Citat:
Ursprungligen postat av
MCL85
Förmodligen befann de sig fortfarande i Sverige. Har man fått avslag kan man ansöka igen efter 5 år.
Men kan man vara kvar i Sverige ändå?
Vad vet man om pappan? Kan han ha varit med i krig, terrororganisation? Bodde de verkligen i Iran/Irak innan eller påstår de bara det?
Jag tror Pappan är en riktigt skum figur. Varför släpper vi in en massa idioter i vårt land? Hur blåögda och naiva får vi vara? Tro allt gott om människor som kommer hit för att få bidrag och k-a med svenska söta tjejer och ljuga om sin ålder. Vi får skylla oss själva, ni/vi som röstar på de partierna. Så tragiskt att se hur alla kommuner i Sverige nu är fullt av problem som sjukvård, tandvård, polis, socialtjänst, skattepengar mm ska lösa. Vi hade behövt arbetskraftsinvandring, inte människor som bara utnyttjar systemen och för med sig sin stenålderskultur, hederskultur, kvinnofientlighet och klankultur när den är som sämst och infekterar oss alla. Jag vet att det finns bra människor som kommer hit, men de är inga problem och det är inte dem jag pratar om. Varför hade/ har Sverige inte haft en vettig planering för att ta in dessa människor, som bär med sig olika grader av ”problem” . Nu sitter vi alla i skiten. Nån måste väl ändå ha en vettig plan. Vi kan inte fortsätta ha hedersmord, flickor i skolåldern som försvinner för att gifta sig med ”gamla gubbar”, krigszoner, skjutningar mm. Varför kom dessa personer hit. Varför ta med sig sitt krig hit och sin stenålderssyn istället för att stanna kvar där de kom från? Ville de inte till nåt bättre?
Jag önskar flickor/ kvinnor i Sverige trygghet och ett bättre liv, frihet än det land de kom ifrån och de flickor/ kvinnor födda här ett liv i trygghet och frihet såsom jag växt upp här. Tyvärr ser jag hur det nu är på väg åt katastrof. Wilma är nog inte det sista offret. Jag hoppas hennes mördare och skändare får ett straff de förtjänar. Jag hoppas på ett bättre integrerat Sverige, där invandrarna som inte vill integreras,
fattar att de måste lära sig svenska och bidra till det bättre, utan idiotkvinnosyn, stenåldersmentalitet, och skjutningar, gängkrig, kriminalitet Om inte så ska de inte få vara här, Vi vill inte ha deras krig och kvinnofientlighet mm här. Vi röstar på det parti som på ett konstruktivt sätt tar tag i denna fråga och formar en bra lösning,