2019-12-06, 22:16
Medlem
Frognogs avatar
Saxat ur blogginlägg skrivet av en av Es väninnor ikväll kl 21:28:

https://nouw.com/daniella821/vila-i-frid-36695937?fbclid=IwAR3el2ZlVLhAYmiP2nS-WNLiGzRZ55vhoM2kJ5o5tiDff9Vp2_Q9KQOiOFs

Citat:
Jag delade allt jag kunde, bad folk som varit eller pratat med henne ta kontakt. En efter en skriver till mig, jag får några tips. Vissa är bara att dom pratat med Emilia under natten. Men andra tips är värdefullare än så.

Jag tänker inte gå in på tipsen då det fortfarande är under utredning men det är tillräckligt för att polisen ska fatta att detta är allvarligt. Jag skickar in tips efter tips till polisen. Men det är väldigt tyst från deras sida. Efter 5 dagar återkopplar dom till mig och vill prata. Mitt nummer funkade dock ej att ringa till så jag fick massa frågor på meddelande istället.

Citat:
I några timmar berättar jag allt jag vet och visar allt folk skrivit till mig och får berätta mina teorier. Polisen är av stort intresse för mina konversationer och ber att få ladda ner allt i min telefon. 2-3h senare är allt nerladdat och jag får tillbaka min telefon

Har snuten tankat ur dessa unga människors lurar så har dom nog rätt bra koll. Är ytterst nyfiken på hur Ottos/Dianas, Elissas samt DT:s och RJ:s konversationer sett ut.
Citera
2019-12-06, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rickeri
På Dianas snapchat finns en story där hon suger av en kille, men i bakgrunden sitter en tjej och meckar en joint. Är detta Emilia?
Väldigt kallt av Diana/Otto att använda sig av denna videon om det är Emilia i bakgrunden. Bekräftar dock droganvändande och prostitution.
Reagerar även på att Diana redan är sugen på incall/outcalls såhär nära inpå det inträffade.

Kanske bara jag. Skumt.

Kan ingen spara ner dessa klipp?
Citera
2019-12-06, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tollarp86
Du borde tagit den där runken och funderat. Problemet som jag avser är förstås det faktum att det var blött ute och att man då kan bli blöt om kläderna på flera sätt. Har du gått igenom blött gräs? Efter några steg både känns det och ser ut som om du trampat i ån, ofta långt upp på byxorna. Eller har du råkat gå i decimeterdjupa vattenpölar för att du ville kolla mobilen för senaste svar på något av dina meningslösa inlägg på Flashback? Man blir ganska blöt då.

Dessutom bör du förstå med kartor och beskrivningar i tråden att det är fullt möjligt att dumpa någon i ån helt torrskodd.
Öm tå ? Finns nog ingen som sänker en kropp i en stor å utan att bli rejält blöt. Hon låg väl dessutom under vatten vilket är ovanligt efter ett tag då lik flyter upp ganska snabbt i föruttnelsen. Så hon var nog utan tvekan sänkt.
Citera
Medlem
rickeris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frognog
Saxat ur blogginlägg skrivet av en av Es väninnor ikväll kl 21:28:

https://nouw.com/daniella821/vila-i-frid-36695937?fbclid=IwAR3el2ZlVLhAYmiP2nS-WNLiGzRZ55vhoM2kJ5o5tiDff9Vp2_Q9KQOiOFs

Har snuten tankat ur dessa unga människors lurar så har dom nog rätt bra koll. Är ytterst nyfiken på hur Ottos/Dianas, Elissas samt DT:s och RJ:s konversationer sett ut.

Det hade varit en guldgruva att få läsa i deras konversationer just nu. =)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gagna
Enl Otto/Di*nas egen utsago har denna suttit häktad i två dagar.

Kanske blev släppt pga brist på bevis men vi vet ju inte om h*n avfärdats helt i fallet, eller hur...?

Enligt hennes egna ord gjorde hon det ja, men den bruden är duktig på att ljuga! Usch för den människan
Citera
2019-12-06, 22:20
Medlem
Birdogirls avatar
God afton!
Har läst hela tråden och här följer min teori. Vissa delar är fakta, vissa delar sådant jag läst "mellan raderna" och vissa delar är rena spekulationer.

Offer: Emilia Lundberg, 20 år. Efter att varit försvunnen en vecka hittades hon mördad 3 december.

Brottsplats: Tollarp, mellan väg E22 och ån. Beskrivits som ganska öde och "sumpmark" av användare som verkar ha lokal kännedom.

Mordvapen: Kniv. Verkar vara mer än ett knivhugg, tecken på "övervåld".

Misstänkt gärningsman: Andreas Andersson, 20 år. Barndomsvän.

Med ovan nämnda spekulationer har jag gjort en gärningsmannaprofil. Det verkar vara mycket känslor av ilska/frustration inblandade och dådet verkar ej varit speciellt planerat. Nära relation mellan offer och gärningsman (kom jag fram till innan jag fick detta bekräftat i media). Impulsivitet/dålig planering styrks av att kroppen dumpades nära brottsplatsen med hög risk för att upptäckas. Tyder på viss panik efter att brottet skett. Likaså att Emilias tillhörigheter (väska med mera) låg slängda i samma område. Hög risk att droger varit inblandade hos gärningsmannen. Något fick hans bägare att rinna över. Jag tror dock inte att detta (enbart) var de eventuella skulder som skrivits om i tråden. I så fall tror jag det skulle finnas lite mer planering runt det hela. Min teori är att ett bråk uppstått, mycket troligt kan den utlösande faktorn här varit den dom MGN fått hem på papper någon dag tidigare bara. I bråket rann bägaren över. Från tidigare domar kan man utläsa att misstänkt gärningsman bar kniv vid tidigare tillfällen och säkerligen även denna dag. Emilia hotades med kniv och rätt som det var attackerade gärningsmannen. Ilskan tog överhanden och övervåld användes. Troligtvis mycket gammalt "groll" som kom upp till ytan vid detta tillfälle som fick gärningsmannen att se svart.

När offret ligger mördat uppstår panik och misstänkt gärningsman gör sig hastigt och slarvigt av med kroppen och tar sig därifrån fortast möjligt.

Att eskortsidor uppdaterats efter dådet kan antingen vara för att "täcka upp" och försöka påvisa att Emilia var vid liv, för att folk inte skulle leta. Fanns ju något troll här i mitten av tråden som envist hävdade att hon var och "arbetade" i Göteborg. Det var väl det bästa gärningsmannen kom på för att förklara att hon var försvunnen. Sidan kan också ha uppdaterats av den stalker som varit aktuell i tråden. Om han lyckats knäcka koden. Eller har han gjort ngn sida helt själv, om Emilia. Denna stalker var vi inne på skulle vara inblandad på ngt sätt, men han är avskriven som attention X**## i min egen lilla utredning och kan som värst vara kopplad till internetrelaterat brott i sammanhanget.
Citera
Medlem
rickeris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Svartsjuka kan ju handla om annat, eller annan grund än antal kunder. Diana kanske nöds ha fler kunder än Emilia för samma inkomst? Eller om Emilia hade det bättre ställt ekonomiskt överlag?

Jag tänker att dom inte hade något problem mellan varandra där.
Men vem vet.
Tycker Diana verkar väldigt skum.
Citera
Medlem
PeterNosters avatar
Kan AA vara gossarnas hallik och E ville inte ställa upp längre?

Resandekurs:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Resandefolket
Citera
2019-12-06, 22:21
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rickeri
På Dianas snapchat finns en story där hon suger av en kille, men i bakgrunden sitter en tjej och meckar en joint. Är detta Emilia?
Väldigt kallt av Diana/Otto att använda sig av denna videon om det är Emilia i bakgrunden. Bekräftar dock droganvändande och prostitution.
Reagerar även på att Diana redan är sugen på incall/outcalls såhär nära inpå det inträffade.

Kanske bara jag. Skumt.

Screenshot. Folk påstår massa om snapchat. Backa gärna upp det.
Citera
2019-12-06, 22:22
Medlem
taamids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jo, fast tamid kopplar ju blöta kläder som orsak till att han skulle tilldragit sig intresse.

Jag bara konstaterar att vi inte vet varför polisen misstänker just AA. I tråden har det hintats om fler ögonvittnen som gjort intressanta observationer efter att Susanne såg Emilia och Gråkappan. Dessa iakttagelser kan vara allt från ett avvikande beteende som att man inte sett honom när man borde ha sett honom (sjukskrivning om AA har ett yrke) till blöta fotspår eller rivmärken i ansiktet, skärsår på händerna osv.

Jag var också intresserad av hur länge cykeln kan ha stått utanför Emilias bostad då den enligt vittnet Susanne var blöt. Gråkappan gjorde en skakade rörelse och kan ha torkat av sadeln. Då har den stått där sedan senaste regnfallet. Vore intressant veta när det var.
Citera
2019-12-06, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taamid
Fick ett motstidigt svar från en annan användare men du har gett bättre svar på lokalkännedom tidigare i tråden.
Stivali verkar ha koll. Och jag antar att det är mig du menar med motstridigt svar. Jag menar att det är möjligt att utföra gärningen på den platsen men, som jag skrev, då är man iskall med tanke på risken att bli upptäckt. Jag tror själv mer på Stivalis teori. Det som talar emot ett mord söder om e22 med upptäckt norr om e22 är att kroppen måste flutit igenom nämnd plats till möjlig åsyn för många.
Citera
2019-12-06, 22:30
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taamid
Jag bara konstaterar att vi inte vet varför polisen misstänker just AA. I tråden har det hintats om fler ögonvittnen som gjort intressanta observationer efter att Susanne såg Emilia och Gråkappan. Dessa iakttagelser kan vara allt från ett avvikande beteende som att man inte sett honom när man borde ha sett honom (sjukskrivning om AA har ett yrke) till blöta fotspår eller rivmärken i ansiktet, skärsår på händerna osv.

Jag var också intresserad av hur länge cykeln kan ha stått utanför Emilias bostad då den enligt vittnet Susanne var blöt. Gråkappan gjorde en skakade rörelse och kan ha torkat av sadeln. Då har den stått där sedan senaste regnfallet. Vore intressant veta när det var.

Tollarp86 skriver ju att det regnade den dagen. Gråkappan kan ha kommit cyklande samma förmiddag och varit inne i lägenheten bara en stund. Eller sovit över sen dagen innan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in