2019-12-05, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Ja det menar jag också.
Kanske W drog sig undan sin familj för att slippa jobbiga diskussioner,
men ingen frågade varför.
Kan ha funnits uttalanden av MGM också, som föranlett frågor ...
Något bör ju ha varit olikt mot hur det var från början i deras relation till omvärlden.

... Varningstecken... Visst, det är klart att förhållanden förändras med åren. Efter ett par år är det ju inte riktigt samma sak som första halvåret direkt.... Men har man ett normalt och bra förhållande blir det ju inte sämre för att det förändras.
Om man tänker på att ena parten i ett förhållande är sjuk psykiskt... Då kan det vara så att man inte vet om det från början för att han/hon inte berättar det och inte heller visar några tecken för att han/hon är duktig att dölja det, men personens rätta sida visar sig efter ett tag. Klart att förhållandet förändras av sånt också. Tänker mig en psykopat med andra psykiska tillstånd, typ manodepressivitet (bipolär), ångest med mera. Lägg på droger till det här...
Citera
2019-12-05, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
https://www.aklagare.se/om_rattsprocessen/rattegangen/yppandeforbud/
Jag skrev ju det? Att yppandeförbud gäller det förhör man varit med vid. Men man kan aldrig förbjuda ett generellt yppandeförbud för en privatperson. Dvs inte tala om fallet överhuvudtaget, som en myndighetsperson kan omgärdas av ifall domstolen säger så. Eller så tolkar vi det väldigt olika.
Citera
2019-12-05, 21:53
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MauriceP
Jag kan lägga fram en teori om det.
BO syntes sist på Walkeskroken därifrån är det inte långt till Bäveån.
BO var på väg till sin syster men kom inte fram enligt systern.
Varför fick inte systern ett sms om att BO inte kommer fram till systern?
Skulle BO träffa någon annan? Hur kom hon tillbaka till lägenheten?
Har BO träffat pojkvännens pappa i hans bil vid Walkesborgsbadet kanske?
BO och pojkvännens pappa kanske hade mer ihop än vad alla andra vet?
Därför kanske MGM vet något om sin pappa och att MGM är helt oskyldig.
MGM är GM han såg svart och dödade W i lgh
i ett gräl (han har hotat förr samt misshandlat W).
Finns nog mycket bevis på det i lgh samt att han gjorts sig av med "saker" som härör från GM i soprummet där W blod har påträffats.
Tror även digitala bevis finns med.
Han är rökt!!! Lär få sitt straff, säkert 18år om inte livstid
Citera
2019-12-05, 21:54
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Absolut, om något hotar våra barn ex.vis. Men ingen normal människa dödar för att en person gör slut eller på annat sätt sårar en. Det krävs en viss sorts människa för det. En hårdhet som inte alla bär med sig. En empatistörning. Man kan ha empati, men den är inte fullt utvecklad, eller bara liite utvecklad. Empati är inte något man föds med - det är något man skaffar sig med tiden. Om miljön är den rätta så skaffar vi oss alla den känslan och kunskapen. Sen kan man ha fysiskt fel på hjärnan också, det brukar upptäckas under uppväxten.

Äh, jag bredde ut mig här - ber om ursäkt. Men jag blir så jävla rasande när en man tar sig rätten att döda en kvinna bara för att hon vill gå vidare i livet. Utan honom. Hade de varit karlar nog så hade de skaffat sig lite ryggrad och självkänsla - ynkliga jädra mördare som inte ens står för det dom gör.
Vad är normalt? Vem är empatistörd. Jag klarar inte av att döda en insekt. När jag var fyra år fick jag följa med min morfar och fiska när masken masken kravlade på kroken skrek jag nej och började gråta sticka en krok i en levande varelse. Senare när vi fick napp och jag såg hur fisken kämpade med kroken i munnen fick jag nog jag skrek och grät trots att morfar sa att fisken inte kände något. Jag åt inte fisk mer. Jägare som älskar att jaga de blir helt euforiska av att döda ett djur är det friskt? Är dom empatistörda? En slaktare som dödar på löpande band är det friskt, eller empatistört eller avtrubbning? Själv skulle jag aldrig i livet kunna döda ett djur. Skulle heller aldrig titta på en skräckfilm kan inte se någon bli plågad på film fast jag vet att det är ett skådespeleri. Är pengar ett ädlare mordmotiv än svartsjuka? Är en bödel empatistörd? Förr när det var ett lördags nöje att gå till torget och titta hängningarna då även barn hände i galen och sprattlade var de empatistörda? Är bödeln empatistörd som spikade upp dömda på kors rena tortyren? Man behöver inte vara "sjuk" för att döda. Människan har genom alla tider slagit ihjäl varan. Vad gör dig så förvånad. Tror du att det var bättre förr? När ett hungrigt föräldralöst barn kunde få handen avhuggen för att de stal en brödbit. Tiden då folk spottade på föräldralösa barn. Är pengar ett ädlare motiv till mord än svartsjuka? Sen vet du inte om hon tänkte lämna mgm du har ingen aning vad som hände.
Citera
2019-12-05, 22:01
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Ett mycket avvikande föräldra svar. Man hör och ser en dotter på 15-17 år som befinner sig i ett vådligt förhållande på annan ort och avvisar stöd. Istället för att stötta slår man ifrån sig och säger att "de var barnsliga". Nja, mörda och stycka faller inte under begreppet barnsligt.

Familjen skulle varit lite mer lyhörda när tjejen vände sig till familjen, inte undra på att hon valde MGM pappa istället för att prata med sina egna. Wilmas kurdiska svärfar som numera inte kan titulera sig som Wilmas stöttepelare och vägledare utan svärfar går numera under namnet "skyddande av brottsling på sannolika skäl". Den svärfar skyddar är sin son. Ingen skyddade W.

En underlig sak som W familj också uttalat till expressen är: Först tänkte familjen att paret kanske försvunnit tillsammans – men när de inte fick tag i pojkvännen fattade de misstankar och kopplade in polis.

Jag har många frågor på den egendomliga kommentaren så jag undrar högt: Är det inte när familjen inte får tag i sin minderåriga dotter man slår larm? Eller måste familjen gå via MGM för att få tala med Wilma? Hur kan familjen bara rycka på axlarna och säga "paret har försvunnit tillsammans". Hur fan kan man acceptera att ens dotter försvinner utan att ens säga vart hon försvinner med en 22-årig kurd?

Det går att läsa artikeln jag referera till i expressen, artikeln går under namnet: Pojkvännens ambitiösa liv och relationen med Wilma.

https://www.expressen.se/gt/krim/pojkvannens-ambitiosa-liv-och-relationen-med-wilma/
Jag har själv haft förhållanden där både jag och killen varit svartsjuka men ingen av oss dödade varandra.. det är mer vanligt med svartsjuka så om man ska ta fasta på det lär vi ha många förhållanden att bryta bland både unga och vuxna
Citera
2019-12-05, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MauriceP
Jag kan lägga fram en teori om det.
BO syntes sist på Walkeskroken därifrån är det inte långt till Bäveån.
BO var på väg till sin syster men kom inte fram enligt systern.
Varför fick inte systern ett sms om att BO inte kommer fram till systern?
Skulle BO träffa någon annan? Hur kom hon tillbaka till lägenheten?
Har BO träffat pojkvännens pappa i hans bil vid Walkesborgsbadet kanske?
BO och pojkvännens pappa kanske hade mer ihop än vad alla andra vet?
Därför kanske MGM vet något om sin pappa och att MGM är helt oskyldig.

Vem såg BO sist på Walkeskroken?

Ja, det skulle inte förvåna mig om det var så...ingenting är omöjligt.
Citera
2019-12-05, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja, och om han blir omhäktad, vilket han lär bli, så lär han nog välja att överklaga det nya beslutet. Frågan är också om det kommer att bli en häktning på två veckor eller på längre tid, om det finns särskilda skäl för det.

De kommer ju begära till 3/1 nu sa åklagaren så det blir nog så. De kommer få tid för utredningsåtgärder. Blir nog 4 veckor i stöten.
Citera
2019-12-05, 23:05
Medlem
DragonDives avatar
Precis som Stollex säger i tidigare inlägg så har med stor sannolikhet hennes huvud hittats. (har släkt som bor på orust) Det var fullt pådrag där när tidningarna gick ut med att en kroppsdel hade hittats. Tydligen så skulle det ha hittats på Myrebacken. Det är 1,5 km ifrån Vrälandskorset på Orust (Om det säger någon något). Sjukt... vill jag också passa på att tillägga. Googla på Myrebacken Orust och sen klicka på kartor så får ni se vart det ligger. Det är ungefär 2-2,5km från havet ungefär.
Senast redigerad av DragonDive 2019-12-05 kl. 23:34.
Citera
2019-12-05, 23:07
Medlem
MauricePs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Vem såg BO sist på Walkeskroken?

Ja, det skulle inte förvåna mig om det var så...ingenting är omöjligt.

Det var en kvinna som är med i organisationen FIKK som hade gjort en iakttagelse på Walkeskroken den 14/11 (vet ej tid) med en säker identifiering av BO. Har försökt hitta tillbaka till den uppgiften men hittar inget. Den kom ifrån media men nu är det som bortblåst.
Tiden där är mycket viktig och exakt var iakttagelsen gjordes. På Walkeskroken bor en person som både BO och MGM känner, är båda vänner med denne på FB.
Citera
2019-12-05, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Fråga istället ville hon bo där. Kan nog bli mycket jobb och ansvar med två kroniskt sjuka syskon. Om hon dessutom blivit kär i Mgm så var det nog inte så svårt att flytta.

Känner du till vilka kroniska sjukdomar
hennes syskon har?
Citera
2019-12-05, 23:16
Medlem
Marsipanankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theia2
Känner du till vilka kroniska sjukdomar
hennes syskon har?

Vad spelar det för roll? Stackars barn, och föräldrar, det är oetiskt att hänga ut barnen offentligt här.
Det räcker väl med bekymmer som det är för dem just nu.

Det kan vara allt från diabetes till andra sjukdomar som inte syns. Lämna dem ifred.
Citera
2019-12-05, 23:21
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DragonDive
Precis som Stollex säger i tidigare inlägg så har hennes huvud hittats (har släkt som bor på orust). Det var fullt pådrag där när tidningarna gick ut med att en kroppsdel hade hittats. Tydligen så skulle det ha hittats på Myrebacken. Det är 1,5 km ifrån Vrälandskorset på Orust (Om det säger någon något). Sjukt... vill jag också passa på att tillägga.
Vem tipsade om platsen?
Eftersom det var polisen som hittade kroppsdelen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in