2019-12-04, 21:29
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarkMark
Lite märkligt hur du får det till att det är kvinnohat för att man uppmärksammar den svenska/västerländska horkulturen. Som du säkert vet så är Sverige det "mest feministiska landet" på jorden och trots att kvinnor i Sverige för göra precis vad de vill - de får utbilda sig till vad som helst (läkare, advokat, socialarbetare, gympalärare, brandman, polis,) och knulla med vem som helst så är inte svenska kvinnor lyckliga utan en extremt stor skara går på SSRIs trots den utbredda feminismen. Märkligt va? Det är ju nästan så att man dristar sig till att tro att det inte blir något stabilt samhälle eller stabila individer när man sätter både karriär och sexliv framför att bilda familj.

Klart att horo ska skammas. Det har aldrig någonsin i världshistorien varit naturligt att kvinnor knullat runt även om vi alla blivit indoktrinerade av RFSL att det är viktigt "att utforska" så är det här, precis som med mångkultur/massinvandring, något helt världsfrånvänt.

Det är själva inställningen och kontrollbehovet hos psykopater som får dom att tappa det och kalla det för "horkulturen". Det är fel, det är ingen horkultur.

Psykopater som kallar sig alt-right har ingen rätt att kräva någonting av kvinnor. Man kan önska och snällt med respekt uttrycka sin åsikt om du frågar mig. Men absolut inte kräva.

Vad skulle du säga om jag ansåg att det vore rätt att förfölja och hata dig för något jag hittar på som du inte håller med om? Skulle du ändå göra som jag säger då bara för att jag säger det? Det är precis samma.
Senast redigerad av kalkryggar 2019-12-04 kl. 21:31.
Citera
2019-12-04, 21:29
Medlem
Citat:
"Åh nej. Varför kan vi inte bara få knulla runt och hora utan konsekvenser? Slutshaming är så förlegat".

Hur man kan vara liberal i Sverige anno 2019 övergår mitt förstånd.

Kvinnor vill ha feminism/jämställdhet. Resultat: Kvinnor blir psykiskt sjuka.
Kvinnor vill knulla runt. Resultat: Förstörda familjer och sjuka kvinnor.
Kvinnor vill ha mer massinvandring. Resultat: Kvinnor blir våldtagna/mördade.

Sverige hade varit ett bra mycket bättre land om inte kvinnor hade fått lov att rösta.

Ja, slutshaming är förlegat... Det hör hemma i arabvärlden och i afrika. Basta! Att "knulla runt och hora" har sina egna inbyggda konsekvenser och det får varje runtknullande och runthorande individ känna på. Försvara inte "skammandet" som att det vore din rättighet och skyldighet som nån jävla Imam. Gillar du hur imamer och annat fundamentalistiskt pack beter sig?
Citera
2019-12-04, 21:30
Medlem
II.Contes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Det här hade lika gärna kunnat komma från F!. Samma filosofi som radikala feminister.
När fan förespråkade feminister kvinnlig återhållsamhet och en nordisk hederskultur? Det blir kompanistryk för dig din jävla boomer!
Citera
2019-12-04, 21:35
Medlem
StarkMarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Vi skall inte ha nån medeltida samhälle tillbaka där präster bestämmer moral och etik efter vad det står i sagoboken Bibeln. Dom kan fara åt helvete. Människor skall vara fria.

Vår tids präster är judar, journalister och kändisar som berättar för pöbeln hur man ska bete sig och alla basunerar ut samma gospel: Du skall hava korrekt värdegrund.

Det är naivt att tro "Jaha men varför ska man inte få knulla hur mycket man vill då? Är ni för sharia? Ska ni stena mig?" och att inte ett sexualliberalt samhälle har konsekvenser som är negativa.

"When an affluent person advocates for drug legalization, or anti-vaccination policies, or open borders, or loose sexual norms, or uses the term “white privilege,” they are engaging in a status display. They are trying to tell you, “I am a member of the upper class.”"

"The Harvard political scientist Robert Putnam at a Senate hearing said, “Rich kids and poor kids now grow up in separate Americas…Growing up with two parents is now unusual in the working class, while two-parent families are normal and becoming more common among the upper middle class.” Upper-class people, particularly in the 1960s, championed sexual freedom. Loose sexual norms spread throughout the rest of society. The upper class, though, still have intact families. They experiment in college and then settle down later. The families of the lower class fell apart. Today, the affluent are among the most likely to display the luxury belief that sexual freedom is great, though they are the most likely to get married and least likely to get divorced."

https://quillette.com/2019/11/16/thorstein-veblens-theory-of-the-leisure-class-a-status-update/

Och vi har ju hört samma argument tidigare... "Vad spelar det för roll om tusentals afrikaner och araber flyttar till SVerige? Bara de sköter sig så har jag ingenting emot det". "Vad spelar det för roll om kvinnor har över sju sexpartners? Det ska inte jag lägga mig i." Sanningen är att individers beteende får konsekvenser för samhället i stort.
Citera
2019-12-04, 21:40
Medlem
Citat:
Vår tids präster är judar, journalister och kändisar som berättar för pöbeln hur man ska bete sig och alla basunerar ut samma gospel: Du skall hava korrekt värdegrund.

Det är naivt att tro "Jaha men varför ska man inte få knulla hur mycket man vill då? Är ni för sharia? Ska ni stena mig?" och att inte ett sexualliberalt samhälle har konsekvenser som är negativa.

"When an affluent person advocates for drug legalization, or anti-vaccination policies, or open borders, or loose sexual norms, or uses the term “white privilege,” they are engaging in a status display. They are trying to tell you, “I am a member of the upper class.”"

"The Harvard political scientist Robert Putnam at a Senate hearing said, “Rich kids and poor kids now grow up in separate Americas…Growing up with two parents is now unusual in the working class, while two-parent families are normal and becoming more common among the upper middle class.” Upper-class people, particularly in the 1960s, championed sexual freedom. Loose sexual norms spread throughout the rest of society. The upper class, though, still have intact families. They experiment in college and then settle down later. The families of the lower class fell apart. Today, the affluent are among the most likely to display the luxury belief that sexual freedom is great, though they are the most likely to get married and least likely to get divorced."

https://quillette.com/2019/11/16/thorstein-veblens-theory-of-the-leisure-class-a-status-update/

Och vi har ju hört samma argument tidigare... "Vad spelar det för roll om tusentals afrikaner och araber flyttar till SVerige? Bara de sköter sig så har jag ingenting emot det". "Vad spelar det för roll om kvinnor har över sju sexpartners? Det ska inte jag lägga mig i." Sanningen är att individers beteende får konsekvenser för samhället i stort.

Ja, men då tar vi och gör som vår tids judar, präster, journalister och kändisar...fast tvärtom - med en motsatt åsikt...då är det ju vi som är goda och har rätt...och kan sitta och utöva makt och förtrycka...och runka till vår egen förträfflighet.
Citera
2019-12-04, 21:42
Medlem
StarkMarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Det är själva inställningen och kontrollbehovet hos psykopater som får dom att tappa det och kalla det för "horkulturen". Det är fel, det är ingen horkultur.

Psykopater som kallar sig alt-right har ingen rätt att kräva någonting av kvinnor. Man kan önska och snällt med respekt uttrycka sin åsikt om du frågar mig. Men absolut inte kräva.

Vad skulle du säga om jag ansåg att det vore rätt att förfölja och hata dig för något jag hittar på som du inte håller med om? Skulle du ändå göra som jag säger då bara för att jag säger det? Det är precis samma.

Jo, det finns en utbredd horkultur i Sverige som saknar motstycke i vår historia.
Förfölja och hata är vad regimjournalister har gjort med oss som vågat kritisera massinvandringen. Det är inget nytt men jag antar att folk inte lägger märke till journalisternas hat och förföljande iom att deanses representera "den goda sidan".

Att humoristiskt kritisera kvinnor som frivilligen lägger upp bilder på sig själva för att få likes är knappast att hata.

Se bara på lögnerskan Linnea Claeson som medvetet klippt och klistrat för att påskina att hon får ta emot snuskiga inviter från män. Hon har blivit hyllad i media utan dess like och tjänat mycket pengar på det och det är alltså fake news som hon baserar allt på. Jag tror att tottarna kan må bra av att få lite kritik i sin egobubbla. Runkgubbar och vitriddare är nog inte sena att kommentera "Stå på dig gumman! Du är stark! Du har rätt till din kropp. Låt inte incel-grabbarna komma åt dig! /Runkis_58"

Intressant att ni inte verkar kunna se vad konsekvenserna är för horbeteende.
Citera
2019-12-04, 21:46
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kissunge
Alltid kul när uppenbart svaga individer försöker trycka ner andra människor.

Jag håller med om det är kul när beta-alt-right-pojkar gör bort sig. Men det är också sorgligt att deras kvinnohat också når fram till utsatta. För att förstå det så måste man dock ha tillgång till sympati. Något som beta-alt-pojkar normalt saknar med sina psykopatiska drag.

Du verkar också sakna det ser jag.

Citat:
Du är uppenbarligen en vekling, så att du kallar folk för beta-män är väldigt underhållande. Du är känd för att ljuga, skriva monsterinlägg som ingen läser och sdan försvinna från diskussioner när folk vill att du backar upp det du sagt.

Jag är absolut ingen vekling. En mer rakryggad herre får du svårt att hitta. Att du (som vanligt) saknar argument och använder dig av personangrepp samt ljuger ihop saker som inte stämmer visar på bästa sätt med all tydlighet att du är bortgjord. I alla fall hos alla med normalbegåvning och upp.

Citat:
Är det kvinnohat att vilja sin familj och släkt deras bästa? Att vilja ha ett anständigt och sunt samhälle? Snarare är det din uppfattning av ämnet som är beta och svagt.

Har aldrig argumenterat emot det du påstår. Återigen så ljuger du ihop saker likt en psykopatisk lågbegåvad.

Det jag säger är att det är kvinnohat att hata/hota främmande kvinnor. Kallar du random instagramprofiler för din familj...HAHAHA... då har du nog kommit till lägsta incel-nivån som finns när det gått så långt. Förr så sa vi rätt å slätt *miffo* om såna som dig.

Du är då rakt inte den vassaste kniven i lådan, det må man allt säga.
Citera
2019-12-04, 21:48
Medlem
Vad exakt skulle du säga att konsekvenserna är?

Citat:
Jo, det finns en utbredd horkultur i Sverige som saknar motstycke i vår historia.
Förfölja och hata är vad regimjournalister har gjort med oss som vågat kritisera massinvandringen. Det är inget nytt men jag antar att folk inte lägger märke till journalisternas hat och förföljande iom att deanses representera "den goda sidan".

Att humoristiskt kritisera kvinnor som frivilligen lägger upp bilder på sig själva för att få likes är knappast att hata.

Se bara på lögnerskan Linnea Claeson som medvetet klippt och klistrat för att påskina att hon får ta emot snuskiga inviter från män. Hon har blivit hyllad i media utan dess like och tjänat mycket pengar på det och det är alltså fake news som hon baserar allt på. Jag tror att tottarna kan må bra av att få lite kritik i sin egobubbla. Runkgubbar och vitriddare är nog inte sena att kommentera "Stå på dig gumman! Du är stark! Du har rätt till din kropp. Låt inte incel-grabbarna komma åt dig! /Runkis_58"

Citera
2019-12-04, 21:48
Medlem
Citat:

Och du är fångad i fällan och tror att du är med och förändrar världen när du angriper ett annat "får". (Linnea Claeson tex) Vad tror du skillnaden mellan dig och Linnea Claeson är egentligen?? Hon försöker ta en poäng av dig genom att göra sitt statement (som du reagerar på) och du kastar tillbaks det i hennes ansikte och gör din poäng. Idioter bägge 2.
Citera
2019-12-04, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImTheMan
incelbeteende vinner inga revolutioner. men runka ni tillsammns med era bros.

Det är ett patetiskt beteende att dregla efter luder som lägger ut lättklädda bilder på sig själva på internet, samt försvara deras brist på självrespekt. Du kommer inte att få ligga för att du white-knightar för dem om du tror det. Det roliga är att det faktiskt är incel-typer som ligger bakom revolutioner historiskt sett. Många unga män utan partners i en population tenderar att leda till just revolutioner. Man kan skratta åt incels hur mycket man än vill, men de brukar vara handlingskraftiga när det kommer till kritan.
Citera
2019-12-04, 21:53
Medlem
Det blir i och för sig ett ganska tråkigt samhälle om vi ska utöva kollektiv social kontroll över alla beteenden och handlingar som kan ge negativa konsekvenser för den stora massan.

Citat:

Citera
2019-12-04, 21:54
Avstängd
PK-befriads avatar
Hondjuren har överskridit sina gränser. Uppmärksamhetshorandet är bortom all kontroll. Om skampatrullen kan bidra till att tygla en och annan uppmärksamhetshora så är det gott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in