2019-12-07, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Så AA är mannen i grå kappa. Som tanten på balkongen beskriver som en kvinna.

Ja. Det är Andreas i grå kappa som Går iväg med Emilia.
Citera
2019-12-07, 01:52
Medlem
Kedoslavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaviarmedagg
Ja. Det är Andreas i grå kappa som Går iväg med Emilia.
Nämnde hon inte att denna grå kappan va kraftigt byggd ? Andreas ser inte ut att vara " kraftigt" byggd på dom foton som finns på hans FB.
Citera
2019-12-07, 01:56
Medlem
Kedoslavs avatar
En sak är säker iallafall, finns där någon annan inblandad tillsammans med A.A så kan jag med säkerhet säga att A.A kommer sjunga om detta i förhör som en kanariefågel. Han kanske tror att han är "tung" och är "orten" för att han slängt lite cannabis till dom lokala kidsen i Tollarp. Men när han vet att han inte kommer undan med minst 10 års fängelse så kommer han prata! En enkel wannabe med andra ord. Hade de varit Malmö eller ett gangster mord där tystnadskulturen är obrytbar så hade de varit en annan femma.
Citera
2019-12-07, 01:58
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Hon har inte blivit bortförd. Människorov är ju bara en beteckning polisen har använt för att hon var borta. Hon hittas ju några hundra meter från där hon bor i Tollarp. Hon har inte rört sig längre än så.
Människorov betyder att någon tvingat en annan att följa med någonstans. Inte bara att en person är borta. Olaga frihetsberövande är en mildare variant, t.ex. att bli inlåst någonstans. Men människorov innebär någon form av bortförande. Det är därför jag tror att mordet inte har skett omedelbart i samband med att telefonen dog, utan snarare att ett bortförande skedde då. Och jag tror att polisen har på fötterna för att tolka det så.
Citera
2019-12-07, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Nämnde hon inte att denna grå kappan va kraftigt byggd ? Andreas ser inte ut att vara " kraftigt" byggd på dom foton som finns på hans FB.

Kraftig byggd kan tyda på, muskulös, tjock, mullig.
Tjock kappa?
Hon såg allt uppifrån.
Bilderna på fb är från 2017 senaste bilden.
Mycket händer på 2 år.
Men det kvittar.
Det är han.
Citera
2019-12-07, 02:03
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Människorov betyder att någon tvingat en annan att följa med någonstans. Inte bara att en person är borta. Olaga frihetsberövande är en mildare variant, t.ex. att bli inlåst någonstans. Men människorov innebär någon form av bortförande. Det är därför jag tror att mordet inte har skett omedelbart i samband med att telefonen dog, utan snarare att ett bortförande skedde då. Och jag tror att polisen har på fötterna för att tolka det så.

Men snälla. Polisen har använt den beteckningen för att hon var borta och att det misstänktes att det inte var frivilligt. Det är bara en arbetshypotes de hade i brist på något annat konkret. De måste rubricera ärendet som något. När kroppen hittades så ändrades människorov till mord. Alltså inte människorov plus mord. Utan människorov ströks och ärendet rubricerades som mord.
Citera
2019-12-07, 02:04
Medlem
taamids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Jag vet att det är Otto, det står t.om.

Jag menar att det kanske inte är så långsökt att Otto är gråkappan precis så som han ser ut i TV-inslaget, med den jackan/hoodien.

Fastern har kanske bara sett Diana men inte alter egot.

Citat:
Du vet?
Kan garantera dig att jag vet att du har fel 😁

JustLikeMoney svarade det som svar på ett inlägg, som var ett svar på ett inlägg där JLM länkat Minfil-collagebilden jag postade långt tidigare, där Diana var med på TV4 under namnet Otto och en sminkad bild med Snapchatfilter (som Diana) och en gemensam Dianabild med Emilia där de också var mycket kraftigt sminkade med lösögonfransar och Snapchatfilter.

Jag postade det fotocollaget ursprungligen främst för att många inte fann inslaget med Otto på TV4, och mina få inlägg till trots på detta konto har jag som rutin att ta dumpar innan saker försvinner. Klippte ihop bilder för att minska inläggen "vem är O/D" samt som ett personligt ifrågasättande att efter en vecka fortfarande eftersöka en kvinna med massivt mycket smink på samtliga bilder och ett Snapchatfilter som kraftigt förvanskar ansiktsdragen.

Betvivlar inte att Emilia var vacker, androgyn och feminin, men fortfarande har jag enbart sett uppgifter om att hennes utredning inte var klar och att hon inte påbörjat hormonbehandling vilket som minst borde resultera i en blond gles skäggväxt efter en vecka utan hårborttagningsmedel. Smink hade hon inte heller med sig. Och förhoppningen var att finna henne vid liv. Hade hon varit bortförd under hot och tvingats in på en mack och betala, hade hon inte sett ut som tjejen på bilden media spred. Jag visade hur Otto såg ut till skillnad från Diana, trots att Otto har mer smink på TV4 än många tjejer har på fest inklusive sk fillers i läpparna i en mängd få biologiska tjejer som inte söker till Paradise Hotel har.

Tldr; du svarade inte på vad du trodde Kaviarmedagg, frid & fred
Citera
2019-12-07, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD

Polisen kallade ärendet människorov innan de hittat någon kropp eftersom Emilia var försvunnen utan någon skälig förklaring. Det är inte svårare än så och innebär inte att de fortfarande tror att hon förts bort någonstans innan mordet.
Citera
2019-12-07, 02:12
Medlem
taamids avatar
Citat:
Men snälla. Polisen har använt den beteckningen för att hon var borta och att det misstänktes att det inte var frivilligt. Det är bara en arbetshypotes de hade i brist på något annat konkret. De måste rubricera ärendet som något. När kroppen hittades så ändrades människorov till mord. Alltså inte människorov plus mord. Utan människorov ströks och ärendet rubricerades som mord.

Precis exakt så funkar det.
Citera
2019-12-07, 02:26
Medlem
Dumdrygs avatar
Om detta stämmer så har kroppen hittats vid E22-bron och inte längre ner. Dykarna hittade ju henne efter någon timme bara och de började nog vid bron. Se klippet.

https://www.aftonbladet.se/tv/a/3032...ran-sin-bostad
Citera
2019-12-07, 02:42
Medlem
Dumdrygs avatar
Så här beskriver grannen gråkappan som alltså skulle vara AA. Se klippet:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...n-av-emilia-20
Citera
2019-12-07, 02:43
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Kraftig byggd kan tyda på, muskulös, tjock, mullig.
Tjock kappa?
Hon såg allt uppifrån.
Bilderna på fb är från 2017 senaste bilden.
Mycket händer på 2 år.
Men det kvittar.
Det är han.

Såg hon allt uppifrån? Varifrån då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här