Citat:
Ursprungligen postat av
Mammapalandet
Jag har ingen förklaring till varför världen uppstod eller svar på vad som händer efter döden. Jag fattar att man väljer att tro för att slippa vara helt svarslös. Jag själv som är paniskt rädd för döden hade önskat att jag kunde tro på något, men det gör jag inte.
Vad jag däremot inte får ihop är hur logiska människor som tror på VETENSKAPEN och i övrigt är väldigt rationella kan få ihop det med att samtidigt vara väldigt troende. Detta är ju så långt ifrån vetenskapen man kan komma med talande ormar och vatten som blir till blod etc etc
Och jag är mycket nyfiken på incestbiten efter lustgården då det bara fanns en man, en kvinna och deras barn...
Känns som du skitar ner väldigt mycket nu, jag är troende av en annan sort som du skulle klassa som naturreligion för att göra det enkelt.
Det går verkligen utmärkt med vetenskapen, däremot ställer du frågan och svaret "solen är framme när det är varm, solen gillar värme" Ja då har du inte fattat att solen är värmen och saker är komplicerat.
Nu har du gjort tråden om kristna och helvetet och pratat hallucinationer, även gått in på hur du inte förstår troende och målat upp en teori om varför folk är troende, du har dissat bibeln osv.
Vart är den röda tråden?