2019-12-06, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marsipananka
Nu är det verkligen på en låg nivå. Hemtjänstens personal vet det? Av vilken anledning? Jobbade W där? Men det jag verkligen undrar är om polisen visste det, det är väl viktigare att de vet det och inte hemtjänsten. Det här är så ruttet alltihop. Usch, att det går att sjunka så lågt som det verkar i det här fallet. Var finns det någon äkta människoheder?
denna ny reggade vet saker han / hon inte vill säga.. har bett innan spotta ut de du vet, allt hjälper..
W måste få upprättelse en tjej på 17 som inte hunnit med livets alla gåtor ens.. *gråter* spott ut nu ni vet nåt ni inte säger och allt ni säger är bara nytta, tills motsatsen bevisats
Citera
2019-12-06, 19:55
Medlem
Marsipanankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bordsunderlagg
Vi får väl utgå att polisen tipsats av den närmsta källan.
Det är säkert 500 anställda som också är personer som bor i staden!
Ja, men nu var det du som släppte den bomben, och då får du ta ansvar för det. Du kan inte lasta över det på 500 andra anställda, känns verkligen som du bara är ute efter att plantera in en massa villospår, lögner. Du kan stoppa dig i fickan och gå hem.
Citera
2019-12-06, 19:58
Medlem
Korta-kjolars avatar
Har lite svårt att köpa att en styckning ska skett på annan plats än på brottsplatsen ( MGM 1 lägenhet)
Om det nu är så att fyndet av kroppsdel skedde i Bäveån som jag förstår ligger i närheten av brottsplatsen.
Då känns det ganska ologiskt att styckningen ska skett längre bort.

Blodspåren som hittats (hos pappan?) borde vara på kläder eller verktyg.
Citera
2019-12-06, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korta-kjolar
Har lite svårt att köpa att en styckning ska skett på annan plats än på brottsplatsen ( MGM 1 lägenhet)
Om det nu är så att fyndet av kroppsdel skedde i Bäveån som jag förstår ligger i närheten av brottsplatsen.
Då känns det ganska ologiskt att styckningen ska skett längre bort.

Blodspåren som hittats (hos pappan?) borde vara på kläder eller verktyg.
I bilen
Citera
2019-12-06, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
https://kartor.eniro.se/?c=57.939618,12.550550&z=14&mode=discover&dv=root& sv=57.939630,12.550536,2.2617,0.5236,0.0409,208889 663

(Totalt OT: undrar om grannen vet att han är förevigad i bara kallingarna )
Senast redigerad av TheCallOfKtulu 2019-12-06 kl. 20:03.
Citera
2019-12-06, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
denna ny reggade vet saker han / hon inte vill säga.. har bett innan spotta ut de du vet, allt hjälper..
W måste få upprättelse en tjej på 17 som inte hunnit med livets alla gåtor ens.. *gråter* spott ut nu ni vet nåt ni inte säger och allt ni säger är bara nytta, tills motsatsen bevisats

Har bara hört vissa rykten och spekulationer från folk på stan. Har själv tipsat polisen och blivit förhörd gällande en händelse. Den vill jag inte berätta i denna pågående process. Ingen aning om det är ett hett spår men bäst att tiga och följa händelse.
Citera
2019-12-06, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theia2
Känner du till vilka kroniska sjukdomar
hennes syskon har?
Ingen aning.
Citera
2019-12-06, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
om man kikar på de bilder som finns florerande i media ser man att det är hos pappan... utan tvekan.

Ja det skrevs ju i två tidningar att man gör husrannsakan hos den man som tidigare varit anhållen.
Mao MGM:s pappa.
Vem den tredje är har det inte stått så mycket om idag.
Citera
2019-12-06, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ang åkl-taktik: är du inne på att de anhållits främst för att polis skulle få tillgång till deras bostäder/bilar och att de kommer att försättas på fri fot under helgen?

Pappan är redan misstänkt på sannolika skäl sen tidigare anhållan, han behöver inte anhållas igen för att åklagaren ska få göra en husrannsakan.

Om jag förstått saken rätt anhölls pappan igår men husrannsakan hos honom var aktuell först i morse runt 09.00. Alltså håller man på husrannsakans regler, husrannsakan ska ske dagtid. Endast vid särskilda skäl får polis utföra den natttid.

Om MGM2 däremot inte anhållits igår hade pappan fått övervaka husrannsakan. Jag tror till och med han hade fått kalla in ett vittne under rannsakan. Polisen ville jobba ostört, ha klan pappan inlåst helt enkelt.

MGM nummer 3 anhölls säkert för att få tillgång till hans hem/bil, all form av elektronisk teknik osv, skäligen på trean räcker så har polis fritt fram att rota runt och sätta span och avlyssning med mera.

Risken är överhängande att dom släpps, i alla fall en av dem
Senast redigerad av iLivid 2019-12-06 kl. 20:07.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bordsunderlagg
Har bara hört vissa rykten och spekulationer från folk på stan. Har själv tipsat polisen och blivit förhörd gällande en händelse. Den vill jag inte berätta i denna pågående process. Ingen aning om det är ett hett spår men bäst att tiga och följa händelse.
då hade jag rätt du vet mer än du säger, inte sagt att du ska berätta, men det finns fler av dig nyreggade som kommer med antydande.. du berättar så klart när du känner att du kan.. men fortsätt hinta!
Citera
Medlem
Någonting i all den här sörjan säger mig att mordet inte skedde pga svartsjuka, utan för att Wilma helt enkelt skulle tystas av rädsla för att Wilma skulle gå till polisen.
Sjuklig svartsjuka brukar börja med psykisk och fysisk misshandel och inte med bråd död.
Visst Wilma kanske i början kände en viss skam över att polisanmäla och lät det rulla på. Men kände till slut att ingenting hjälpte och hotade därför att gå till polisen.

Det var nog där nånstans det slog slint hos antingen sonen eller fadern.
Citera
2019-12-06, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marsipananka
Ja, men nu var det du som släppte den bomben, och då får du ta ansvar för det. Du kan inte lasta över det på 500 andra anställda, känns verkligen som du bara är ute efter att plantera in en massa villospår, lögner. Du kan stoppa dig i fickan och gå hem.

Pang. Ursäkta så in i helvete!
Tycker det är märkligt att alla andra får spekulera och att hur snacket går på stan inte når FB.
Min rullstolsburna granne har hemtjänst. Personalen hade berättat för henne som.är brukaren!
Men håller käft från och med nu !!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in