2019-12-05, 09:09
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Omhäktning är just en begäran om förlängd åtalstid!

Tillägger att det här gäller en redan för mord häktad person.
Jag ber om ursäkt, jag hade fel. Läste 24 kap p18 nu och jag ser att två veckor är max om man inte har särskilda omständigheter.
Citera
2019-12-05, 09:15
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stollex
Kan meddela att huvudet är hittat, enligt mina källor. Polisen bad om hennes tandkort hos tandläkaren.. (säker källa).sedan vad som hänt med resten är oklart... spola ner i toan är omöjligt. Bäckenben, lårben mm. mm är alldeles för svårt att stycka till småbitar för att lyckas spola ner i toalett.

Det skulle vara jävligt svårt att spola ner kroppsdelar i exempelvis muggen, men han kanske dumpade styckade delar i soprummet antingen för att transportera vidare vis senare tillfälle eller för de förpackade delarna skulle gå med sophämtningen till tippen.
Citera
2019-12-05, 09:30
Medlem
Krakems avatar
Var på väg till jobbet imorse och såg ett större polispåbrå (1 piketbuss+befälsbil+två bilar) i riktning Bjursjön+Bulid+Nordmannnerödsvägen så något är på g.
Citera
2019-12-05, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Var på väg till jobbet imorse och såg ett större polispåbrå (1 piketbuss+befälsbil+två bilar) i riktning Bjursjön+Bulid+Nordmannnerödsvägen så något är på g.

Om de handlar om detta då, men intressant ändå

Bulid, är de bulidsvägen du menar då?
Citera
2019-12-05, 09:42
Medlem
Nordmannerödsvägen eller Bulid väljer du nere vid willysrondellen i centrum. Du vet alltså inte om de åker norrut eller österut? Och från polisstationen är det åt två olika håll.

Bulid är ett stort naturområde med ängar, ovanför Hovhult där MGM’s pappa jobbar.
Citera
2019-12-05, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scientianostra
Nordmannerödsvägen eller Bulid väljer du nere vid willysrondellen i centrum. Du vet alltså inte om de åker norrut eller österut? Och från polisstationen är det åt två olika håll.

Bulid är ett stort naturområde med ängar, ovanför Hovhult där MGM’s pappa jobbar.

Ok, jag hittade. Ska bli intressant (om de har med detta och göra då)
Citera
2019-12-05, 09:48
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scientianostra

...och bor. Däromkring är sökt av massor av folk och hundar, därmed inte sagt att man inte ska söka igen! Överallt, tills hon är återfunnen.
Citera
2019-12-05, 09:52
Medlem
Och sophuset ser ni här: https://goo.gl/maps/YQRn6kFyrGDbcQzr8
Citera
2019-12-05, 09:56
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney

Nu har ju Tishk* själv begärt att han vill ha omhäktning för att han vill komma till tals, så det är inte säkert att det blir förlängd åtalstid till 3 januari.
Det jag fetat har jag missat tills nu! Det vore ju högst intressant om han vill börja tala, om han berättar något vettigt förstås. Nu är han ju flyttad till rättspsyk för en "liten" utredning, så lite tid har han på sig där. Han kanske behöver just en psykiater.
Citera
2019-12-05, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Varför förmodar du att Twitter-kontona inte tillhört GM (vem det nu än är)?

Och om du tror att Tishko Ahmed eller hans "kumpaner" skulle ha styrt dessa konton, hur tänker du att det skulle ha gått till mer exakt?
Och varför då ändra användarnamnet på kontot till @tishkoshabaz och sen till @tishkoahmed? Det riktar ju misstankarna mot Tishko Ahmed. Varför inte bara göra så att den "amerikanske patrioten" mordhotar Wilma i sina Twitter-inlägg, eller iallafall skriver något aggressivt mot henne?

Om det nu är en amerikansk patriot inblandad i detta så kan det ju vara någon som bor i Sverige eller har varit i Sverige. Att hen skulle åka hit från USA bara för att mörda Wilma verkar ytterst osannolikt. Jag tror aldrig jag har hört talas om ett mord där en privatperson har mördat en annan och motivet endast har varit avvikande politiska åsikter. Att aktiviteten på kontot har upphört efter Wilmas försvinnande kan ju bero på att den som har kapat kontot har sett på löpsedlarna att hon har försvunnit och därför inte vågat röra det mer. Det kan ju också vara så att det är MGM som är patrioten, hur märkligt det än kan låta. Har du tipsat polisen om dina teorier? Men de är väl här inne och läser så det kanske inte behövs.
Citera
2019-12-05, 09:59
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Ynkryggen GM har kanske kört snyft valsen på psyk och insett att det är kört och börjat prata..
Citera
2019-12-05, 10:02
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Det jag fetat har jag missat tills nu! Det vore ju högst intressant om han vill börja tala, om han berättar något vettigt förstås. Nu är han ju flyttad till rättspsyk för en "liten" utredning, så lite tid har han på sig där. Han kanske behöver just en psykiater.
Precis, blir ju förvisso lyckta dörrar, men kanske något som polis och åklagare kan jobba vidare med.

Källa om någon annan vill läsa:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Op19JE/wilmas-misstankte-mordare-flyttad-till-rattspsyk

Citat:
Citat:
Enligt åklagaren har man kunnat hålla fortsatta förhör med mannen inne på den rättspsykiatriska kliniken. En omhäktningsförhandling väntas ske på fredag. Enligt åklagaren vill mannen då komma till tals. Förhandlingen kommer dock ske bakom stängda dörrar.
Senast redigerad av JustLikeMoney 2019-12-05 kl. 10:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in