2019-11-15, 21:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Tack för att du rättar mig!

Jag har missat en del för jag har inte läst P7:an, ska söka efter den nu men länka gärna ändå.

[edit: glöm det, ser att både den & rpu’n var hårt sekretessad]
Jupp, mkt sekretess som vanligt, men det jag skrev om kom från p7an så det är lite mer utförligt dvs att pappan trodde han hade nån diagnos.

Kontakt med Falu lasarett eftersom fadern uppfattade honom annorlunda. Det nämns att det var en läkare och en psykolog vid två tillfällen och han var i 20 års åldern.
Så JF är troligen inte helt ute och cyklar. Det var nog inte helt lätt att få honom dit skulle jag tro. Han vägrar besöka psykolog enligt sin bror och den där (värdelösa) terapeuten som han iaf lyckas få med honom till.
Citera
2019-11-15, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jupp, mkt sekretess som vanligt, men det jag skrev om kom från p7an så det är lite mer utförligt dvs att pappan trodde han hade nån diagnos.

Kontakt med Falu lasarett eftersom fadern uppfattade honom annorlunda. Det nämns att det var en läkare och en psykolog vid två tillfällen och han var i 20 års åldern.
Så JF är troligen inte helt ute och cyklar. Det var nog inte helt lätt att få honom dit skulle jag tro. Han vägrar besöka psykolog enligt sin bror och den där (värdelösa) terapeuten som han iaf lyckas få med honom till.
Annorlunda var han säkert.
Citera
2019-11-28, 14:18
Medlem
borgir82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aethelred
Ja, det är han. Jag skulle säga att Johan Fallquist är ett skolboksexempel på en incel: låg socioekonomisk status, överviktig, ful, lågbegåvad, autistisk, ensam. Och ovanpå det fantasier om att mörda.

Är han då en samhällsutvecklingens förlorare? Han hade kanske kunnat få en bättre tillvaro före 1973, med ett enklare fabriksjobb och en hunsad fru, men jag tror att han mer sannolikt hade institutionaliserats och tvångssteriliserats.

Så han var alltså oskuld när han våldtog och mördade Nella? Är detta bekräftat?
Citera
2019-11-29, 15:55
Medlem
undercoverninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borgir82
Så han var alltså oskuld när han våldtog och mördade Nella? Är detta bekräftat?

Johan våldtog inte Nella, det var 14-åringen som gjorde det.
Citera
2019-11-29, 21:12
Medlem
borgir82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undercoverninja
Johan våldtog inte Nella, det var 14-åringen som gjorde det.

Det står ju i tidningen att båda två våldtog henne?
Citera
2019-11-29, 21:16
Medlem
undercoverninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borgir82
Det står ju i tidningen att båda två våldtog henne?

Det stämmer inte.
14-åringen våldtog henne, Johan dödade henne.
Dock blev Johan dömd för våldtäkt för att han "tvingade" 14-åringen att våldta henne.

(Längesen jag läste fup nu, men det är så jag minns det. 98% säker)

"Dessutom blev Nella utsatt för en brutal våldtäkt innan hon mördades. En minderårig tonårspojke våldtog henne två gånger medan 28-åringen höll en luftpistol av typen soft air gun mot hennes huvud.

Därefter högg den nu morddömde mannen mot Nellas hals med en kniv.

Johan Fallqvist nekade först till brott, men dagen före häktningsförhandlingen ville han själv förhöras igen. Då kom erkännandet.

– Jag ville döda någon för att jag ville få utlopp för mina aggressioner, jag ville se känslan, hur det var att döda någon. Men sen när jag väl skulle till, då tvekade jag, men jag dödade henne i alla fall, säger han i polisförhör."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ordet-pa-nella
Senast redigerad av undercoverninja 2019-11-29 kl. 21:18. Anledning: La till länk
Citera
2019-11-29, 21:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undercoverninja
Det stämmer inte.
14-åringen våldtog henne, Johan dödade henne.
Dock blev Johan dömd för våldtäkt för att han "tvingade" 14-åringen att våldta henne.

(Längesen jag läste fup nu, men det är så jag minns det. 98% säker)
Ja, den yngre våldtog, JF dödade.
Tillsammans och i samförstånd, dvs medgärningsmannaskap angående skuldfrågan grov våldtäkt.
Citera
2019-12-05, 21:19
Medlem
Fallet är nu upp i I huvudet på en mördare på TV3. 21:00 - 22:00
Citera
2019-12-05, 21:51
Medlem
Vart sitter han?
Citera
2019-12-05, 22:14
Medlem
Lazermannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joulija
Vart sitter han?

Nyligen omplacerad till Norrtäljeanstalten.
Citera
2019-12-05, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazermannen
Nyligen omplacerad till Norrtäljeanstalten.

Varav omplacering?
Citera
2019-12-05, 23:57
Medlem
DURN80s avatar
Glöm tönten. Han är en ynklig förlorare som ruttnar bakom galler. En datanörd, en värdelös ofrivilligt celibat svettig tjockis som tittade på japansk tecknad porr, spelade dataspel hela dagarna och samlade på knivar. Verklighetsavskärmad fitta som förtjänar att regelrätt bli avrättad.

Kommer han ut så hoppas jag verkligen någon sticker ner fanskapet och gör världen en tjänst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in