2019-12-05, 02:56
Medlem
Farbror-Cthulhus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Kanskje en ev medhjelper allerede i flere måneder har samarbeidet med politiet, og at politiet i de siste månedene har samlet bevis og at de jobber med å forberede siktelsen(e)?

Jeg ser for meg at det første politiet ville gjøre i forbindelse med et slikt samarbeid, er å finne AEH. Og et funn av AEH, levende eller død, ville de neppe ha noen grunn til å ikke publisere.
Citera
2019-12-05, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror-Cthulhu
Jeg ser for meg at det første politiet ville gjøre i forbindelse med et slikt samarbeid, er å finne AEH. Og et funn av AEH, levende eller død, ville de neppe ha noen grunn til å ikke publisere.
Det har du rett i. Men det kan hende at medhjelperen ikke vet hvor AEH er. Kanskje medhjelperen har gjort ett eller flere oppdrag (som f.eks å skrive trusselbrevet) for GM i forbindelse med forbrytelsen, og hvis medhjelperen vet hvem GM/oppdragsgiveren er så kan medhjelperen ha gitt opplysninger til politiet om hvem GM/oppdragsgiveren er.
Citera
2019-12-05, 03:09
Medlem
Farbror-Cthulhus avatar
Citat:
Men det kan hende at medhjelperen ikke vet hvor AEH er.
Det er jo selvfølgelig mulig.

Jeg sitter her og undrer: Svært dyktige gjerningsmenn, ekstrem flaks eller mangelfull etterforskning.... eller noe av alle tre?
Faktum er at dama er borte, huset saumfart og ingen har sett noe. Etter hva jeg har hørt om likhunder skulle de ha plukket opp noe om hun hadde vært død i noe særlig tid i nærområdet.
Partering in situ har jeg null tro på.
Citera
2019-12-05, 03:16
Medlem
Citat:
Det er jo selvfølgelig mulig.

Jeg sitter her og undrer: Svært dyktige gjerningsmenn, ekstrem flaks eller mangelfull etterforskning.... eller noe av alle tre?
Faktum er at dama er borte, huset saumfart og ingen har sett noe. Etter hva jeg har hørt om likhunder skulle de ha plukket opp noe om hun hadde vært død i noe særlig tid i nærområdet.
Partering in situ har jeg null tro på.
Svaret er kanskje at åstedet er et helt annet sted enn i huset i Sloraveien (dvs at AEH ev ble angrepet og deretter drept og skjult utendørs (kanskje alle disse tre tingene ble gjort på ett og samme sted)), og at alle spor i huset er plantet?
Citera
2019-12-05, 03:27
Medlem
Farbror-Cthulhus avatar
Om kontaktpunktet mellom BO og GM ikke er bostad, hvorfra 09:14 oppringingen ble foretatt, hvordan og hvorfor dro BO dit?
Til fots? Uten å ha blitt observert av grannene?
I en bil hun hadde, som senere ble returnert til bostad av en annen.... dette også usett?
Taxi er jo helt utelukket...
Citera
2019-12-05, 03:34
Medlem
Hva om de fiskerne med telelinse som ble observert på bryggen ved Langvannet 100 meter i luftlinje fra ekteparet Hagens bolig, var der på oppdrag fra GM (fordi GM ev ønsket å lage enda et villspor til etterforskerne) ev uten at fiskerne visste hvorfor de skulle være der med telelinse og oppføre seg bryske (ev for å bli lagt merke til)?
"– De var bryske og avvisende mot andre, og de hadde med seg et stort kamera med stativ og lang telelinse" https://www.dn.no/kriminalitet/anne-elisabeth-falkevik-hagen/to-fiskere-med-telelinse-observert-for-hagen-ble-kidnappet/2-1-525551

"Et annet vitne forteller VG at han flere ganger i fjor høst så en sølvgrå bil med europeiske skilter ved en parkeringsplass ikke langt fra Hagens hus, og at han ikke har sett den siden hun ble savnet."

Svært så mange sølvgrå biler det er.
Senast redigerad av POlROT 2019-12-05 kl. 03:37.
Citera
2019-12-05, 03:38
Medlem
Farbror-Cthulhus avatar
Citat:
Hva om de fiskerne med telelinse som ble observert på bryggen ved Langvannet 100 meter i luftlinje fra ekteparet Hagens bolig, var der på oppdrag fra GM (fordi GM ev ønsket å lage enda et villspor til etterforskerne) ev uten at fiskerne visste hvorfor de skulle være der med telelinse og oppføre seg bryske (ev for å bli lagt merke til)?
"– De var bryske og avvisende mot andre, og de hadde med seg et stort kamera med stativ og lang telelinse" https://www.dn.no/kriminalitet/anne-elisabeth-falkevik-hagen/to-fiskere-med-telelinse-observert-for-hagen-ble-kidnappet/2-1-525551

"Et annet vitne forteller VG at han flere ganger i fjor høst så en sølvgrå bil med europeiske skilter ved en parkeringsplass ikke langt fra Hagens hus, og at han ikke har sett den siden hun ble savnet."

Svært så mange sølvgrå biler det er.

Vet du, den historien har gått meg hus forbi! Rart at det ikke er blitt noe mer av dette.... for de har vel blitt sjekket ut av polisen? Eller?
Citera
2019-12-05, 03:42
Medlem
Citat:
Vet du, den historien har gått meg hus forbi! Rart at det ikke er blitt noe mer av dette.... for de har vel blitt sjekket ut av polisen? Eller?
Jeg har ikke lest noe informasjon om at politiet vet eller ikke vet hvem de fiskerne er. Her er mer om observasjoner av de fiskerne:
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/l1o81y/nytt-vitne-i-loerenskog-saa-mystiske-menn-med-fiskestang-og-telelinse

Her er uttalelser fra det vitnet (Rørvik, en fuglefotograf) som så den nevnte parkerte bilen:
"Samme dag som han så disse tre mennene, så han en sølvfarget bil med skilter fra et østeuropeisk land, forteller Rørvik, som tror det var en eldre Ford Fiesta. Den sto parkert på en liten parkeringsplass like ved.
– Jeg gikk utifra at den tilhørte fiskerne, da jeg ikke så noen andre i nærheten, sier Rørvik, som foreløpig ikke har vært i kontakt med politiet."

"Fuglefotografen mener at han verken har sett bilen eller fiskerne etter 31. oktober – dagen da Anne-Elisabeth Hagen forsvant.
Rettelse: VG sendte ved en feil ut et nyhetsvarsel om at fiskere er etterlyst. Det er ikke riktig at politiet har etterlyst fiskere i forbindelse med forsvinningssaken, noe som heller aldri stått i saken."
Senast redigerad av POlROT 2019-12-05 kl. 03:45.
Citera
2019-12-05, 03:50
Medlem
Farbror-Cthulhus avatar
Det var litt pussig at dette ikke fikk så mye oppmerksomhet. De to karene ved Futurum-bygget ble det mye oppstuss rundt.... og ikke er de blitt identifisert heller.
Citera
2019-12-05, 04:15
Medlem
Citat:
Om kontaktpunktet mellom BO og GM ikke er bostad, hvorfra 09:14 oppringingen ble foretatt, hvordan og hvorfor dro BO dit?
Til fots? Uten å ha blitt observert av grannene?
I en bil hun hadde, som senere ble returnert til bostad av en annen.... dette også usett?
Taxi er jo helt utelukket...
Gode spørsmål!
Jeg er enig i at hvis det skjedde etter kl 9:14, er det veldig merkelig at ingen har observert henne hvis hun forlot huset til fots. Hvis hun ev skulle ha reist hjemmefra med en bil som hun selv kjørte, så burde vel denne bilen ha blitt fanget opp av kameraovervåkning (hvis hun ikke kjørte på veier uten kameraovervåkning)?

Hvis hun dro ut fra huset på morgenen for en liten tur, så kanskje hun dro ut en stund før 9:14-samtalen? Det ville vært merkelig å dra ut for en lengre tur etter kl 9:14 når hun (etter som jeg har forstått) hadde avtale med elektrikeren kort tid etter 9:14.

"Elektriker Tommy Skansen har fortalt til VG at han ringte Anne-Elisabeth Hagen klokken 09.48, 34 minutter etter det siste sikre livsbeviset fra kvinnen. Skansen fikk ikke svar fra kvinnen som han hadde en avtale med."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/1n8ykG/mener-aa-vite-naar-anne-elisabeth-hagen-ble-tatt

"– Jeg ringte Anne-Elisabeth klokken 09.48, men jeg fikk ikke svar. Jeg stusset over det, fordi vi hadde en avtale om at jeg skulle bytte lampene på kjøkkenet hennes, sier elektriker Tommy Skansen til VG."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/0n0Ln0/ringte-til-anne-elisabeth-hagen-klokken-0948-stusset-over-at-han-ikke-fikk-svar?utm_source=recircula tion-matrix&utm_content=1n8ykG

Etterforskerne har uttalt at 9:14-samtalen fra AEH's telefon var enten utendørs i nærheten av huset til Hagen eller inne i huset. (Jeg finner dessverre ikke den artikkelen jeg leste dette i).
Senast redigerad av POlROT 2019-12-05 kl. 04:19.
Citera
2019-12-05, 04:18
Medlem
Citat:
Det var litt pussig at dette ikke fikk så mye oppmerksomhet. De to karene ved Futurum-bygget ble det mye oppstuss rundt.... og ikke er de blitt identifisert heller.
Enig! Men det kan kanskje hende at politiet vet både hvem futurum-mennene og fiskerne er, selv om politiet ikke har gått ut offentlig med informasjon om det?
Citera
2019-12-05, 04:37
Medlem
Citat:
Jeg tenker at hvis futurum-mennene og fiskerne med telelinse har med forbrytelsen å gjøre, så visste de ikke hvilken forbrytelse det var. De kan ev ha fått i oppdrag å befinne seg på de stedene på avtalte tidspunkt.
Jeg tror ikke at noen av de mennene er GM, fordi ingen GM er så dumme at de lar seg bli observert (Futurum-mennene observert av kamera ved Futurumbygget og fiskerne observert av mennesker ved Langvannet) mens de spionerer. Man kan vel spionere uten å bli observert ved bruk av droner?

På begge disse stedene var det ofte mye folk som spaserte på morgenene også, leste jeg. Så sannsynligheten for å bli observert var 100%.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in