2019-12-05, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaviarmedagg
Tror ni allvarligt på allt som skrivs i media?
Jag säger bara att vittne finns som såg a.a sist med Emilia. Ger inte ut med mer information angående det vittnet. Men tanten är inte enda vittnet.

Finns inte så mycket mer att gå på, så självklart går man till stor del på det som skrivs i media. Det gör vi nog alla i tråden...!?
Min fråga var om du visste om det fanns fler vittnen och händelser och det svarade du på nu. Tack.

Jisses, ta en chill-pill!
Citera
2019-12-05, 14:53
Medlem
Bushhunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeataVonYxkull
Jag står inte ut med att läsa i den här tråden, behöver klorin nu till mina ögonen FÖR MYCKET BÖGERI OCH FÖRSKRÄCKLIGTHETER MAN TVINGAS DELTA I!!!!!!!!

Kan vi sammanfatta..???!!!!

Transvetitsexualisten Emilia/Emil var prostituerad, knarkade och är nu död i en å. Polisen tror mördad.

En man sitter anhållen, tjugoårsåldern initialer A.A på sannolika skäl misstänkt.

Emilia/Emils släkt är tattare.
En sorts resandefolk. Vilket inte verkar ha med mordet att göra dock.

Knark eller luderi tror jag!!!!!!!
En sådan destruktiv livsstile ber om problem.

Möjligen kan någon ovetande kund ha hittat och överasskats av snoppen det är riktigt, men jag tror det är en sval teori.

Du mår illa för bögerierna så du har nog aldrig varken runkat eller sugit kuk, men andra som föredrar en boner i munnen mellan varven valde henne kanske just för att det fanns en sån att leka med, plus att hon var otroligt vacker att vila ögonen på. Hoppas att även gm har bögnojor, för i fängelset lär han bli våldtagen av andra män. Hoppas det, så han straffas dubbelt för sin djävulska gärning. Helst av en stor svart, eller en getknullande vild muslim som känner sig kränkt. Något annat förtjänar inte hennes mördare. Förutom vatten och mögligt bröd då.
Citera
2019-12-05, 14:57
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Jag säger bara att vittne finns som såg a.a sist med Emilia. Ger inte ut med mer information angående det vittnet. Men tanten är inte enda vittnet.

Kan säkert stämma. Där bor många gamla i området så där är alltid folk i rörelse även på dagtid. Kärleksstigen är även populärt promenadstråk då där är väldigt vackert. Miljön runt kvarnen, alltså norr om E22, är lite av Tollarps signum. Folk rastar tex ofta hundar där.
Citera
2019-12-05, 15:00
Medlem
vichy6s avatar
Citat:

Jaha, en grupp? Någon! såg henne sist och polisen har en tidslinje.

Så, du är ointressant!
Citera
2019-12-05, 15:00
Medlem
Citat:
Sorry för ett spam.

Detta är a.a som blev anhållen i tisdes, och som sågs med Emilia senast och är misstänkt, men om han är mördaren eller involverad får vi vänta o se.
https://imgur.com/ctDwjy2

Kan A.A blivit angiven av andra fast han egentligen är oskyldig?
Citera
2019-12-05, 15:01
Medlem
Någon skrev att mördaren kommer att dömas till livstid och sen kommer släkten att ha ihjäl personen.

Så kommer det absolut inte att bli.

Jag ska berätta för er om det perfekta mordet. Du skaffar en massa pengar. Du hittar en trovärdig person som absolut skulle kunna bli misstänkt och i teorin ha utfört det. Du betalar denna person en massa pengar och ser till att hen tar på sig mordet. Du drar utomlands och byter namn. Ifall personen som döms för mordet någon gång tjallar och säger att det var ”Kalle Jönsson” som utförde det är det lugnt eftersom du nu heter ”Gustav Oskarsson”.

Håll med om att det är en vattentät plan. Inte så lätt att hitta DNA och skit efter en tid i vatten heller.
Citera
2019-12-05, 15:04
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjansen
Min gissning är att man ganska väl har ringat in de personerna här på FB som är delaktiga eller aktiva i mordet. Dvs A.A, D.T, R.J... och eventuellt någon O**o/Dia*a.

Något känns väldigt skumt med O/D också... h*n uppträdde oroväckande samlad under intervjun i Tv4 och stod mest och fjollade sig med *smirk smirk* och blinkande ögon... Hade min fd rumskamrat, vän och arbetskompis blivit mördad och dumpad i en å, och gemensamma nämnare varit misstänkta så hade nog få varit så samlade och "ytliga"... men det är kanske bara min tolkning och tro.

Jag tror inte att detta är en planerad handling utan att något som spårat ur (Säkert någon kniv inblandad...) på plats. Motivet borde vara pengar som skulle drivas in för droger.

Fler kommer nog anhållas om det inte redan är gjort.

Tror detta kommer klaras upp förhållandevis snabbt och att familjen och vänner därmed kan få svar och sörja E.

Jag reagerade också på hur Ott* var i tv. Sen verkar tantens vittnesuppgifter passa väldigt bra in på Ott*. Det känns inte rätt med eskortannonserna heller. Bilden av Emilia i media rimmar inte med annonserna. Hon var ju bara 20 år och har precis flyttat hemifrån. Tror inte det varit något tungt drogmissbruk heller, utan bara det vanliga cannabis på fester och piller som folk beställer via nätet. Texterna i annonserna som "ställer upp på allt" och "hora som behöver kuk och pengar", låter mer som smutskastning av någon stalkergalning eller svartsjukt ex än en seriös eskortannons och varför skriva ut sitt rätta namn och Snapchat.
Citera
2019-12-05, 15:06
Medlem
Killen som är anhållen hävdar sin oskuld - vilken nyhet.... Kan inte länka då man sa det lite snabbt på nyheterna.
Citera
2019-12-05, 15:06
Medlem
Skaraborg2s avatar
Vittnen till ha sett Emilia den 22 november.

Citat:

Att fastern inte skulle vara det sista vittnet som såg Emilia är mycket intressant och avgörande.

Att det finns även andra vittnen och att detta vittne såg AA och Emilia tillsammans allra sist gör att den MGM befinner sig i en problematisk situation för honom själv. Vi kommer att få reda på vem/vilka och varför Emilia mördades. Tror också att fler personer är inblandade. Verkar ju kunna stämma eftersom en annan person anhölls igår kväll och samt ytterligare en nu på morgonen idag.

För 2 timmar sedan:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kJPg6Q/advokaten-om-mordet-pa-emilia-min-klient-ar-fortvivlad

Citat:

"“Han är lika förtvivlad som alla andra och förnekar”, skriver hans advokat Melka Kjellberg i ett mejl till Aftonbladet."
Senast redigerad av Skaraborg2 2019-12-05 kl. 15:16.
Citera
2019-12-05, 15:09
Medlem
Citat:
Ja, att det finns vittne till att E gick iväg med en person vet vi ju från start, men A.A stämmer inte in på den beskrivningen.

Så,... Menar du att det finns fler vittnen till någon annan händelse som inträffat i anslutning till försvinnandet/mordet?

Det finns mängder av studier som visar att vittnesuppgifter sällan är tillförlitliga, så om A.A. stämmer in på beskrivningen eller inte saknar relevans om det finns andra fakta som knyter honom till platsen eller tidpunkten då Emilia försvann.
Citera
2019-12-05, 15:09
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
20-årig man gripen. Man kan ju bara tänka sig förloppet: har raggar upp en tjej, och blir lite "illa berörd" när tjejen visar sig vara nåt annat. Eller rättare sagt, han blir djups kränkt, äcklad och skitförbannad. "Dråp i hastigt mod", tror jag det kallas.

Extremt osannolikt med tanke på hur otroligt öppen hon har varit om sin "historia".
Citera
2019-12-05, 15:12
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Min gissning är att man ganska väl har ringat in de personerna här på FB som är delaktiga eller aktiva i mordet. Dvs A.A, D.T, R.J... och eventuellt någon O**o/Dia*a.

Känns konstigt att dra in Dian*/Ott* som eventuell misstänkt när där egentligen inte finns belägg alls. Inget konstigt har egentligen kommit ut angående deras relation. De var vänner.

Citat:
Något känns väldigt skumt med O/D också... h*n uppträdde oroväckande samlad under intervjun i Tv4 och stod mest och fjollade sig med *smirk smirk* och blinkande ögon... Hade min fd rumskamrat, vän och arbetskompis blivit mördad och dumpad i en å, och gemensamma nämnare varit misstänkta så hade nog få varit så samlade och "ytliga"... men det är kanske bara min tolkning och tro.

Att man lyckas uppträda samlat under en halvminuts intervju säger ingenting. Dessutom kan reportern klippa en del i materialet. Det är nog därför alla på TV verkar lika kameravana som politiker. Svamlar man eller bryter samman så klipps det bort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in