2019-12-05, 14:13
Medlem
dubbelkvacks avatar
Det är fritt för var och en att anmäla någon/något för Hets mot Folkgrupp. Några av er här är helt absorberade av att näthatsgranskaren använder sig av denna möjlighet, men du har samma legala möjlighet att anmäla. Varför går ”araben” fri? Därför att det inte var ”araben” som var anmäld. Fattar ni? Så ta en funderare på vad losern säger, i vilket kontext, och hitta rimliga punkter för att anmäla. Nu passar det inte in er berättelse om hur snedvridet och dåligt allt fungerar i det här landet, men det här är ett bra tips till andra sunda. Det är lätt att anmäla.

En reflektion: ”araben” verkar så ofattbart puckad att jag funderar på om detta inte är en iscensatt provokation. Någon som vet vem som ligger bakom detta videoclip?
Citera
2019-12-05, 14:17
Medlem
"Mannen dömdes i september av Kristianstads tingsrätt för hets mot folkgrupp till villkorlig dom och 60 Dagsböter 370 kronor – det vill säga 22.200 kronor totalt. Domen, som Norra Skåne uppmärksammade då, avsåg både kommentaren om "arabkräk" och en annan formulering om kriminella afrikaner."

370 kr i dagsböter antyder en hyfsad inkomst om inte annat. Men bildningen brister.
Citera
2019-12-05, 14:19
Medlem
"Mannen överklagade domen till hovrätten som nu har fastställt tingsrättens dom. Hovrätten sätter dock ned dagsbotens storlek till 270 kronor. Den innebär att skåningen totalt ska böta 16.200 kronor. Utöver detta ska han betala 800 kronor till brottsofferfonden."

Kan dagsboten bara minska med över 25% från en instans till en annan ???
Citera
2019-12-05, 14:28
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sofiajadetarjag
Men Expressen etc vill ju inte publicera saker som visar hur illa invandrare kan bete sig, jag tror det är mer farligt att dölja sanningen såsom de gör. Folket märker att de blir ljugna för.

Det är skillnad på urval och lögn. Bara för att National Geografic gör en artikel om dvärgschimpanser behöver inte andra tidningar göra det.

Expressen har en agenda precis som Fria Tider. Just därför är det viktigt att ta del av ett brett medieutbud.
Citera
2019-12-05, 15:07
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Vi har inte jurysystem i Sverige utom i skattemål. Hade jag setat som nämndeman på detta mål hade jag gjort mitt bästa för att fria denna person eftersom A. Det är trams och B. HMF är en gummiparagraf som kan användas som fan läser bibeln.

Fel av mig att skriva "jury"..... bara blev så.

Då ställer sig frågan om om domstolarna är styrda, då jag kan tänka mig att de flesta förnuftiga människor tänker som oss. Har det tillkommit texter i lagboken för att ingen skall slinka igenom där förnuftet inte tillåts finnas till? HMF skall tillämpas utan gummieffekt. Hellre fälla än fria.
Citera
2019-12-05, 15:10
Medlem
Denna dom är helt sinnesjuk.
Det är arabdjäveln som skall straffas.
Skicka ut aset härifrån.
Citera
2019-12-05, 15:16
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
En rassenyhet med källa Fria tider. Försök igen. Det är som att ta upp en artikel som hyllar kubansk läkarvård med källa Flamman.

Barnslig vänster logik. Det finns hur många videor m.m. som helst om du är intresserad av att kolla upp detta faktum....... men du vill inte höra/veta av detta för det faller inte under rätt värdegrund.

Försök igen........
Citera
2019-12-05, 15:20
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Barnslig vänster logik. Det finns hur många videor m.m. som helst om du är intresserad av att kolla upp detta faktum....... men du vill inte höra/veta av detta för det faller inte under rätt värdegrund.

Försök igen........

Suck. Använda ord som ”värdegrund” är så jävla tramsigt. Ska du börja snacka om ”moralisk kompass” också?

Vänster - höger. Samma skit.
Citera
2019-12-05, 15:27
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Suck. Använda ord som ”värdegrund” är så jävla tramsigt. Ska du börja snacka om ”moralisk kompass” också?

Vänster - höger. Samma skit.

Tycker att användandet av ord som hugger på olika politiska åsikter gärna kan användas när det gäller att hugga tillbaka.

Ja, samma skit när man inte kan samtala och komma överens om allas rättigheter eller skyldigheter i ett gemensamt samhälle.
Citera
2019-12-05, 15:33
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Tycker att användandet av ord som hugger på olika politiska åsikter gärna kan användas när det gäller att hugga tillbaka.

Ja, samma skit när man inte kan samtala och komma överens om allas rättigheter eller skyldigheter i ett gemensamt samhälle.

Det sista håller jag helt med om.
Citera
2019-12-05, 16:15
Medlem
NegroidMongoloids avatar
HMF är en rasistisk lag i sig eftersom svenskar inte kan använda den (det har prövats).. Det borde avskaffas helt och hållet.

Att någon är ett arabkräk kränker väl f.ö inte en grupp utan den specifika araben. Han syftade ju på en viss person, inte på alla araber.. "araber är kräk" hade varit något annat. Men även det ska man ju få tycka, det är fritt fram att tycka att alla svenska tjejer är horor te.x, det är inget du kan dömas för.
Citera
2019-12-05, 16:40
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Finns det någon som någonsin blivit fälld för ett rasistisk uttalande mot en vit individ? Då menar jag någonstans i världen. Kan inte komma på att jag sett något om det i någon tidning eller via någon nyhetsrapportering. Lagen bör väl tillämpas på alla hudfärger kan man tycka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in