2019-12-04, 19:37
Medlem
Har läst att man kan köpa Krypto valutor via Avanza om man införskaffar ett Certifikat men vad innebär det egentligen? Blir det några begränsningar och vilka för-nackdelar finns det med detta?
Citera
2019-12-04, 19:49
Bannlyst
Avanza har inga kryptovalutor. Det finns certifikat som följer dess kurs. I praktiken innebär det att du äger ett papper som det står bitcoin på men är helt värdelöst för dig förutom att du kan sälja det. Dessa certifikat har en avgift.

Rekommenderar dig att köp enklare saker. Pizza?
Citera
2019-12-04, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaraldMeH
Avanza har inga kryptovalutor. Det finns certifikat som följer dess kurs. I praktiken innebär det att du äger ett papper som det står bitcoin på men är helt värdelöst för dig förutom att du kan sälja det. Dessa certifikat har en avgift.

Rekommenderar dig att köp enklare saker. Pizza?
Ska ta kontakt med närmaste pizzeria och fråga om han har några krytovalutor till salu, nej men vilken sida skulle du rekommendera då? Coinbase? Binance?
Citera
2019-12-04, 21:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CrytoStocker
Ska ta kontakt med närmaste pizzeria och fråga om han har några krytovalutor till salu, nej men vilken sida skulle du rekommendera då? Coinbase? Binance?
Coinbase är väldigt enkel och stilren Binance vet jag ingenting om. Men varför ska du handla kryptovalutor? Du besitter 0 kunskap. Enklast är väl att handla certifikat hos någon svensk mäklare om du bara tänkte förlora pengar på kursen. Du kan självfallet inte handla droger eller pizza med certifikaten.
Citera
2019-12-04, 22:24
Medlem
SvenskHODLers avatar
Citat:
Coinbase, Bitstamp, Kraken är top 3.
Safello, BTCX och Trijo är några svenska exchanges.
Citera
2019-12-05, 01:37
Medlem
Köp cert istället, bra mycket enklare.
Citera
2019-12-05, 10:04
Medlem
Citat:
Coinbase är väldigt enkel och stilren Binance vet jag ingenting om. Men varför ska du handla kryptovalutor? Du besitter 0 kunskap. Enklast är väl att handla certifikat hos någon svensk mäklare om du bara tänkte förlora pengar på kursen. Du kan självfallet inte handla droger eller pizza med certifikaten.
Man måste ju börja nånstans liksom,
Citera
2019-12-05, 12:39
Bannlyst
Citat:
Man måste ju börja nånstans liksom,
Börja med vad? Att spara pengar? Ska du börja spara pengar i kryptovalutor tänkte du? Du går baklänges.
Citera
2019-12-05, 15:58
Medlem
Citat:
Börja med vad? Att spara pengar? Ska du börja spara pengar i kryptovalutor tänkte du? Du går baklänges.
Har faktiskt tänkt på att lägga in ett belopp på sånt lite då och då Sen kan jag hålla med dig om att jag är rätt så dåligt "utbildad" inom detta område, har bara läst en enstaka bok och kollat in lite guider på internet.
Så har du något tips inom detta område? Vad hade du gjort om du var jag? Snälla kom inte med nått dåligt svar som att "Gå och köp en korv istället" för detta är något som jag vill börja med.
Citera
2019-12-05, 16:00
Medlem
Flaskhalsats avatar
Bara att gå in på valfri mäklare och köpa något XBT-certifikat, betydligt billigare än att köpa krypto över någon börs någonstans.
Citera
2019-12-05, 16:26
Bannlyst
Citat:
Har faktiskt tänkt på att lägga in ett belopp på sånt lite då och då Sen kan jag hålla med dig om att jag är rätt så dåligt "utbildad" inom detta område, har bara läst en enstaka bok och kollat in lite guider på internet.
Så har du något tips inom detta område? Vad hade du gjort om du var jag? Snälla kom inte med nått dåligt svar som att "Gå och köp en korv istället" för detta är något som jag vill börja med.
Rekommenderar ingen att månadsspara i kryptovalutor. Vad är ditt syfte? Speltorsk eller idiot?
Citera
2019-12-05, 16:49
Medlem
Citat:
Rekommenderar ingen att månadsspara i kryptovalutor. Vad är ditt syfte? Speltorsk eller idiot?
Nej har tänkt att lägga in pengar som jag ändå har råd att förlora, så du rekommenderar att jag ska samla ihop pengar och sedan bara göra 1-3 köp per år? Det du definierar som att "månadspara" i kryptovalutor tänker jag mer bara som ett ledord då man t.ex. kan kolla varje månad och överväga om man ska köpa eller inte, sedan följer man självklart marknaden regelbundet.
Det är upp till framtiden att avgöra vem av oss som är en idiot
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in