2019-12-05, 15:14
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Det finns mängder av studier som visar att vittnesuppgifter sällan är tillförlitliga, så om A.A. stämmer in på beskrivningen eller inte saknar relevans om det finns andra fakta som knyter honom till platsen eller tidpunkten då Emilia försvann.

Sant! Men visst relevant i polisens arbete. Gjort massa tester och de flesta tappar allt om hur att beskriva händelseförlopp/färger etc. men det kan vara en pusselbit och något för utredare.
Citera
2019-12-05, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Att fastern inte skulle vara det sista vittnet som såg Emilia är mycket intressant och avgörande.

Att det finns även andra vittnen och att detta vittne såg AA och Emilia tillsammans allra sist gör att den MGM befinner sig i en problematisk situation för honom själv. Vi kommer att få reda på vem/vilka och varför Emilia mördades. Tror också att fler personer är inblandade. Verkar ju kunna stämma eftersom en annan person anhölls igår kväll och samt ytterligare en nu på morgonen idag.

Så det sitter 3 st anhållna nu totalt?
Media skriver inget om det. Är det säkra uppgifter från "orten"?
Kan det då vara A.A, R.J och D.T kanske... ?

Kan Ott* varit delaktig med att locka fram E till de andra?
Jag gissar att Ott* har något med detta att göra... om inte brottsligt, så moraliskt.
Citera
2019-12-05, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjansen

Jag gissar att Ott* har något med detta att göra... om inte brottsligt, så moraliskt.
Tror skribenten blandade ihop tidningsrubriker. (I Malmö har man gripit "en till" ang skjutningen i Hermodsdal). Men det är ju bara vad jag tror.

Det är mycket på gång nu med dödande, skjutningar, mord på unga tjejer och våldtäkter. Lätt att blanda ihop trådar, namn och rubriker.
Citera
2019-12-05, 15:18
Medlem
BTW FÖRLÅT
Han greps onsdagen, inte tisdagen! A.a alltså!
Citera
2019-12-05, 15:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av taamid
Exploderar om någon mer frågar om det är klarlagt att E var prostituerad, eller än värre om det är säkert att hon var född som man. Jag har på sida 45 postat fyra dumpar. Jag har för några få sidor sedan postat tre prints på annonser hon hade tillsammans Diana.

Här kommer fyra kompletta annonser inklusive bilder. Vill ni ha nakenbilder på pillefjongen får ni googla själva, min etiska gräns för vad jag vill printa och posta vidare går här.

https://minfil.com/XeC830D2n0/20191205_084900_jpg
https://minfil.com/tdE73fD7nc/20191205_084427_jpg
https://minfil.com/X5Ed3aD6n3/20191205_083217_jpg
https://minfil.com/T6F635D0nd/20191205_083026_jpg

Men ååååå. Varför kunde du int ta med bilder på snorren åxå.....Hon var ju så fiiiiiin
Citera
2019-12-05, 15:20
Medlem
Skaraborg2s avatar
Vi kommer att få veta mera.

Citat:
Ursprungligen postat av Tjansen

Det vet vi inte - ännu.

Vi vet bara att en person har blivit anhållen men vi kommer att få veta mera.
Citera
2019-12-05, 15:21
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonickie
Kan A.A blivit angiven av andra fast han egentligen är oskyldig?

Tänkte samma sak. Om det var Ott* som senast sågs med Emilia kl 10:30 och Emilas sista sms sänds 11:15 och kroppen sen hittas i ån. Då är Ott* sista vittnet som ska ha sett Emila tillsammans med någon annan. Alternativt påstår det för att slippa undan själv.
Hursomhelst så verkar det inte gå lång tid mellan att de går ut från dörren tills hon dör. Tanten reagerar på att Emilia är tunt klädd, så hon hade nog inte tänkt vara ute så länge. Kanske bara gå och hämta något/träffa någon vid ån och sedan återvända till lägenheten.
Citera
2019-12-05, 15:24
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Tänkte samma sak. Om det var Ott* som senast sågs med Emilia kl 10:30 och Emilas sista sms sänds 11:15 och kroppen sen hittas i ån. Då är Ott* sista vittnet som ska ha sett Emila tillsammans med någon annan. Alternativt påstår det för att slippa undan själv.
Hursomhelst så verkar det inte gå lång tid mellan att de går ut från dörren tills hon dör. Tanten reagerar på att Emilia är tunt klädd, så hon hade nog inte tänkt vara ute så länge. Kanske bara gå och hämta något/träffa någon vid ån och sedan återvända till lägenheten.

Var det SMS? Trodde det var sista uppkoppling
Citera
2019-12-05, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Känns konstigt att dra in Dian*/Ott* som eventuell misstänkt när där egentligen inte finns belägg alls. Inget konstigt har egentligen kommit ut angående deras relation. De var vänner.

Att man lyckas uppträda samlat under en halvminuts intervju säger ingenting. Dessutom kan reportern klippa en del i materialet. Det är nog därför alla på TV verkar lika kameravana som politiker. Svamlar man eller bryter samman så klipps det bort.

Det är bara en magkänsla och en tanke, vilket jag också skriver. Jag har inga belägg för det, men något känns inte helt rätt där heller.
Citera
2019-12-05, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Sant! Men visst relevant i polisens arbete. Gjort massa tester och de flesta tappar allt om hur att beskriva händelseförlopp/färger etc. men det kan vara en pusselbit och något för utredare.

Absolut. Det enda jag vill understryka är att man inte ska fastna på vittnesmål, men det innebär inte att man ska förbise dem.
Citera
2019-12-05, 15:27
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Extremt osannolikt med tanke på hur otroligt öppen hon har varit om sin "historia".
Inom den närmaste kretsen kanske. Men random man som träffar en tjej vet ju inget.
Citera
2019-12-05, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeataVonYxkull
Jag står inte ut med att läsa i den här tråden, behöver klorin nu till mina ögonen FÖR MYCKET BÖGERI OCH FÖRSKRÄCKLIGTHETER MAN TVINGAS DELTA I!!!!!!!!

Kan vi sammanfatta..???!!!!

Transvetitsexualisten Emilia/Emil var prostituerad, knarkade och är nu död i en å. Polisen tror mördad.

En man sitter anhållen, tjugoårsåldern initialer A.A på sannolika skäl misstänkt.

Emilia/Emils släkt är tattare.
En sorts resandefolk. Vilket inte verkar ha med mordet att göra dock.

Knark eller luderi tror jag!!!!!!!
En sådan destruktiv livsstile ber om problem.

Möjligen kan någon ovetande kund ha hittat och överasskats av snoppen det är riktigt, men jag tror det är en sval teori.

Det är väl för fan ingen som tvingar dig att delta eller?
Vad gör det om den mördade personen är en man från början som ville göra om sig till kvinna. Folk som uttrycker sig som du gör är nog jävligt osäkra på sin sexualitet? 😂😂 Det är skrattretande o se folk som skriver massa hatiskt om tex homosexuella. Det är ju bara att acceptera att folk är olika. Man kan ju bara ta avstånd eller umgås med sånna man vill umgås med. Alla har ju fan rätt till sitt eget liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in