2019-12-03, 09:56
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Julefrid är en dyrbar sak. Vore förstås en ynnest att få GM bakom lås o bom. Men det skulle bli ett väldigt hallå. Att gå och vänta är kanske lika mycket värt. Mellandagarna går ju också...

I den siste podcasten på VG snakket Øystein Milli om at det like gjerne kan være av hensyn til etterforskerne og de som jobber med saken at man ikke går videre med saken før etter jul.

Nå er saken ganske grei, de kan jobbe i fred og ro og det skjer ikke så mye.

I det øyeblikket de eventuelt tar ut en tiltale så starter jo sirkuset for fullt på nytt og det er masse arbeid som må gjøres på flere plan, og folk må være uthvilte og klare til å trå til.

Det er derfor lite sannsynlig at de kommer til å sette i gang dette sirkuset før jul, slik at de kan ta det med ro, feilre jul i fred og hvile ut, og være klare til "kamp" på nyåret istedenfor.

Det var i hvert fall det Milli trodde
Citera
2019-12-03, 13:05
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
I den siste podcasten på VG snakket Øystein Milli om at det like gjerne kan være av hensyn til etterforskerne og de som jobber med saken at man ikke går videre med saken før etter jul.

I det øyeblikket de eventuelt tar ut en tiltale så starter jo sirkuset for fullt på nytt og det er masse arbeid som må gjøres på flere plan, og folk må være uthvilte og klare til å trå til.

Det er derfor lite sannsynlig at de kommer til å sette i gang dette sirkuset før jul, slik at de kan ta det med ro, feilre jul i fred og hvile ut, og være klare til "kamp" på nyåret istedenfor.

Milli skulle inte säga så om han inte hade underlag för det — eller försökte invagga GM i falsk säkerhet... Rent organiseringsmässigt skulle jag ge min röst till Milli. Stör icke julhandeln och låt julefriden infinna sig för dem som den är tänkt för, ”rättrogna”, plikttrogna och skötsamma. Det är inte värt en endaste säkerhetsvakts julefrid att spärra in GM nu, och ingen rättsnotaries, och ingen polisassistents, och säkert flera journalisters. GM lär inte gå så långt, åtminstone inte geografiskt. (Jag förutsätter att man hittar vägar för att hindra honom att åka på solsemester till Nordkorea — eller då har en anhållan redan utskriven och färdig om man hittar honom på en flygplats i slokhatt eller tomtedräkt. Man har säkert bett honom hålla sig hemma och meddela plötsliga utlandsresor (i tomtedräkt o slokhatt) långt i förväg...) Den stora risken är ju att han försöker undkomma rättvisan på annan väg, men man har väl vidtagit vissa mått och steg även rörande sånt, tänker jag.
Senast redigerad av Lonnrot 2019-12-03 kl. 13:54.
Citera
2019-12-03, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy

Milli har ikke peiling på hva han snakker om.
Citera
2019-12-04, 23:24
Medlem
Jag misstänker att polisen gett upp.
Citera
2019-12-04, 23:59
Medlem
Jeg tror at polisen er tilbakeholdne fordi de frykter at anholdelse og siktelse skal utløse mange nye usporbare e-mailer via tor om at AEH er i live.

Politiet ønsker å bruke ressursene sine mest mulig effektivt. De vil heller søke etter AEH enn å bli tvunget til å etterforske usporbare mailer.
Citera
2019-12-05, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg tror at polisen er tilbakeholdne fordi de frykter at anholdelse og siktelse skal utløse mange nye usporbare e-mailer via tor om at AEH er i live.

Politiet ønsker å bruke ressursene sine mest mulig effektivt. De vil heller søke etter AEH enn å bli tvunget til å etterforske usporbare mailer.

Jeg tror at Milli har rett, at politiet vet hvem GM er og at de venter til over nyttår med å pågripe vedkommende for at etterforskerne skal få fri i julen.
Citera
2019-12-05, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst

Haha, ja for hvis de har bevis nok for siktelse så er de nok selvsagt redd for eposter.
Herrejesus for noe suppefjas du kommer med, luktet for mye på de kornblomstene i det siste ?
Citera
2019-12-05, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Jeg tror at Milli har rett, at politiet vet hvem GM er og at de venter til over nyttår med å pågripe vedkommende for at etterforskerne skal få fri i julen.

Hvor mye vil du vedde ?
Citera
2019-12-05, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Hvor mye vil du vedde ?

Jeg vedder en million på at jeg tror at Milli har rett i det jeg nevnte.

Har du ellers noe glupt å tilføre diskusjonen ?
Citera
2019-12-05, 00:31
Medlem
Citat:
Jeg vedder en million på at jeg tror at Milli har rett i det jeg nevnte.

Har du ellers noe glupt å tilføre diskusjonen ?

På nivå med "Jeg tror bare de venter til over nyttår fordi etterforskerne skal få juleferie" ? nei dessverre.

Det verste av alt er jo at dere selv tilsynelatende tror på fjaset.

Citera
2019-12-05, 00:34
Medlem
Citat:
På nivå med "Jeg tror bare de venter til over nyttår fordi etterforskerne skal få juleferie" ? nei dessverre.

Det verste av alt er jo at dere selv tilsynelatende tror på fjaset.

Er du GM siden du mener at både Milli og alle her tar feil ?
Citera
2019-12-05, 00:39
Medlem
Citat:

Tror politiet har visst lenge hvem GM er.

Citat:
Haha, ja for hvis de har bevis nok for siktelse så er de nok selvsagt redd for eposter.
Herrejesus for noe suppefjas du kommer med, luktet for mye på de kornblomstene i det siste ?

Å hindre uheldig publisitet er fornuftig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in