2019-12-04, 20:47
Medlem
Marsipanankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katten37
Detta är kanske planerat, han kanske vill hamna där!

Jag vet inte vad du vill säga med ditt inlägg.

Men jag säger det igen. Man ska inte underskatta idioter/psykopater och löst folk.

Dessutom är invandrare/folk från andra länder/MENA experter på Sveriges sociala, juridiska och sjukvårds-tandvårds-system.

De kan det bättre än oss...och hittar kryphålen som vi inte har tänkt på.

Vete fan hur det går till. Men oftast står vi där med lång näsa. Så dumma är de nog inte....
Citera
2019-12-04, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Yes. Och han har inte hittats ännu. Jag bor nära Rågården och har sagt hela tiden att de är konstigt att inte fler rymmer än dom som gjort de. De är ju öppet. Bara du kommer förbi dom vakter som antagligen är med dig ut och går på området. Bara att springa upp i skogen sen
Märkligt då att man inte valde Rättspsyk Brinkåsen istället. Där sker utevistelse i ett sorts atrium för att förhindra rymning.
Citera
2019-12-04, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheCallOfKtulu
RPU tar normalt 4-6 veckor men innan en sådan kan komma till stånd görs en P7 (sk liten sinnesundersökning) då en läkare talar med mt i någon timme för att bedöma om en grundlig undersökning (RPU) ska rekommenderas. Så minst en P7 kommer han nog att få genomgå medan han är där.

Ok, har ingen koll på hur länge de där tar. Men blir han inte häktad i 2 veckor till bara?
Citera
2019-12-04, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Som sagt, då får man göra den stora i det fallet för att man hade ett erkännande då.

Denna snubben nekar fortfarande enligt hans advokat.

Det är solklara regler om detta. Den stora görs också därför alltid i samband med rättegången, i dom fall man inte har ett erkännande. Så jag kan sätta en av mina pungkulor på att man inte gör den stora redan nu.
Jag hör vad du säger. Det är möjligt att han helt enkelt "bara" behöver vård just nu - och kommer gå igenom en p7:a. Vi lär få veta så småningom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakhoger
Märkligt då att man inte valde Rättspsyk Brinkåsen istället. Där sker utevistelse i ett sorts atrium för att förhindra rymning.

Rågården är värdelös, dom som jobbar där klagar över massa saker hela tiden, och de kan jag förstå

Dom som är intagna kan inte klaga över mkt. De är en fin anläggning för dom
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clock10
Känns som en husrannsakan kommer sent eller har jag missat något? Den första platsen jag hade letat efter spår i sånt här fall hade varit pojkvännens lägenhet.

Dom har varit där en hel del.
Citera
2019-12-04, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m00nlight
Fasiken vilket hemlighetsmakeri av vad han säger och gör.. Undra vad han gör som gjort att han behöver rättspsyk.

Det är bra det. Största möjliga tystnad, så att inget äventyrar fällande dom.
Citera
2019-12-04, 20:53
Avslutad
Så här lät det på rättspsyk Rågården år 2013.
Vi får väl hoppas att det blivit till det bättre. (Helst inga rymningar nu)
https://www.expressen.se/gt/kaos-pa-rattspsyk-personal-i-livsfara/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Japp, mellan 4 och 6 veckor. Jag tror inte de gör enbart p7:an som är till för att utröna om han verkligen behöver den stora sinnesundersökningen. P7:an är en timmes samtal i princip med lämplig psykiatriker. Men tror dom hoppar över den och går direkt på den stora. Om de nu inte gjort paragraf 7-undersökningen redan i häktet. Men jag har inte läst något om att de gjort en sådan.

De gör inte p7 i häktet. Man åker alltid iväg med krimnalvårdens personal till lämpligt ställe och gör den. Aldrig på häktet.

Men nu sitter han ju inte på rättspsyk för den sakens skull utanför att de anser att han är i större behov än vad normalt utbildade kriminalvårdare kan ge.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cedderik
Har han ringt 112?? Och erkännt?? 😳
Nej, oj! Vi diskuterade rättspsyk och jag nämnde mordet ang Peter Plax där Jack/mördaren hamnade på rättspsyk ganska omgående.
Citera
2019-12-04, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shookers
De gör inte p7 i häktet. Man åker alltid iväg med krimnalvårdens personal till lämpligt ställe och gör den. Aldrig på häktet.

Men nu sitter han ju inte på rättspsyk för den sakens skull utanför att de anser att han är i större behov än vad normalt utbildade kriminalvårdare kan ge.

Sant. Det blev fel där. My bad!
Citera
2019-12-04, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheCallOfKtulu
RPU tar normalt 4-6 veckor men innan en sådan kan komma till stånd görs en P7 (sk liten sinnesundersökning) då en läkare talar med mt i någon timme för att bedöma om en grundlig undersökning (RPU) ska rekommenderas. Så minst en P7 kommer han nog att få genomgå medan han är där.

Ja, den lilla P7:an har han inte genomgått än,men ändå visat tecken som gjort att hamnat där redan nu. Men förhören fortsätter tydligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in