2019-12-06, 12:43
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norris1234
Aftonbladet och jag läser mellan raderna att det är knivhugg det handlar om.
A.A har ju även dömts för brott mot knivlagen så han brukar nog bära en med sig.
Senast redigerad av JustLikeMoney 2019-12-06 kl. 12:52.
Citera
2019-12-06, 12:43
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Precis den uppfattningen jag fått! Tack för att du bekräftar.

Frågan är om han även skulle mörda för sin vän/"boss"(?)
Om RJ är bossen och AA är den som utför skit jobben och hämtar in droger så JA mycket troligt, RJ vill inte ta i skiten med händerna och då låter han AA göra jobbet iom han vet han har ett straff han ska avtjäna!
Citera
2019-12-06, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Från Aftonbladet citat:
– Den muntliga uppgiften jag fått från rättsläkare är att skadorna är sådan att hon inte kan ha orsakat dem själv, säger Jenny Lindell.
Hon vill inte kommentera vilken typ av våld Emilia utsatts för men säger att skadorna är omfattande.
– Hon har mycket skador på kroppen
Så det är mord till 100% inget annat!
Drogskulden hon hade låg till last och där av så togs hon av daga!
Så mördaren är en droghandlare . Eller indrivare?
Osmart att han dödade henne iså fall.
Nej det handlar nog om nåt annat än en drogskuld.
Brottsoffret och mördaren var barndomsvänner.
Citera
2019-12-06, 12:44
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Från Aftonbladet citat:
– Den muntliga uppgiften jag fått från rättsläkare är att skadorna är sådan att hon inte kan ha orsakat dem själv, säger Jenny Lindell.
Hon vill inte kommentera vilken typ av våld Emilia utsatts för men säger att skadorna är omfattande.
– Hon har mycket skador på kroppen
Så det är mord till 100% inget annat!
Drogskulden hon hade låg till last och där av så togs hon av daga!

Jag tror inte det handlar om någon drogskuld. De är inte så nergångna knarkare och kriminella. De är ju bara 20 år. Det kan vara så att Emilia har nåt att göra med att AA åkt fast för droginnehav. Det kom ju en dom mot honom den 20 november och 22 november försvinner Emilia.
Citera
2019-12-06, 12:48
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Så mördaren är en droghandlare . Eller indrivare?
Osmart att han dödade henne iså fall.
Nej det handlar nog om nåt annat än en drogskuld.
Brottsoffret och mördaren var barndomsvänner.

Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Jag tror inte det handlar om någon drogskuld. De är inte så nergångna knarkare och kriminella. De är ju bara 20 år. Det kan vara så att Emilia har nåt att göra med att AA åkt fast för droginnehav. Det kom ju en dom mot honom den 20 november och 22 november försvinner Emilia.
Så här är det och det är folk i tråden skrivit som kände Emilia att hon hade DROGSKULDER och var rädd samt planerad dra från Tollarp, Läs hela tråden och sluta spekulera så se nu vad som är fakta och vad ni diktar i hop!
Citera
2019-12-06, 12:48
Medlem
lolita-xs avatar
Trist att A.A verkar vara en barndomsvän, vet någon hur länge de varit vänner ? Det är alltså så att barndomsvännen sålt droger till E och haft skulder till honom ?
Citera
2019-12-06, 12:49
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolita-x
Trist att A.A verkar vara en barndomsvän, vet någon hur länge de varit vänner ? Det är alltså så att barndomsvännen sålt droger till E och haft skulder till honom ?
RJ har sålt drogerna enl folk i tråden och AA är den som är underhuggaren tydligen åt RJ, Så då sänder han AA fram för att driva in skulden men ngt går fel misstänker hon vägrar ge dem åt han sedan så går det som det går...
Citera
2019-12-06, 12:49
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Hon kan ju försökt att fly och att tumult uppstått där i skogen och att handväskan då flugit iväg en bit och att jackan slitits av henne. Sedan har kanske GM hög på adrenalin och diverse droger glömt att städa undan grejerna?

Vad som hänt har jag ingen bild av, men jag har velat styra in tråden på det område som är aktuellt. Det är området söder om E22 som är aktuellt. Kärleksstigen har ju nämnts mycket men den går norr om E22. Alltså området mellan fotbollsplanen där Tollarps IF spelar & E22 är det aktuella området. Det är sumpmark & lite av ingenmansland.
Citera
2019-12-06, 12:51
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Om RJ är bossen och AA är den som utför skit jobben och hämtar in droger så JA mycket troligt, RJ vill inte ta i skiten med händerna och då låter han AA göra jobbet iom han vet han har ett straff han ska avtjäna!
Jag trodde också det låg till så, fanns ett utdrag ur senaste domen från Lexbase för någon dag sen. Den var inte komplett. Har nu läst hela domen.

Tingsrätten tyckte synd om AA som vill sluta knarka och sökt hjälp både hos psykiatrin och rehab.

Han dömdes endast till skyddstillsyn.

Så han skulle inte in på kåken som vi trodde.
Citera
2019-12-06, 12:52
Medlem
undercoverninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Var nämns det? Har inte sett det i någon tidning.

"– Den muntliga uppgiften jag fått från rättsläkare är att skadorna är sådan att hon inte kan ha orsakat dem själv, säger Jenny Lindell.

– Hon har mycket skador på kroppen."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Op1501/emilias-barndomsvan-haktad-for-mordet
Citera
2019-12-06, 12:52
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Jag trodde också det låg till så, fanns ett utdrag ur senaste domen från Lexbase för någon dag sen. Den var inte komplett. Har nu läst hela domen.

Tingsrätten tyckte synd om AA som vill sluta knarka och sökt hjälp både hos psykiatrin och rehab.

Han dömdes endast till skyddstillsyn.

Så han skulle inte in på kåken som vi trodde
Var det samhällstjänst eller vad??
Citera
2019-12-06, 12:56
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Var det samhällstjänst eller vad??
Inte ens det

Citat:
A*ndreas A*ndersson ska därför dömas till ny påföljd i form av skyddstillsyn med föreskrift
om att genomgå den behandling som frivården finner lämplig.

2019-11-20
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in