Citat:
Det pratas en del om styckning. Och då att det krävs kunskaper et.c. Jag ställer mig frågande till detta. Ja, en riktig styckning, av ett djur, där man ska ta rätt på de olika delarna, kräver kunskaper. Ett bättre begrepp kanske vore destruering. Det krävs naturligtvis inte några kunskaper i ämnet styckning, för att klara av att dela upp en kropp i flera delar.
Rätt verktyg/maskiner så är det inga problem. Jag har tveklöst verktyg som skulle fixa detta i garaget. Fysiskt. Psykiskt är en annan femma och det är väl inte heller det som avses i diskussionen...
Jag är säker på att Bilverkstaden har verktyg/maskiner som lämpar sig till att snabbt dela en kropp i flera delar. Hoppas polisen har inventerat verkstadens maskiner.
Fan, det räcker med en tigersåg, med rätt blad i......
Rätt verktyg/maskiner så är det inga problem. Jag har tveklöst verktyg som skulle fixa detta i garaget. Fysiskt. Psykiskt är en annan femma och det är väl inte heller det som avses i diskussionen...
Jag är säker på att Bilverkstaden har verktyg/maskiner som lämpar sig till att snabbt dela en kropp i flera delar. Hoppas polisen har inventerat verkstadens maskiner.
Fan, det räcker med en tigersåg, med rätt blad i......
Universitetet i polska Krakow har gjort en stor studie av samtliga polska styckmord och här ser man att nästan alla styckningar som görs av mördare som vill göra sig av med en kropp ser ut på liknande sätt (när det handlar om perversa sexmördare ser det ut på andra sätt).
Det handlar alltså om människor som inte är jägare eller charkuterister och som alltså aldrig har gjort något sådant tidigare.
Om offret är litet så handlar det fem snitt: huvudet åker av först och därefter armar vid skuldrorna och sedan benen vid ljumskarna. Den största biten blir alltså torson, men den får plats i en stor resväska eller trunk.
Är personen större blir det i bland två snitt till: vid knäna så att benen delas i två. Allt det här handlar förstås om att få ned kroppen i tillräckligt små delar för att kunna flyttas, samtidigt som man inte vill hålla på och karva och finfördela liket i onödan. De flesta tycker nämligen att detta är en mycket obehaglig sysselsättning.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/28677377/