2019-12-06, 14:09
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ok, tror dig. Det verkar dock relevant i och med att det kan vara drogskulder som är inblandat. Men förstår vad du menar. Tack!

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om jag själv suttit på domen hade jag lagt ut den här. Onödigt om alla här skall behöva köpa den.
Tyckte det citatet räckte bra. Man behöver ju inte fläka ut varenda detalj om ett död människa tänker jag.

Går ju att få gratis från TR också.
Citera
2019-12-06, 14:11
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Jag säger bara att all väsentlig information om fallet bör kunna belysas utan att massa sjw´s försöker bevisa hur öppentänkande de är genom att påstå att det inte är relevant.

Fast det blir ju relevant först när hatbrott är ett väl underbyggt spår. Bara för att man blir mördad ska inte media basunera ut precis alla känsliga uppgifter som finns om en person. Man vill visa respekt för offret som var en person som levde som kvinna.
Citera
2019-12-06, 14:13
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Fast det blir ju relevant först när hatbrott är ett väl underbyggt spår. Bara för att man blir mördad ska inte media basunera ut precis alla känsliga uppgifter som finns om en person. Man vill visa respekt för offret som var en person som levde som kvinna.

Är man öppet prostituerad så har man nog basunerat ut det så det räcker själv.
Citera
2019-12-06, 14:19
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Är man öppet prostituerad så har man nog basunerat ut det så det räcker själv.

Du jobbar ju bara efter linjen att smutskasta offret. Det här är inte någon ond person som sprang runt & misshandlade & mördade andra. Det är tvärtom en person som inte ville något illa. Märk väl att prostitution inte är olagligt. Där finns ingen relevans att i media vända ut & in på hennes liv.
Citera
2019-12-06, 14:20
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Du har en poäng i det du skriver. Vet du vilken annons som ändrades/uppdaterades den 25e? Kan det varit GM eller någon nära till henne typ O*tto/D*iana som haft hennes inloggningsuppgifter? Många eskorter hjälper väl varandra med vissa saker?
Det ligger ju även annonser ute där hon säljer sig tillsammans med transvänner men om de andra är fejk så är dem också det

Jag vet inte vilken annons som uppdaterades. Kolla i början på tråden de första 15 inläggen. Jag har inte googlat på eskortannonserna, utan bara sett de screenshots som lagts upp här.
Citera
2019-12-06, 14:21
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Du jobbar ju bara efter linjen att smutskasta offret. Det här är inte någon ond person som sprang runt & misshandlade & mördade andra. Det är tvärtom en person som inte ville något illa. Märk väl att prostitution inte är olagligt. Där finns ingen relevans att i media vända ut & in på hennes liv.

jag har inga problem öht med att han var transexuell, var får du det ifrån? varför är det att smutskasta någon att säga att de är transexuella? Du är ju transfobisk på riktigt för helvete.
Senast redigerad av carminaburana 2019-12-06 kl. 14:29.
Citera
2019-12-06, 14:22
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Undrar jag också, ett motiv som heter duga isf.

Det luktar mer pengaskulder i detta fall. Dvs hen har lånat av honom till knark och inte kunnat betala tillbaks nu när han själv är i stort behov av pengar.
Citera
2019-12-06, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashblakk
yeee
Well done!

Hur gör man för att komma in på länken? Får bara upp att det är virus och liknande. Går inte att läsa :/
Citera
2019-12-06, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilvrigaSara
Hur gör man för att komma in på länken? Får bara upp att det är virus och liknande. Går inte att läsa :/

Klicka en gång, spam kommer upp- klicka bort det och klicka igen så kommer det upp.

Klick klick klick alltså
Citera
2019-12-06, 14:29
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Så loggar hon verkligen in? Själv? Från hennes telefon? Källa på det?

Andra annonser har tagits bort i efterhand.

Hon annonserar ibland med Elissa och även Diana. Är det osannolikt att de har varandras eller gemensamt inlogg? Kanske en säkerhetsfråga i deras yrke att man känner till varandras affärer och torskar. Spekulerar bara lite här.

Men det är ju det jag menar: Hon loggar inte in själv. Hon dör förmodligen bara någon/några timmar efter att hon sist setts på lördagen. Telefon används sist kl 11:15.
Det är texten om Emilia som uppdateras. Läs tråden från början de första 15 inläggen typ.
Citera
2019-12-06, 14:34
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
jag har inga problem öht med att han var transexuell, var får du det ifrån? varför är det att smutskasta någon att säga att de är transexuella? Du är ju transfobisk för helvete

Nej, det handlar om att du anser det vara viktigt att media tar upp att hon var transsexuell redan innan det blivit aktuellt för brottet. Eftersom Emilia inte visste att hon skulle bli mördad så kunde hon inte meddela vad hon hade ansett om detta. Skulle hon velat att hela landet får reda på att hon var trans så att det uppmärksammade mordfallet får den prägeln eller skulle hon föredragit att eftermälet blir som kvinna? Det vet vi inte.

Jag talade med journalisten Micke Ölander & han sade att frågan var extremt känslig just för att man inte vet vilket eftermäle Emilia skulle velat få vid en sån här tragedi. Därför vill man absolut inte spekulera i det känsliga området hatbrott innan det pekar åt det hållet.
Citera
2019-12-06, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Men det är ju det jag menar: Hon loggar inte in själv. Hon dör förmodligen bara någon/några timmar efter att hon sist setts på lördagen. Telefon används sist kl 11:15.
Det är texten om Emilia som uppdateras. Läs tråden från början de första 15 inläggen typ.

Jag var inne på alla länkarna i början av tråden nyss men kunde inte se den som uppdaterades 25 nov.

Kan någon annan hitta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in