2019-12-05, 11:01
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det finns ytterligare minst en kvinna i NMR som gått igång som fan på det här. Och en man i NMR som redan "doxat" en althögerprofil. Samt flera andra profilerade kvinnliga "Sverigevänner" som reagerat. Det är en intressant och avslöjande respons som gav mig reaktionen: "Hoppsan, det här var ju mycket viktigare än vad jag trodde."

Det är också lite intressant att det bland manliga nationalister funnits en kultur av självförbättringsbudskap som dominerat de senaste åren (träna, ät rätt, titta inte på porr osv), men ingenting liknande bland nationalistiska kvinnor. Istället går fler än vad jag kunde ana till motstånd mot en sån här självklar grej.

Feminismen och den totala oförmågan till självkritik är mycket större bland nationella kvinnor än vad jag trodde.

Heder dock till de få kvinnor som stöder kampanjen för kvinnlig självförbättring.

Synnerligen intressant reaktion. Feminismen har alltså precis som många av oss länge misstänkt ätit sig in lite varstans i den nationella rörelsen och spridit förruttnelse. ”Stå upp för kvinnans rätt till horeri”. Tvi vale.
Citera
2019-12-05, 11:30
Medlem
Ornus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Vi behöver en tråd om detta fenomen. Några alternativhögerpersonligheter skapade detta genom att skamma kvinnor som horade ut sig på twitter. Det har lett till mycket diskussion. Hashtaggen #skampatrullen "trendar" på twitter.

Vad är era åsikter?
For å innstille skam må man ha sosial makt bak seg. Tanken deres er kanskje god i bunn, mange kvinner som går til hundene i dag, for så å våkne opp ved 40 og innse at å være karrierekvinne på livsen ikke er så glamorøst og sexy som hollywood fremstiller det og at hva de egentlig ville ha var en familie.

Men å prøve å lage noen skamkultur uten å ha kraften til å utøve den fungerer nok ikke helt. Blir som de kristne på 80 tallet, alle visste jo at de var fullstendig kastrert så da blir det jo ikke til at noen bryr seg annet enn for å la seg provosere eller vitse om det. Araberne du snakker om får det til fordi de fortsatt har en patriarkalsk familiekultur barna vokser opp i. Hvordan skal alternativhøyre-Birger liksom skamme sin datter til noe som helst når det er fullstendig sosialt akseptert blant 90% av folk at hun skiter i hva han sier og heller "finner seg selv" på universitetet eller tur til Marocco?

Mitt råd er å heller fokusere på politisk arbeid og organisasjon for nå, hvis dere har lyst til å forandre samfunnet på en effektiv måte. Hvis dere får til en skikkelig sosial maktbase så kan dere kanskje få til skam-kulturen dere har lyst på.
Senast redigerad av Ornu 2019-12-05 kl. 11:33.
Citera
2019-12-05, 11:51
Medlem
Clawdices avatar
Jag moraliserar verkligen inte över att meningslösa hjon blir "uthängda", men det är allt för ofta som nationella grupperingar lägger krut på att bekämpa småtjejer.

De med i särklass mest makt och inflytande i det här landet heter Wallenberg, så ytterst skyldiga till situationen måste de anses vara. Tätt därefter kommer media (Bonnier) och politikeradeln. Amerikanism, globalism, juderi, sosseri och allmän dekadens är något som pådyvlas uppifrån. Det är inte som att "runkgubbar" och "vitriddare" lyssnar på småtjejer för att de är de är några stora ledare varifrån kollektiva beteenden härstammar. Tvärtom är kvinnor helt programmerade för att passa in och följa rådande normer.
Citera
2019-12-05, 11:55
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Verkar som att den nationella rörelsen är splittrade i frågan. Ser några NMR-sympatisörer på twitter som tar avstånd från skampatrullen och menar att vita svenska kvinnor inte ska skuldbeläggas.
Citera
2019-12-05, 11:57
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Har du barn..? Fy fan, det lär sluta illa.

Jag går aldrig till personangrepp. Jag kan däremot besvara personangrepp på samma sätt. Jag kan också besvara trådfrågor där jag antar att användares egenskaper ligger problematiskt illa till i förhållande till uttryck.

Jag försvinner inte heller ifrån trådar när någon frågar efter källa (så länge det är on topic).

Det var du som hade svårt med argumenten i den här tråden och började med personangrepp (som vanligt när det gäller dig). Det gör dig till ett miffo. Förresten så framstår du själv som ett extremt dåligt exempel på man. I den här tråden så blir du så arg att du begår avancerat personangrepp mot någon som är emot hot och hat mot kvinnor? Känner du inte själv hur lågt och obegåvat det får dig att framstå?

Du är alltså en gift vuxen man med barn, kallar dig Kissunge på flashback och deltar provokativt i kvinnohatstrådar. Jo men tjena!

På vilket sätt har användaren ifråga spridit ”kvinnohat”? Det är ju du som systematiskt försökt förminska och håna de som kritiserar den destruktiva sexualisering som pågår. Varför du och judiska journalister vill uppmuntra till kvinnligt självskadebeteende är en betydligt mer intressant frågeställning.
Citera
2019-12-05, 12:03
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Verkar som att den nationella rörelsen är splittrade i frågan. Ser några NMR-sympatisörer på twitter som tar avstånd från skampatrullen och menar att vita svenska kvinnor inte ska skuldbeläggas.

Tyvärr var det där tämligen avslöjande. Och som vi förstått var det främst kvinnor som var orsaken till att NS bröt sig ur NMR. Vita kvinnor som ägnar sig åt horbeteende ska självfallet skambeläggas. Och uppenbarligen funkar det.
Citera
2019-12-05, 12:18
Medlem
BushwickBills avatar
Detta var otroligt roligt, är det här ett typexempel på svensk memekultur eller är det ovanligt framgångsrikt? Jag har tidigare bara intresserat mig för den Amerikanska varianten men det verkar som att vi Svenskar också kan.
Citera
2019-12-05, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clawdice
Jag moraliserar verkligen inte över att meningslösa hjon blir "uthängda", men det är allt för ofta som nationella grupperingar lägger krut på att bekämpa småtjejer.

De med i särklass mest makt och inflytande i det här landet heter Wallenberg, så ytterst skyldiga till situationen måste de anses vara. Tätt därefter kommer media (Bonnier) och politikeradeln. Amerikanism, globalism, juderi, sosseri och allmän dekadens är något som pådyvlas uppifrån. Det är inte som att "runkgubbar" och "vitriddare" lyssnar på småtjejer för att de är de är några stora ledare varifrån kollektiva beteenden härstammar. Tvärtom är kvinnor helt programmerade för att passa in och följa rådande normer.

Muslimer lyckas upprätthålla god moral och sedlighet bland sina kvinnor. För de lägger krutet på att kontrollera sina kvinnor.
Citera
2019-12-05, 12:22
Medlem
Citat:
Verkar som att den nationella rörelsen är splittrade i frågan.

Väldigt små rörelser/organisationer förökar sig ofta genom delning. Så var det också
med bokstavsvänstern en gång i tiden. Nu är det extremhögern som bråkar och slåss
inbördes.
Citera
2019-12-05, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ornu
For å innstille skam må man ha sosial makt bak seg. Tanken deres er kanskje god i bunn, mange kvinner som går til hundene i dag, for så å våkne opp ved 40 og innse at å være karrierekvinne på livsen ikke er så glamorøst og sexy som hollywood fremstiller det og at hva de egentlig ville ha var en familie.

Men å prøve å lage noen skamkultur uten å ha kraften til å utøve den fungerer nok ikke helt. Blir som de kristne på 80 tallet, alle visste jo at de var fullstendig kastrert så da blir det jo ikke til at noen bryr seg annet enn for å la seg provosere eller vitse om det. Araberne du snakker om får det til fordi de fortsatt har en patriarkalsk familiekultur barna vokser opp i. Hvordan skal alternativhøyre-Birger liksom skamme sin datter til noe som helst når det er fullstendig sosialt akseptert blant 90% av folk at hun skiter i hva han sier og heller "finner seg selv" på universitetet eller tur til Marocco?

Mitt råd er å heller fokusere på politisk arbeid og organisasjon for nå, hvis dere har lyst til å forandre samfunnet på en effektiv måte. Hvis dere får til en skikkelig sosial maktbase så kan dere kanskje få til skam-kulturen dere har lyst på.

Politiskt arbete är inte lösningen. Araber saknar politisk makt i Väst men lyckas upprätthålla konservativ kultur bland sina kvinnor. Konservativa kristna har haft massa politisk makt i USA, men amerikanska kvinnor ligger runt och klär sig som thots precis som skandinaviska kvinnor.

Lösningen är att Birger får fler Birgers att också skamma sina döttrar. Bildar opinion. Ju fler Birgers desto mindre blir den sociala acceptansen.
Citera
2019-12-05, 12:24
Medlem
Cuckslayers avatar
Citat:

NMR verkar dock vara positiva till det här:

https://www.nordfront.se/aftonbladet-judinna-uppmarksammar-skampatrullen-tydligt-att-extremhogern-star-nara-tokreligiost-kvin nohat.smr

Jag är också positiv. Jag tycker att det räcker nu med denna totala degenerering.
Citera
2019-12-05, 12:26
Medlem
Oj vad högerextrema gillar att peta i samhällsstrukturer ju fler desto bättre tydligen. Problemet för dom är dock att de flesta svenskar inte gillar fascistiska pekfingeraktivister. Låt skampatrullen dö i skam
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in