2019-12-07, 12:07
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Det rödgrönbå blocket går fram nästan fem procentenheter medan de tre bruna backar 0,6! Och undersökningen är innan EBT aviserade sin skilsmässa, så jag tror Kd kan räknas bort helt.

Citat:
Ebba står inte längre så högt i popularitet hos de familjevurmande ultrakonservativa frireligiösa i Kd. Stening för henne enligt bibeln. Kd är nog också under spärren nu.

Exakt hur många sympatisörerna KD har kan säkert diskuteras, men alla o.u. tyder på någonstans i storleksordningen mellan 5 och 10%. Jag vet inte vilka kretsar du umgås i, men tror du på fullt allvar att så pass många svenska väljare är fundamentalistiska ultrakonservativa frikyrkovänner? Det är inte en chans att finns inte 5-10% sådana i Sverige och har inte gjort det de senaste 100 åren, om ens då? Och frågan om dessa få ens röstar? Och varför skulle dessa få lämna KD för att byta till ett, i deras ögon, än värre sekulärt parti, såsom V eller S? Vore inte t.ex. Kristna Värdepartiet mer sannolikt att de byter till då?

Hade dina analyser stämt hittills hade KD, M och SD idag haft ett negativt antal väljare.
2019-12-07, 12:54
Medlem
Haddock93s avatar
https://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon/12514694

Ca 6.40 in på klippet.

Inte sett någon nyhetsartikel kring detta men VÄLDIGT intressant och spännande utveckling:

Här är partiledaren som folk helst äter julbord med

20% Jimmie Åkesson - populärast bland männen
19% Stefan Löfven - populärast bland kvinnor *suck*
18% EBT
16% Sjöstedt - populärast bland ungdomar (jag blir rädd på riktigt)
10% Lööf
6% Kristersson (!!!)
4% Sabuni
3% Lövin
1% Bolund

Helt galet vilka intressanta siffror. Jimmie Åkesson börjar verkligen bli folkkär. Vilken otrolig resa från att vara mest hatad till bland den mest folkliga och älskad.

Som jag skrev tidigare i tråden, Kristersson bör passa sig, ligger riktigt illa till om han placerar sig här i skalan. Blir nog ingen jättestor EBT effekt ändå även fast han nu öppnar för SD.

Klimatalarmisterna är mest hatade

Tankar kring detta?
2019-12-07, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Exakt hur många sympatisörerna KD har kan säkert diskuteras, men alla o.u. tyder på någonstans i storleksordningen mellan 5 och 10%. Jag vet inte vilka kretsar du umgås i, men tror du på fullt allvar att så pass många svenska väljare är fundamentalistiska ultrakonservativa frikyrkovänner? Det är inte en chans att finns inte 5-10% sådana i Sverige och har inte gjort det de senaste 100 åren, om ens då? Och frågan om dessa få ens röstar? Och varför skulle dessa få lämna KD för att byta till ett, i deras ögon, än värre sekulärt parti, såsom V eller S? Vore inte t.ex. Kristna Värdepartiet mer sannolikt att de byter till då?

Hade dina analyser stämt hittills hade KD, M och SD idag haft ett negativt antal väljare.

De går naturligtvis till SD. SD hatar också muslimer, homosexuella och kvinnor som har gjort abort.

Själv tycker jag att den som inte kan hålla ihop sin familj är ännu mindre lämplig att hålla ihop ett parti och totalt olämplig att hålla ihop ett land.
Senast redigerad av Manskahahusvagn 2019-12-07 kl. 14:34.
2019-12-07, 16:00
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
De går naturligtvis till SD. SD hatar också muslimer, homosexuella och kvinnor som har gjort abort.

Själv tycker jag att den som inte kan hålla ihop sin familj är ännu mindre lämplig att hålla ihop ett parti och totalt olämplig att hålla ihop ett land.

Du har noll koll på verkligheten som vanligt, ser jag.

De få fundamentalistiska kristna som finns i Sverige röstar ytterst sällan överhuvudtaget. De få av dessa som faktiskt röstar, lär snarare rösta på Kristna Värdepartiet.
2019-12-07, 16:22
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:

Så m.a.o. spår du alltså att SD kommer växa kraftigt framöver, det är ju tvärtemot vad du sagt innan. Så m.a.o. tror du KD inom den närmsta tiden kommer sjunka till nästan noll och SD öka till över 30%!

Citat:

OK. Jag utgår ifrån att du är konsekvent nog att anse att detta även gäller personer till vänster såsom t.ex. Håkan Juholt, Mona Sahlin eller Gudrun Schyman och aldrig röstade på dem heller.
2019-12-07, 20:00
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chucky991
Jag tror liberalerna kommer avgöra valet. Om de är smarta deklarerar de vilken sida de stöder innan valet så kan de räkna med stödröster för att hålla sig över 4 procent. Om de inte väljer sida så kommer de inte få några stödröster från något parti och åker förmodligen ut.

Det näst bästa som kan hända Sverige parlamentariskt vore att L en gång för alla åker ut ur Riksdagen, så vi får hoppas att de inte får några stödröster. Det var oroande att L klarade spärren i SCB-mätningen, vi får hoppas på det bästa.

Långsiktigt är det svårt att se att L har någon USP i svensk politik. Det sannolika torde därför vara att de alltfort ligger och skvalpar runt 4%. Vi får väl hoppas att även MP hamnar under 4% vad det lider...
2019-12-07, 20:29
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Det näst bästa som kan hända Sverige parlamentariskt vore att L en gång för alla åker ut ur Riksdagen, så vi får hoppas att de inte får några stödröster. Det var oroande att L klarade spärren i SCB-mätningen, vi får hoppas på det bästa.

Långsiktigt är det svårt att se att L har någon USP i svensk politik. Det sannolika torde därför vara att de alltfort ligger och skvalpar runt 4%. Vi får väl hoppas att även MP hamnar under 4% vad det lider...

Ja, det vore rena drömscenariot om både L och MP åkte ur Riksdagen då först kan det bedrivas någon form av seriös politik, båda partierna ur och ett kraftigt försvagat Centerparti vore det optimala.

SAP är skakat i sina grundvalar så de måste göra en kraftig reboot för att kunna få tillbaka några väljarskaror att tala om och det tror jag inte de mäktar med, de är kapade av alla djävla godhetsknarkare.
2019-12-07, 21:10
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ja, det vore rena drömscenariot om både L och MP åkte ur Riksdagen då först kan det bedrivas någon form av seriös politik, båda partierna ur och ett kraftigt försvagat Centerparti vore det optimala.

SAP är skakat i sina grundvalar så de måste göra en kraftig reboot för att kunna få tillbaka några väljarskaror att tala om och det tror jag inte de mäktar med, de är kapade av alla djävla godhetsknarkare.

Jag håller helt med dig. Att bli av med MP och L vore en dröm, speciellt om vi skulle slippa de förstnämnda.

Ang. S, för 100 år sedan hade de mängder av galningar i partiet, såsom kommunister, syndikalister, anarkister m.fl. Dessa kom dåtidens S i flera utrensningsvågor att slänga ut. Kommunisterna bildade som bekant det som idag heter Vänsterpartiet.

På samma vis är S idag helt infiltrerat av olika postmarxistiska särintressen vars främsta mål är att ta över partiet och införa maximal identitetspolitik. Postmarxistisk identitetspolitik har absolut sina sympatisörer, men dessa utgör verken 20, 25, 30 eller 35% av väljarna, dessutom finns andra partier (t.ex. V och F!) som kämpar om samma lilla väljargrupp. För S långsiktiga överlevnad tror jag det är nödvändigt att de återgår till var det en gång var, ett "vanligt" arbetarparti. För att åstadkomma det är det nödvändigt för dem med ny stor utrensning. Men jag tror inte de vågar, eller kanske ens förstår. Inget tyder åtminstone på det.
2019-12-07, 23:42
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Ang. S, för 100 år sedan hade de mängder av galningar i partiet, såsom kommunister, syndikalister, anarkister m.fl. Dessa kom dåtidens S i flera utrensningsvågor att slänga ut. Kommunisterna bildade som bekant det som idag heter Vänsterpartiet.
På samma vis är S idag helt infiltrerat av olika postmarxistiska särintressen vars främsta mål är att ta över partiet och införa maximal identitetspolitik. Postmarxistisk identitetspolitik har absolut sina sympatisörer, men dessa utgör verken 20, 25, 30 eller 35% av väljarna, dessutom finns andra partier (t.ex. V och F!) som kämpar om samma lilla väljargrupp. För S långsiktiga överlevnad tror jag det är nödvändigt att de återgår till var det en gång var, ett "vanligt" arbetarparti.

För att åstadkomma det är det nödvändigt för dem med ny stor utrensning. Men jag tror inte de vågar, eller kanske ens förstår. Inget tyder åtminstone på det.

Ja vem skall rensa ut dem? Det är ju de som kontrollerar partiet. Mer troligt att arbetare och gråsossar rensas ut av de vänsterradikala.
2019-12-08, 05:51
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja vem skall rensa ut dem? Det är ju de som kontrollerar partiet. Mer troligt att arbetare och gråsossar rensas ut av de vänsterradikala.

Låt de de fåtalet arbetare som fortfarande är sossar och övriga gråsossar rensas ut, så att S kan bli mycket små, helst under 4%.
2019-12-08, 07:17
Medlem
Citat:

Väljarna verkar inte tycka som du! Över 20% till Sd under 10% för kommunisterna.
2019-12-08, 10:39
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Låt de de fåtalet arbetare som fortfarande är sossar och övriga gråsossar rensas ut, så att S kan bli mycket små, helst under 4%.

Det går nog åt det hållet. Sedan skall V, S, MP och C alla slåss om det lilla väljarsegmentet av "progressiva" vänsterliberala identitetspolitiska globalister. Om alla mer traditionella väljare i V, S och C insåg vad deras partier stod för och slutade rösta på dem så skulle de tillsammans med MP (Där är alla väljare redan lika tokiga) få cirka 25 % tror jag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in