Citat:
Ursprungligen postat av
Reimer
Ja, det vore rena drömscenariot om både L och MP åkte ur Riksdagen då först kan det bedrivas någon form av seriös politik, båda partierna ur och ett kraftigt försvagat Centerparti vore det optimala.
SAP är skakat i sina grundvalar så de måste göra en kraftig reboot för att kunna få tillbaka några väljarskaror att tala om och det tror jag inte de mäktar med, de är kapade av alla djävla godhetsknarkare.
Jag håller helt med dig. Att bli av med MP och L vore en dröm, speciellt om vi skulle slippa de förstnämnda.
Ang. S, för 100 år sedan hade de mängder av galningar i partiet, såsom kommunister, syndikalister, anarkister m.fl. Dessa kom dåtidens S i flera utrensningsvågor att slänga ut. Kommunisterna bildade som bekant det som idag heter Vänsterpartiet.
På samma vis är S idag helt infiltrerat av olika postmarxistiska särintressen vars främsta mål är att ta över partiet och införa maximal identitetspolitik. Postmarxistisk identitetspolitik har absolut sina sympatisörer, men dessa utgör verken 20, 25, 30 eller 35% av väljarna, dessutom finns andra partier (t.ex. V och F!) som kämpar om samma lilla väljargrupp. För S långsiktiga överlevnad tror jag det är nödvändigt att de återgår till var det en gång var, ett "vanligt" arbetarparti. För att åstadkomma det är det nödvändigt för dem med ny stor utrensning. Men jag tror inte de vågar, eller kanske ens förstår. Inget tyder åtminstone på det.