2019-12-07, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Vem är MGM3? Hittar inte namn i tråden? Fortfarande okänt?

Vilka kan misstankarna handla om? Brott mot griftesfriden? Om man ska gissa utefter vad som är relaterat till mord.

Finns inget namn, vi vet inte ens kön på den tredje. Media gissar på att den tredje misstänkta är skäligen misstänkt för skyddande och brott mot griftefriden. Kan säkert stämma men vi får inget veta ännu då åklagaren vägrar säga vad de nya anhållanden gäller annat än att det har med fallet W att göra.

Vi får se om MGM3 blir häktad. Vad husrannsakan gav. Pappans husrannsakan har jag svårt att tro ger mera då vi kan ta förgivet att polisen redan sökt igenom hans bostad vid den första anhållan.
Citera
2019-12-07, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raketolle
Är det bara jag som haft funderingar kring huruvida det byggs nya lägenhetshus/varuhus eller liknande? tillfälle och tid har man haft varpå det vore rimligt att man eventuellt gör sig av med Wilma på sådant sätt? Att man alltså besökt byggarbetsplatser som är i ”start skedet” och spridit ut -bevisning- med allt vad det innebär.
Någon Uddevalla-bo som kan svara på huruvida det byggs eller inte runt Uddevalla och i så fall, vart och vad byggs det?

Det byggs nya bostadsrätter ett stenkast från MGM, Torp köpcentrum byggs ut både här och där och sedan håller de på och renoverar kajkanten där som Bäveån "smalnar till". De muddrar och skredsäkrar och har sig. Sedan bygger de en ny skola på Källdal och bygger även om och till Ramnerödsskolan. Det är väll kortfattat de större byggena.
Citera
2019-12-07, 08:53
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Finns inget namn, vi vet inte ens kön på den tredje. Media gissar på att den tredje misstänkta är skäligen misstänkt för skyddande och brott mot griftefriden. Kan säkert stämma men vi får inget veta ännu då åklagaren vägrar säga vad de nya anhållanden gäller annat än att det har med fallet W att göra.

Vi får se om MGM3 blir häktad. Vad husrannsakan gav. Pappans husrannsakan har jag svårt att tro ger mera då vi kan ta förgivet att polisen redan sökt igenom hans bostad vid den första anhållan.

Tack. Om det ska göras ny HR för MGM3 kanske man kan anta att hen inte bor på samma adress som MGM2? Eller hur fungerar det egentligen med husrannsakningar? Får polisen söka i alla rum även inneboendes?
Citera
2019-12-07, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid

Är vi säkra på att de redan sökt igenom den? Nu har de ju vart där med hundar och tekniker, bruna påsar bars ut. Menar du att de skulle ha vart där tidigare och nu gör om samma sak igen?
Citera
2019-12-07, 09:00
Medlem
Korta-kjolars avatar
Om det nu stämmer att mgm3 är den som skött styckningen så måste detta varit en person i familjen/ dess närhet som far & son tagit hjälp av för att denne är lämplig för ett sådant arbete.
Det är ju inte utan man funderar på vilken bakgrund denna mgm3 har

Visst att man kan ha både jägare o dyl i släkten men steget till att ha en lämplig styckare är ju ändå långt
Citera
2019-12-07, 09:01
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kidrauhl
Det byggs nya bostadsrätter ett stenkast från MGM, Torp köpcentrum byggs ut både här och där och sedan håller de på och renoverar kajkanten där som Bäveån "smalnar till". De muddrar och skredsäkrar och har sig. Sedan bygger de en ny skola på Källdal och bygger även om och till Ramnerödsskolan. Det är väll kortfattat de större byggena.

Intressant. Hoppas polisen har tänkt på dessa områden i synnerhet när det visat sig vara en styckning.
Citera
2019-12-07, 09:05
Medlem
Citat:
Intressant. Hoppas polisen har tänkt på dessa områden i synnerhet när det visat sig vara en styckning.

Ja jag hoppas innerligt att de kollat just den skredsäkringen eftersom jag uppfattat det som att det är där kroppsdelen hittats. Ex ett finger kan inte vara lätt att hitta i den gyttjan de står och gräver i.
Citera
2019-12-07, 09:05
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheCallOfKtulu
Det kanske inte fanns det då? Det lär ska finnas en ev fru, en 14-åring och en 3-åring på adressen men inget säger att de varit där under perioden. Här och där i tråden har det skrivits att det varit mörkt och tomt i huset. Både fru och barnen, för att inte säga de övriga mantalsskrivna, verkar ha fört en synnerligen anonym tillvaro. Kanske kan de, som verkligen bott där, ha skickats iväg?
Dom 3 övriga skrivna där bor inte där. Familjen är flyttade från bostaden i samband med mordet på W.
Citera
2019-12-07, 09:08
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korta-kjolar
Om det nu stämmer att mgm3 är den som skött styckningen så måste detta varit en person i familjen/ dess närhet som far & son tagit hjälp av för att denne är lämplig för ett sådant arbete.
Det är ju inte utan man funderar på vilken bakgrund denna mgm3 har

Visst att man kan ha både jägare o dyl i släkten men steget till att ha en lämplig styckare är ju ändå långt

En del muslimer vet åtminstone hur man styckar djur. Det ska vara bra att kunna slakta ett får eller dylikt själv vid en offerhögtid de har en gång per år.

Det är säkert svårare med en människokropp men lite vana borde väl en djurslaktare ha.
Citera
2019-12-07, 09:09
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Tack. Om det ska göras ny HR för MGM3 kanske man kan anta att hen inte bor på samma adress som MGM2? Eller hur fungerar det egentligen med husrannsakningar? Får polisen söka i alla rum även inneboendes?
Finns inga inneboende. Bara ”skrivna” där!
Citera
2019-12-07, 09:17
Medlem
Citat:

Ja det får polis. Dom har ganska fria tyglar vad gäller husrannsakan. Man utgår från brottet inte den misstänktes boendeadress. Tror jag du skäligen begått ett brott men händelsen utspelade sig hos din grannen får jag förutom hos dig även knalla in till grannen och kolla hans bostad. Enkelt förklarat.

Regler för husrannsakan finns i både brottsbalken och polislagen. Jag kan inte vägleda dig så här på rak arm då jag inte kommer ihål paragrafer och kapitel, men du kan söka

Finns ju två sorters husrannsakan, reell och personell. I det här fallet handlar det om den förstnämda (bevis och föremål). Inte personell , en gömd person man tror gömmer sig hos hos någon.
Citera
2019-12-07, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kidrauhl
Är vi säkra på att de redan sökt igenom den? Nu har de ju vart där med hundar och tekniker, bruna påsar bars ut. Menar du att de skulle ha vart där tidigare och nu gör om samma sak igen?

Ja det kan vi nog vara säkra på. Annars är det för jävla bedrövligt.

Ja samma sak igen. Men vad dom plockar med sig denna gång vet jag inte då jag inte vet vad hans nya brottsrubricerin handlar om. Sen kanske dom plockar material även utifrån den första rubriceringen skyddande och grovt brott. Förundersökningen går ju framåt hela tiden och nya saker kanske behöver plockas in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in