2019-12-04, 01:13
Medlem
Sensivs avatar
Hej! Jag har ADHD, och nej det betyder inte att jag får annorlunda effekt när jag tar tjack. Jag får exakt samma rus som alla andra människor. Skillnaden är att jag blir fokuserad och mindre hyperaktiv vid låga doser. Personer utan ADHD behöver inte CS för att klara sig genom dagen eftersom deras dopamin nivåer är stabila. Tillbaka till ämnet!

Jag tog elvanse 70 mg minst flera gånger i veckan och det gick hur bra som helst förutom att min puls pendlade mellan 120-160. Nu har jag fått Attentin utskrivet eftersom jag ville ha något snabbverkande med kortare effekt. Jag kunde inte sova på Elvansen. Båda medicinerna innehåller substansen Dexamfetamin så det handlar inte om två olika aktiva substanser. Man kan säga att Elvanse är depot medan Attentin är snabbverkande. Tjugo milligram Attentin motsvarar en 70 mg Elvanse.

Då bestämde jag mig för att testa den nya medicinen (Attentin 20 mg), men jag blev otroligt förvånad av effekten. Första tre timmarna var man fokuserad men jag märkte att hjärtat slog långsamt men väldigt hårt. Pulsen log på 54 slag per minut efter intaget. Innan hade jag cirka 71-74 slag per minut. Däremot fick jag otroligt högt blodtryck! Jag brukar ha 110-125/65-75. Jag mätte blodtrycket en timma efter intaget och då hade jag 160/100! Är det normalt?
Citera
2019-12-04, 10:42
Medlem
gastriddares avatar
Alltså, vilket svar du än får här så bör du fråga din läkare. Inget svar i detta forum är 100% säkert...
Citera
2019-12-04, 12:03
Medlem
Sensivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gastriddare
Alltså, vilket svar du än får här så bör du fråga din läkare. Inget svar i detta forum är 100% säkert...
Du har rätt men jag går på regelbundna hälsokontroller så jag kommer nog ta upp det vid nästa besök. Jag vill inte ha några professionella svar utan vill veta om andra här i forumet känner igen sig i det jag skrev.
Citera
2019-12-04, 12:08
Avslutad
Attentin är ju direktverkande, du kanske ska dela upp dosen lite? När jag käkade Metamina tog jag 5-10 mg 3 ggr per dag. Dvs morgon, lunch och middag.
Citera
2019-12-05, 02:40
Medlem
Sensivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Attentin är ju direktverkande, du kanske ska dela upp dosen lite? När jag käkade Metamina tog jag 5-10 mg 3 ggr per dag. Dvs morgon, lunch och middag.
Det stämmer att Attentin är direktverkande men varför ska jag dela upp dosen lite? Missförstå mig inte, jag vet att Attentin/Metamina tas i mindre doser flera gånger om dagen men vad har det med min puls att göra? Borde inte högre doser höja pulsen? Jag hatar CS när de intas dagligen eftersom man går genom en rad olika biverkningar utan något slags "rus" som många verkar tro. Enda anledningen till att jag tar dessa piller är plugget...
Citera
2019-12-05, 02:43
Medlem
Sensivs avatar
När effekten började avta, ungefär fem timmar efter intag så fick jag hjärtklappningar vilket inte är så konstigt eftersom man "dippar/kraschar". Så det är inga fel på pumpen.
Citera
2019-12-05, 03:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sensiv
Det stämmer att Attentin är direktverkande men varför ska jag dela upp dosen lite? Missförstå mig inte, jag vet att Attentin/Metamina tas i mindre doser flera gånger om dagen men vad har det med min puls att göra? Borde inte högre doser höja pulsen? Jag hatar CS när de intas dagligen eftersom man går genom en rad olika biverkningar utan något slags "rus" som många verkar tro. Enda anledningen till att jag tar dessa piller är plugget...

Jag bara tyckte att det var lite mycket att ta 20 mg på en gång.
Citera
2019-12-05, 10:55
Medlem
darkaims avatar
Citat:
Du skjöt väl tjack på en daglig basis förut, visst? Har toleransen alltså helt blivit nollställd för dig?
Citera
2019-12-05, 12:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av darkaim
Du skjöt väl tjack på en daglig basis förut, visst? Har toleransen alltså helt blivit nollställd för dig?

Det här var innan det. Injicerat har jag bara gjort en handfull ggr. Men har varit daglig brukare av cs i ett par år och sen missbrukare i ett par år efter det. Nu drogfri sen 5 år tillbaka.
Senast redigerad av farfar 2019-12-05 kl. 12:40.
Citera
2019-12-05, 14:02
Medlem
darkaims avatar
Citat:
Det här var innan det. Injicerat har jag bara gjort en handfull ggr. Men har varit daglig brukare av cs i ett par år och sen missbrukare i ett par år efter det. Nu drogfri sen 5 år tillbaka.
Då förstår jag, utgick från att du hade injicerat dagligen under lång tid. Då jag vill minnas att du skrivit om en riktigt djävlig blodförgiftning, du hade otur som fan.

Aja, skönt att läsa att allt går bra och att toleransen kan återgå till något liknande en normal människas efter några års missbruk.

Även om jag tror själva ritualen är svårast att komma över, fan den ger ju en rejäl dopaminkick efter bara någon vecka av avhållsamhet.
Citera
2019-12-05, 14:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av darkaim
Då förstår jag, utgick från att du hade injicerat dagligen under lång tid. Då jag vill minnas att du skrivit om en riktigt djävlig blodförgiftning, du hade otur som fan.

Otur och otur, du vet man är helt väck, men tycker ändå att det vore skoj med en ny skjuts.. Hittar bara tabletter, mosar tabletterna med fingrarna, missar venen för att man ser i kors och är fumlig, tjofaderittanlej och man har hudbakterier som kalasar på ens kropp.

Citat:
Aja, skönt att läsa att allt går bra och att toleransen kan återgå till något liknande en normal människas efter några års missbruk.

Ja, jag är rätt känslig för kaffe nu till och med, vilket jag är tacksam för.

Citat:
Även om jag tror själva ritualen är svårast att komma över, fan den ger ju en rejäl dopaminkick efter bara någon vecka av avhållsamhet.

Ja, haha. Får rätt stark dopaminkick av blodprov, tandläkarbedövning och sånt fortfarande. Fick till ett par riktigt rejäla rökare som jag minns tydligt än idag, så det är inte konstigt att man reagerar som man gör. På sätt och vis bra för jag behöver inte gå och tänka att jag inte upplevt det fullt ut eller nåt sånt.
Citera
2019-12-06, 21:53
Medlem
Sensivs avatar
Hade ett EKG test som såg bra ut. Inga fel på pumpen! Testade att dela upp dosen efter att användaren farfar hade rekommenderat det och det fungerade.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in