2019-12-05, 16:13
Medlem
arbetets avatar
Tolv vittnen och inget substantiellt på Impeach-nivå. Pelosi har tydligen gått med på fri röstning så vi får nu se om man verkligen får ihop rösterna för att gå vidare.

Hillary Clinton
@HillaryClinton
In the United States of America, no one is above the law.
https://twitter.com/HillaryClinton/status/1202596816342175749?s=20

Citera
2019-12-05, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Ja, Rudy är min goto-man för Ukraina är en sådan som upprepas från många håll och kanter.

Bolton hade helt rätt i att Giuliani kan ta ner dem alla. Vet inte riktigt vad jag ska tro om Bolton. Det förefaller inte som om han vill vittna men å andra sidan överraskar folk ibland. Men Giuliani är mittpunkten, centrum, spindeln i nätet om man så vill.
Citera
2019-12-05, 16:23
Medlem
Pulitzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
De verkar faktiskt överens om att få detta ur världen snabbt nu.

Ja. Och igår anklagade republikanerna demokraterna för att redan ha bestämt sig för impeachment samtidigt som de själva uppgav att de kommer att frikänna i senaten.

Positionerna är låsta, och demokraterna skulle sannolikt behöva lägga fram något av magnituden filmbevis på att Trump personligen sköt JFK för att republikanerna ska ändra sig.

Ingen poäng med att dra ut mer på tiden samtidigt som presidentvalet nalkas.
Citera
2019-12-05, 16:25
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ertil
Bolton hade helt rätt i att Giuliani kan ta ner dem alla. Vet inte riktigt vad jag ska tro om Bolton. Det förefaller inte som om han vill vittna men å andra sidan överraskar folk ibland. Men Giuliani är mittpunkten, centrum, spindeln i nätet om man så vill.
Ingen av dom vill vittna, då de vet det kommer sluta med mened för mer än en.

Jag följer aldrig Rudy, men vad gör han i denna soppa just nu?

Och kommer trumpen vittna.

Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Tolv vittnen och inget substantiellt på Impeach-nivå. Pelosi har tydligen gått med på fri röstning så vi får nu se om man verkligen får ihop rösterna för att gå vidare.

Hillary Clinton
@HillaryClinton
In the United States of America, no one is above the law.
https://twitter.com/HillaryClinton/status/1202596816342175749?s=20

Framers har berättat att ingen ska vara över lagen.
Det är därför vi har impeachment nu, om nu man inte blundar för visselblåsare, vittnesmål, bevis och fakta.
Och egna erkännanden i POTUS via talesmän.

En sak vi också ska vara medvetna om här och nu, trumpen kan avsluta impeachment med en knäppning med fingrarna och presentera Ukraina-samtalet i sin helhet.
Vilket vi är alla perplex till inte sker, då det var ett perfekt samtal.
Dock talande för fortsättningen.
Citera
2019-12-05, 16:25
Medlem
Pulitzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ertil

Bolton verkar mest betrakta allt detta som en gratis reklamkampanj för hans kommande bok.
Citera
2019-12-05, 16:31
Medlem
Pulitzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Och kommer trumpen vittna.

Det vore ytterst förvånande.

Om jag var en rådgivare i Vita Huset skulle jag just nu sitta och försöka komma på alla tänkbara argument som kunde övertyga Trump om att han absolut inte ska vittna.
Citera
2019-12-05, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pulitzer
Det vore ytterst förvånande.

Om jag var en rådgivare i Vita Huset skulle jag just nu sitta och försöka komma på alla tänkbara argument som kunde övertyga Trump om att han absolut inte ska vittna.

TRUmp behöver inte vittna för han är inte anklagad för något brott. Demokraterna får anklaga för ett brott, sen kan blir det en riktig rättegång där den anklagade får kalla vittnen och bemöta de som anklagar honom. Då kommer Schiff och visselblåsaren komma fram, och det kommer att visa sig att Schiff ljög när han sa att han inte visste vem det var. Sen kommer Biden och Biden Jr kallas och deras business i Ukraina kommer att synas av hela amerikanska folket, vilket kommer ge 2020 enkelt till Trump.
Citera
2019-12-05, 17:29
Medlem
Pulitzers avatar
Sensation!
Fox News egen expert säger i direktsändning att Trump har begått "an impeachable offence" när han ignorerat kongressens subpoenas.

The 3 stooges på Fox&Friends skulle frikänna presidenten genom republikanernas vittne från gårdagens hörande, och så släpper Judge Nap denna bomb på dem.

https://www.foxnews.com/media/judge-andrew-napolitano-ignoring-a-subpoena-is-obstruction-and-an-impeachable-offense
Citera
2019-12-05, 17:33
Medlem
Citat:
Sensation!
Fox News egen expert säger i direktsändning att Trump har begått "an impeachable offence" när han ignorerat kongressens subpoenas.

The 3 stooges på Fox&Friends skulle frikänna presidenten genom republikanernas vittne från gårdagens hörande, och så släpper Judge Nap denna bomb på dem.

https://www.foxnews.com/media/judge-andrew-napolitano-ignoring-a-subpoena-is-obstruction-and-an-impeachable-offense

Bara okunniga människor kallar det där ”sensation”. Napolitano är en känd never-Trumper sen dag 1.
Citera
2019-12-05, 17:40
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Sensation!

Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Bara okunniga människor kallar det där ”sensation”. Napolitano är en känd never-Trumper sen dag 1.
Ingen bomb. Han har hävdat från dag 1 av vittnesförhören att Trump begått "an impeachable offence".

*gäsp*
Citera
2019-12-05, 18:38
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Den här uppsättningen republikaner är beredda att offra all värdighet.

Det är svårt att slåss "med värdighet" när arenan är gyttjebrottning och motståndaren är en välkänd fuling som tar till vilka grepp som helst för att få övertaget. Det tog några decennier för Republikanerna att fatta detta, men iom. Trump verkar poletten ha trillat ner. Äntligen.
Citera
2019-12-05, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBulldogg
Det är svårt att slåss "med värdighet" när arenan är gyttjebrottning och motståndaren är en välkänd fuling som tar till vilka grepp som helst för att få övertaget. Det tog några decennier för Republikanerna att fatta detta, men iom. Trump verkar poletten ha trillat ner. Äntligen.

Jag förväntar mig inget annat från slavägarnas parti än ohederligt agerande. Repiblikanerna har varit dumnaiva, nu fattar de dock hur demokratråttorna ska tas. Jag hoppas att repiblikanerna i senaten djävlas så mycket som möjligt med råttorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in