

Föreläsare vill att icke-muslimer ska krossas
Anas Khalifa har i många år varit en auktoritet inom den svenska dawahrörelsen, och en centralfigur inom den radikala islamistiska miljö där våldsbejakande extremister rör sig. I föreningar och på konferenser över stora delar av Sverige har han spridit sitt religiösa budskap. I augusti 2015 fick han möjligheten att öppet ta avstånd från Islamiska staten när han på en social medietjänst fick frågan om vad han anser om terrororganisationen. Men han tog den inte
Källa: https://www.magnussandelin.se/forela...er-ska-krossas

Islamister kopplas till förskolor – vill bedriva verksamhet för barn.
” Göteborg stoppade nyligen ett familjedaghem hemma hos islamisten Anas Khalifa.
Men han är bara en av flera utpekade extremister som vill bedriva verksamhet för barn, visar en kartläggning från Aftonbladet. Anas Khalifa har många gånger beskrivits som en salafistisk missionär. Han har predikat för unga att de inte ska fira nyår, inte fira studenten, inte umgås med icke-muslimer samt om hur muslimer har rätt att försvara sig själva. Han har också suttit i fängelse för momsbedrägerier.”
Källa: https://www.expressen.se/gt/islamist...mhet-for-barn/
Mycket intressant, man undrar varför alla integrationspedagoger i hela Sverige på ett eller annat sätt är kopplade till just radikala islamister. Hela Sveriges integration tas om hand av dessa människor. Ännu konstigare är varför en av dessa är bosatt i den bostad som har en koppling till ett mord som med begåtts av just integrerade muslimer. Det kanske finns någon agenda bakom mordet förutom bara ett "hedersmord". Det har ju varit en "arabisk vår" i Sverige denna hösten på att mörda/skada svenskar.
Citera
2019-12-07, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Framförallt en som är villig att stycka en 17 årig tjej.
Nu styckas iof inte en människa på samma sätt som gris/nöt/vilt (hoppas jag) utan enbart armar/ben ev huvud kapas bort så det blir 5/6 delar, men skulle en kropp styckas i små bitar på 300-500 gram och spridas ut på tex en åker skulle Räv/kråkor/korp/skator/mås och övriga djur städa undan detta relativt snabbt. Typ 5 liter matrester tar bara nån minut för 10-20 måsar att svälja men slänger man en större bit som dom inte kan flyga/dra bort tar det mycket längre tid att hacka i sig.

Det effektivaste är väl ändå att det bara är just 6 delar och att dessa läggs i sopor som går till förbränning. De har ju garanterat hunnit tömma sopor vid de fastigheter som dessa tre förfogar över. Kommer ju aldrig gå att hitta något efter det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in