2019-12-06, 22:33
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tollarp86
Stivali verkar ha koll. Och jag antar att det är mig du menar med motstridigt svar. Jag menar att det är möjligt att utföra gärningen på den platsen men, som jag skrev, då är man iskall med tanke på risken att bli upptäckt. Jag tror själv mer på Stivalis teori. Det som talar emot ett mord söder om e22 med upptäckt norr om e22 är att kroppen måste flutit igenom nämnd plats till möjlig åsyn för många.

Går man över lilla gåbron vid E22 så verkar det fortsätta en gångväg till fotbollsplanen på södra sidan om ån där man kommer rätt nära ån. Är det möjligt att man gått dit? Eller är det full verksamhet där med fotbollsträning vid den tiden?
Citera
2019-12-06, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbrunk
Öm tå ? Finns nog ingen som sänker en kropp i en stor å utan att bli rejält blöt. Hon låg väl dessutom under vatten vilket är ovanligt efter ett tag då lik flyter upp ganska snabbt i föruttnelsen. Så hon var nog utan tvekan sänkt.

Öm tå? Absolut inte. Bara uttryck för frustration gentemot idioti och trollförsök utan någon egentlig förhållning till att vilja föra diskussionen framåt. Du har ju varit ute ur denna diskussion ända sedan jag berättade att jag kan påvisa väderleken med hjälp av mina kameror. Ändå ska du försöka komma på något "nytt" vilket gör det hela mycket löjligt. Men fortsätt gärna. Jag kan svara för mig.
Citera
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taamid
Fick ett motstidigt svar från en annan användare men du har gett bättre svar på lokalkännedom tidigare i tråden.

Går det stå vid kanten av ån och med armlängds avstånd hiva i en livlös kropp (175 cm/65 kg så vi talar inte om något du enkelt kastar ifrån dig plus den är lealös och inte styv) på sådant djup att du slipper vada ner en bit i ån? Vad bedömer du?

Alltså, ska man hiva i en kropp i ån så är såklart bron optimal. Är bara att vräka den över räcket. Men det finns ju andra saker som talar mot bron. Är rätt trött så jag avfärdade det lite väl fort. Kruxet är ju det att handväska & möjligen annat hittats söder om E22.

Ån är kanske djupare än man tror vid bron, men samtidigt ser man ju bra ner från bron eftersom vinkeln blir perfekt. Å andra sidan är där strömt så kroppen kan driva iväg. Har visserligen lokalkännedom men att dumpa kroppar funderar man ofta inte över. Nu är allt avspärrat så jag kan inte gå runt & fota där.
Citera
Medlem
Citat:
När skulle det ha varit? Den enda gripna är ju AA. Innan FIKK hittade tillhörigheter ansåg polisen inte att det var nån ide att leta ens. Kändes som om att dom ansåg att hon var hos nån kund.

Sorry, fel av mig... Anhållen menar jag.

Otto/Di*na skrev det på facebook som kommentar i samma inlägg där h*n hade taggat sig i Göteborg vid den tidpunkten då Emelie var försvunnen, men det är bortplockat nu och tyvärr tänkte jag inte på att ta skärmdump.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Screenshot. Folk påstår massa om snapchat. Backa gärna upp det.

https://minfil.com/be59M3Ddne/CF005FD4-3034-449B-8C54-664A569B8EAA_png

https://minfil.com/v256M5D7ne/9B9ED8F0-0329-4455-BA6C-762A9AA042D1_png

Sista screeenshoten är från en video där transan suger av en kille och han kallar transan baby
Citera
2019-12-06, 22:37
Medlem
Citat:
Tollarp86 skriver ju att det regnade den dagen. Gråkappan kan ha kommit cyklande samma förmiddag och varit inne i lägenheten bara en stund. Eller sovit över sen dagen innan.
Det regnade natt och morgon. Inte vid aktuell tidpunkt då vittnet såg E lämna lägenheten i sällskap
Citera
2019-12-06, 22:37
Medlem
taamids avatar
Citat:
Stivali verkar ha koll. Och jag antar att det är mig du menar med motstridigt svar. Jag menar att det är möjligt att utföra gärningen på den platsen men, som jag skrev, då är man iskall med tanke på risken att bli upptäckt. Jag tror själv mer på Stivalis teori. Det som talar emot ett mord söder om e22 med upptäckt norr om e22 är att kroppen måste flutit igenom nämnd plats till möjlig åsyn för många.

Den här ån, är den synlig från gång- och bilvägar? Trädkronorna verkar skymma den på de flygfoton som länkats i tråden. Jag har svårt bilda mig en uppfattning om bredd och djup och hur snabbt den blir djup när man står intill den. En å låter som ett oanseligt vattendrag men jag har sett åar i Skåne med fiskar, rikt fågelliv och som folk paddlar kanot i. I en tidningsartikel såg jag dykarna vada i vad som såg ut som mitten av ån. I en annan har man funnit kroppen efter att man regelrätt dykt efter den. Jag blir helt enkelt förvirrad.

Löper gångbanan längs med ån?
Citera
2019-12-06, 22:38
Medlem
Citat:
Öm tå? Absolut inte. Bara uttryck för frustration gentemot idioti och trollförsök utan någon egentlig förhållning till att vilja föra diskussionen framåt. Du har ju varit ute ur denna diskussion ända sedan jag berättade att jag kan påvisa väderleken med hjälp av mina kameror. Ändå ska du försöka komma på något "nytt" vilket gör det hela mycket löjligt. Men fortsätt gärna. Jag kan svara för mig.
Kolla din kamera när sista regnskuren var den 22/11 så taamid får svar på sin fråga
Citera
2019-12-06, 22:39
Medlem
Citat:
Det är ju lite konstigt också om någon skulle ha varit anhållen i två dagar och att inte media nämnt det alls. Samma person som skrev det här på FB skrev även att El*ssa skulle ha hotat Emilia bara några dagar innan hon försvann. Samt att D*ana/Ott* skulle ha åkt till Göteborg med El*ssa samma lördag.

Otto/Di*ana skrev det på sin facebook att h*n suttit anhållen i två dagar, men det är borttaget nu och tyvärr tänkte jag inte på att ta nån skärmdumt.
Citera
2019-12-06, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taamid
Jag bara konstaterar att vi inte vet varför polisen misstänker just AA. I tråden har det hintats om fler ögonvittnen som gjort intressanta observationer efter att Susanne såg Emilia och Gråkappan. Dessa iakttagelser kan vara allt från ett avvikande beteende som att man inte sett honom när man borde ha sett honom (sjukskrivning om AA har ett yrke) till blöta fotspår eller rivmärken i ansiktet, skärsår på händerna osv.

Jag var också intresserad av hur länge cykeln kan ha stått utanför Emilias bostad då den enligt vittnet Susanne var blöt. Gråkappan gjorde en skakade rörelse och kan ha torkat av sadeln. Då har den stått där sedan senaste regnfallet. Vore intressant veta när det var.

Jag klurar på att gråkappan skullle vara kraftigt byggd.
A.a verkar inte så kraftig.
Citera
2019-12-06, 22:45
Medlem
rickeris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsigkille
https://minfil.com/be59M3Ddne/CF005FD4-3034-449B-8C54-664A569B8EAA_png

https://minfil.com/v256M5D7ne/9B9ED8F0-0329-4455-BA6C-762A9AA042D1_png

Sista screeenshoten är från en video där transan suger av en kille och han kallar transan baby

Fick så dåliga känslor efter jag kollade igenom hennes story. Vilket liv. Herrejisses.
Citera
2019-12-06, 22:45
Medlem
Citat:
Precis. Ändock svarar Tollarp86 att det var blött den dagen. Om AA nu mördade E så går han ju inte runt med blöta kläder i en vecka eller rättare sagt fram till han greps. Ingen vet ju exakt datum som hon mördades.

Han kan ha blivit blöt innan mordet eller efter mordet.
Han kan också ha klätt sig i sådana vattenavstötande byxor, det hade ju regnat natt o tidig morgon,
han kan också tagit på sig en grå
överdragsjacka som gjorde att han såg stor ut.
Jackan kan också ha varit vattenavstötande, så han kanske inte alls såg blöt ut.
Om han däremot blodat ner jackan så kan det ha synts, när han försökte ta sig från mordplatsen.
PÅ Aktuellt ikväll 21.00 togs mordet upp, och det lät som starka indicier finns. Han nekar ännu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in