2019-12-06, 14:46
Medlem
tomyhockeys avatar
är pappan och mgms mamma inblandat i mordet
Citera
2019-12-06, 14:46
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Undrar ju hur man kom fram till att den tredje personen skulle förhöras ...
Någon som skvallrat ...

Samtalslistor?
Sonen och pappan, sonen och den tredje häktade har samtal under natten?

Har man gjort husrannsakan hos pappan?
Tömning av hans mobil?

Eller mastuppkopplingar?
Man har sett två personer, varav pappan (?) är en som färdas i samma riktning i bilhastighet?

Vittnen?
Den bil som besökte pappan?
Citera
2019-12-06, 14:50
Medlem
Är det någon som vet var polisen letar nu? Har dom slutat leta i Bäveån?
Citera
2019-12-06, 14:54
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ok.

DU skriver att ”De misstänker att mannen i 40-årsåldern har hanterat kroppen”

Det har klart framgått, på åklagarmyndighetens sida, att den som anhölls 24/11 var i 40-års åldern.

VAR i texten på SR hittar du att det är den 40-årige mannen som hanterat kroppen=är misstänkt för brott mot griftefriden?

För det står:
1. ”En tredje person har anhållits misstänkt för inblandning i mordet på Wilma Andersson, och enligt uppgift till DN ska personen vara misstänkt för skyddande av brottslig och brott på griftefriden.”

2. ”Även den person som varit misstänkt för skyddande av brottsling och som är i 40-årsåldern har anhållits på nytt.”

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=125&artikel=7361493

Jag skrev att man misstänker att han HANTERAT kroppen. Det står i rubriken att han ”ska ha hanterat” kroppen.

De verkar vara rätt säkra på det. Kram!
Citera
2019-12-06, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Samtalslistor?
Sonen och pappan, sonen och den tredje häktade har samtal under natten?

Har man gjort husrannsakan hos pappan?
Tömning av hans mobil?

Eller mastuppkopplingar?
Man har sett två personer, varav pappan (?) är en som färdas i samma riktning i bilhastighet?

Vittnen?
Den bil som besökte pappan?
den bilen som besökte pappan, kan du söka på i ämnet, sök merca, så får du även upp vännen, som bor i Hogstorp.
Citera
2019-12-06, 14:56
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
är pappan och mgms mamma inblandat i mordet
Inget pekar väl på mamman?
Citera
2019-12-06, 15:06
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Jag skrev att man misstänker att han HANTERAT kroppen. Det står i rubriken att han ”ska ha hanterat” kroppen.

De verkar vara rätt säkra på det. Kram!

Du läser de.

Titeln är En tredje person misstänkt – ska ha hanterat kroppen

Står INTE att det är 40-åringen /pappan

Ursäkta spammanandet men det är här det skapas olyckliga trådsanningar.
Citera
2019-12-06, 15:06
Medlem
Korta-kjolars avatar
Det ska tydligen gjorts en intervju med den nu gripne pappan i början av fallet där han bedyrade att sonen ör oskyldig.

Ör det någon som har en länk till denna ?
Citera
2019-12-06, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korta-kjolar
Det ska tydligen gjorts en intervju med den nu gripne pappan i början av fallet där han bedyrade att sonen ör oskyldig.

Ör det någon som har en länk till denna ?
testa denna..
https://nyheter24.se/nyheter/936310-mordmisstankte-pojkvannens-pappa-om-forsvunna-wilma-jag-lovar
Citera
2019-12-06, 15:10
Medlem
Uppdatering i Uddevallaärende
2019-12-06
Två personer sitter anhållna misstänkta för brott med anknytning till mordet på en flicka i Uddevalla. En av personerna har tidigare varit anhållen i ärendet. En tredje person har begärts omhäktad misstänkt för mordet. Åklagaren är tillgänglig för media efter omhäktningsförhandlingen.

– I nuläget går vi inte ut med vilka brott de två anhållna är misstänkta för. Åklagare kommer under helgen besluta om de ska begäras häktade eller om de ska friges, säger kammaråklagare Jim Westerberg, som leder förundersökningen.

Omhäktningsförhandlingen för den tredje personen äger rum i Uddevalla tingsrätt kl. 13 i dag.

Tingsrättens målnummer: B 3280–19.

https://www.aklagare.se/nyheter-press/pressmeddelanden/?newsId=3266695

Vadå inte tala om vad dom är misstänkta för i nuläget. Det är väl inte Nordkorea vi befinner oss i.
Nåväl mina misstankar redan vid grovt skyddande av brottsling anger att det med stor sannolikhet handlar om just hantering av delar eller kropp.
Citera
2019-12-06, 15:14
Medlem
Korta-kjolars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
testa denna..
https://nyheter24.se/nyheter/936310-mordmisstankte-pojkvannens-pappa-om-forsvunna-wilma-jag-lovar

Tack

Jag fick uppfattningen att denna intervjun fanns på film men jag kanske har missuppfattat det hela
Citera
2019-12-06, 15:15
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Nej, det är väl ändå grundlagen tydlig - Man tar inte tillbaks några medborgarskap!
Har man gjort dom till svenska medborgare, ja då får man också ta hand om dom när dom inte sköter sig.

Kollar vi på dom två anhållna är dom misstänkta för brott med straffskalorna...
Skyddande av brottsling - Böter tom 1 års fängelse
Brott mot griftefriden - Böter tom 2 års fängelse
Skyddande av brottsling, Grovt brott - 6 månaders fängelse tom 4 års fängelse
...jag tror inte det är tillräckligt för att "tveklöst och utan problem" utvisa dom på livstid. Det går givetvis att göra det, men det är inga brott man per automatik utvisas för.
Det är väl dags att vi initierar en grundlagsändring nu då. Det ska visserligen gå två riksdagsval emellan men vi måste tänka på barn, barnbarn och barnbarnsbarn.
Det är ju dessutom bra signalpolitik för de misskötsamma invandrare. Om nåra år smäller det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in