2019-12-05, 22:19
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nebulagalaxy
Men låt bli att skriva så onödiga grejer om en människa som mist livet. Hon valde sin egen väg och mådde bra av att bli refererad som kvinna.

Nu var det mest riktat mot filippa som jag hoppas mår så dåligt att hon blir galen. Sedan om det andra så har vi olika åsikter.
Citera
2019-12-05, 22:21
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1900-talet
Då är det ju fel av Media att skriva att det var en kvinna. De som inte läser Flashback tror ju det..

Varför är det så oerhört viktigt att alla måste veta att hon var född kille? Förstår inte riktigt varför den informationen är oumbärlig för allmänheten.
Citera
2019-12-05, 22:23
Medlem
Riskerar att bli "bombad", men måste ändå säga att: Emil(-ia) levde ett riskfyllt liv, på flera sätt, mycket tråkigt slut. Men, oavsett sexuella preferenser, finns det knäppskallar, här verkar en ha klippt av den känsliga tråd E levde på. Det händer, det kommer att hända, och det har hänt tidigare, betyder inte att jag accepterar att det händer, men det gör det.....

Mer filosofiskt, alla lever sitt liv, en del med mindre marginaler, men man behöver inte moralisera över det, bara hoppas att de förstod sin utsatta position.....
Senast redigerad av Whyback 2019-12-05 kl. 22:28.
Citera
2019-12-05, 22:25
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ATWA.Manson
Är du på riktigt? 5-10 gram om dagen? Vilken låtsasvärld lever du i? Sen så kostar inte 100 G några 10 000, isåfall blir du blåst...
Sorry för OT, Men detta är bara för dumt, ovanpå alla andra dumheter som försiggår här i tråden.

Jag har ingen aning om vad det kostar nu. Köpte på 90-talet i Danmark, men minns inte pris då. Däremot står det att priset på cannabis gått upp på senare år och det ligger kring 100 kr/gram:

https://drugnews.nu/2018/03/06/cannabis-viktig-basinkomst-gangen/
Citera
2019-12-05, 22:26
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Citat:
Är du på riktigt? 5-10 gram om dagen? Vilken låtsasvärld lever du i? Sen så kostar inte 100 G några 10 000, isåfall blir du blåst...
Sorry för OT, Men detta är bara för dumt, ovanpå alla andra dumheter som försiggår här i tråden.

Jag känner ett par sådana exemplar, men visst, dom är extremen.
Knappast fallet här.
Citera
2019-12-05, 22:29
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Inte att köpa ett hekto, men värde att sälja det i femmor i en liten ort i Skåne med liten till ingen konkurrens.
Citera
2019-12-05, 22:33
Medlem
61as avatar
Ren gissning från min sida.
Någon i Emilias närhet vet om/ har sett att Emilia brukade ha en större summa kontanter i väskan. Personen som sett detta har diskuterat detta med sina kompisar ( som kanske inte alls känner henne). Ett rån planeras i all hast. Emilia lockas ut på en kort promenad. Rånet urartar eftersom Emilia är både starkare och tuffare än dom trodde. Hon försöker fly och jackan dras av henne i flykten. Hon blir övermannad och nedtryckt i vattnet så länge att hon drunknar trots att vattnet är väldigt grunt.
Det behöver ju inte nödvändningsvis ha direkt koppling till droger/ drogskuld.
Jag har följt tråden från början men absolut kan jag missat om detta varit uppe innan i tråden.
Citera
2019-12-05, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hulken44
Jatack

Domen :
https://minfil.com/xeX188Den9/Kristianstads_TR_B_86-18_Dom_pdf

Fup:
https://minfil.com/LdX383D4n2/Kristianstads_TR_B_86-18_Aktbil_31-1_pdf
Citera
2019-12-05, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
Nu var det mest riktat mot filippa som jag hoppas mår så dåligt att hon blir galen. Sedan om det andra så har vi olika åsikter.
re

Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Eftersom det går lite långsamt på den lille skånska tingsrätten (hög belastning nu) så har jag inte fått ut några gamla domar mot A.A idag, kanske imorgon.

Däremot har jag en gammal på R*mmin som inte varit uppe i tråden. Framförallt för att den inte har jättestark koppling till tråden. Men båda MGM's vänner RJ och DT är dömda i denna gamla soppa där det knullats fel tjejer som det ska straffas för (samma som fallet med Kev*n L). Håll till godo:

https://minfil.com/j1Fd82D8n1/Kristianstads_TR_B_2520-15_Dom_2016-02-02_pdf

Tydligen är F & D.T släkt. Vilken jävla soppa detta är. Alla värkar vara släkt med någon på ett eller annat vis.
Citera
2019-12-05, 22:40
Medlem
xXoyKillSss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 61a
Ren gissning från min sida.
Någon i Emilias närhet vet om/ har sett att Emilia brukade ha en större summa kontanter i väskan. Personen som sett detta har diskuterat detta med sina kompisar ( som kanske inte alls känner henne). Ett rån planeras i all hast. Emilia lockas ut på en kort promenad. Rånet urartar eftersom Emilia är både starkare och tuffare än dom trodde. Hon försöker fly och jackan dras av henne i flykten. Hon blir övermannad och nedtryckt i vattnet så länge att hon drunknar trots att vattnet är väldigt grunt.
Det behöver ju inte nödvändningsvis ha direkt koppling till droger/ drogskuld.
Jag har följt tråden från början men absolut kan jag missat om detta varit uppe innan i tråden.

Varför skulle hon ha en stor summa pengar på sig om hon ska på en kort promenad?
Senast redigerad av xXoyKillSs 2019-12-05 kl. 22:47.
Citera
2019-12-05, 22:51
Medlem
LjusetsFamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
Det där jävla äcklet filippa. Ljuga om en våldtäkt. Hoppas att hon mår dåligt över att bögemil är borta och att hon får ett misslyckat liv.

Nu när det inte kunde bli värre dyker det alltså upp nya saker om flera hela tiden.
Citera
2019-12-05, 22:56
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Ja, det hela känns jävligt obehagligt. Jag känner inte bara stor sorg utan även en dålig smak. Vet inte vad som är officiellt än angående var hon faktiskt mördades men saker pekar ju på att hon/dom har hamnat ute i sumpmarken söder om E22. Fattar inte hur det skulle gått till. Man vill inte spekulera men samtidigt är spekulerandet en del av bearbetningen av tragedin.

Någon har nämnt att fler vittnen finns. Detta kommer definitivt klaras upp. Ifall mordet var planerat så är min känsla att de som ligger bakom det knappast är "bra" på det dom sysslar med. Ett sopgäng helt enkelt.

Var är sumpmarken söder om E22? Kollar på Eniro på flygfoto och försöker lista ut var de har varit. Kan de ha träffat någon vid någon parkering eller industriområde söder om E22? Går Kärleksstigen genom någon sumpmark?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in