2019-12-04, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
LW kanske hade egna sexuella behov som hon tillfredställde med SD. Sedan vet vi ju inte om SD har lovat henne något mer seriöst. Det kan ju eventuellt vara en förväntan hon har utan att SD knystat om att det skulle bli mer seriöst.

Fortfarande år 2019 tycks detta vara ett kontroversiellt påstående. Särskilt när det gäller en kvinna som annars beskrivs som självständig, initiativrik, energisk, nyfiken, gränsöverskridande etc.

No no, den kvinnan kan omöjligtvis ha njutit av sexet med mannen hon själv valt utan det MÅSTE vara så att mannen har manipulerat henne, hotat henne, lurat henne, utövat utpressning och Gud vet vad för att få henne att falla.

Och inte nog med det. När hon sedan har fallit då har hon blivit då duperad och hjärntvättad att hon har fortsatt att ligga med vederbörande - mot sin innersta vilja förstås - eftersom hon inget annat tordes..

Denna kvinna som annars vågade gå emot sin egen församling, som lämnade pastoskapet pga den här relationen, som skrev på internet till allas beskådan att gav sig blanka fan i vad andra tyckte och tänkte..

Nä. En kvinna kan vara modig på många sätt, men att njuta av sex - där går gränsen.
Citera
2019-12-04, 11:17
Medlem
Snor-Johans avatar
Appropå falska pastorer och Örebro tingsrätt.
Hjärstapastorn och Knutbypastorn.

Citat:
Knutbypastorn Helge Fossmo, 48, är snart en fri man.
I april 2021 släpps han ur fängelset, enligt planen.
Detta efter att Örebro tingsrätt ändrat hans livstidsstraff till fängelse i 26 år.
https://www.expressen.se/nyheter/krim/beskedet-om-helge-fossmos-liv-i-frihet/

Mannen som inte visste att anstiftan var ett brott.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-12-04 kl. 11:30.
Citera
2019-12-04, 12:26
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Ingen har väl ens antytt att frånvaron av polisanmälan från SD skulle ses som en förmildrande omständighet?

Det fetade: det finns lagar som tillåter fysiska åtgärder mot någon som försöker kontrollera en annan person genom att exempelvis tvinga sig kvar i denes bil.

Hur vet du att GM "lurat" ut LW?

Jag har inte sagt att någon påstått att frånvaron av polisanmälan skulle vara en förmildrande omständighet.

Jag menar att OM det skulle vara så att utredningen visade att LW har stalkat, hotat, misshandlat och/eller ofredat SD som Snoris menar, då är det besvärande för SD (om han är mördaren). Han har att förklara varför han valde alternativet att mörda istället för att polisanmäla.
--------------------------------------------------

Vad gäller det fetade, menar jag att SD har under lång tid försökt att kontrollera LW Med detta menar jag inte enbart bilincidenten, utan det beteende som flera användare i tråden vittnar om. Att "det finns mer". Det kommer att visas i FUP, min övertygelse. Även om inte allt är polisanmält, är detta beteende olagligt, även om det inte alltid går att bevisa.

Det fetade i mitt inlägg:
---------------------------------------------------

Bilincidenten
är ditt hjärtebarn, kanske fleras. Det av helt olika skäl. Det är en av de händelser som ändå finns skrivet om i massmedia, om än till stor del sekretessat.

Jag tror att SD misshandlade L*ena i bilen. Inte av den anledningen att han ville ha ut henne, utan för att han blev fruktansvärt frustrerad över det de pratade om och allt som funnits där och gnagt under en lång tid.

Kanske blev han så frustrerad att han egentligen ville göra något annat, men under någon slags kontroll blev det knoggnuggning istället.

Under förhöret kunde han dock inte säga som det var, att han blev så förbannad på henne över samtalet, utan istället sa han att det var för att få ut henne i bilen. Min starka övertygelse, att han slirar på sanningen.

Det skulle inte förvåna mig om det var så att knoggnuggningen kom ganska direkt, utan att han hade bett henne mer än en eller två gånger att gå ut ur bilen, medan hon ville prata klart.

Jag tror helt enkelt inte på att hon tvingade sig kvar i bilen. Jag tror att om han hade bett henne flera gånger och sedan sagt till med eftertryck, då hade hon lämnat bilen. Det är en gissning.

Incidenten är för mig en indikator på hur han tar till våld, när han förlorar kontrollen. En varningsflagga, som polisen bör ta på stort allvar när det är en andra anmälan. Särskilt stor varningsflagg borde det vara när den första anmälan har tagits tillbaka med orden, att i sak har inget förändrats, allt det hon har berättat är sant. Men om hon går vidare med anmälan kommer bara saker att förvärras. RÖD FLAGGA här!

----------------------------------------------------

Att SD lurat ut LW, det vet jag förstås inte. Nu är det han som är den på sannolika skäl misstänkte, så jag utgår från honom som gm. HD kan ha haft någon roll här, inget jag vet.

Men den öppna dörren, den är lite av ett mysterium.

- antingen lämnade LW dörren öppen själv. Då kanske tanken inte var alls att gå långt. Eller bara kort. Hur kom det sig att hon gick längre än hon tänkt sig? kan hon slarvat med att slänga igen dörren, för att hon inte ville väcka barnen?

- eller så är det gm som varit in, men fick bråttom, ville förvilla eller något annat som att han inte ville ta på dörrhandtaget. Detta scenario tror jag inte på, då jag misstänker att våldet varit mycket blodigt och vi vet att det varit skrikit. Han ville inte riskera att bli upptäckt.

Så frågan är, hur kommer det sig att hon följer med vid den tiden på natten med dörren öppen? Det är väl det de flesta undrar. Särskilt som vi fått höra att hon hade lämnat material till betrodda att "om något händer mig" (@Sh. Holmes)
Citera
2019-12-04, 12:36
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Som om diskussionen någonsin skulle ha handlat om detta..
Men det är din diskussionsteknik för att försöka flytta fokus från diskussionsämnet dvs. "varför" hon mördades. Inte huruvida hon förtjänade det.

Jag har redan tidigare konstaterat att LW mördades inte för att hon älskade att cykla eller leta skatter.
Med högsta möjliga sannolik mördades hon pga otrohetsaffären.

HD är mördaren?
Citera
2019-12-04, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag har inte sagt att någon påstått att frånvaron av polisanmälan skulle vara en förmildrande omständighet.

Jag menar att OM det skulle vara så att utredningen visade att LW har stalkat, hotat, misshandlat och/eller ofredat SD som Snoris menar, då är det besvärande för SD (om han är mördaren). Han har att förklara varför han valde alternativet att mörda istället för att polisanmäla.
--------------------------------------------------

Vad gäller det fetade, menar jag att SD har under lång tid försökt att kontrollera LW Med detta menar jag inte enbart bilincidenten, utan det beteende som flera användare i tråden vittnar om. Att "det finns mer". Det kommer att visas i FUP, min övertygelse. Även om inte allt är polisanmält, är detta beteende olagligt, även om det inte alltid går att bevisa.

Det fetade i mitt inlägg:
---------------------------------------------------

Bilincidenten
är ditt hjärtebarn, kanske fleras. Det av helt olika skäl. Det är en av de händelser som ändå finns skrivet om i massmedia, om än till stor del sekretessat.

Jag tror att SD misshandlade L*ena i bilen. Inte av den anledningen att han ville ha ut henne, utan för att han blev fruktansvärt frustrerad över det de pratade om och allt som funnits där och gnagt under en lång tid.

Kanske blev han så frustrerad att han egentligen ville göra något annat, men under någon slags kontroll blev det knoggnuggning istället.

Under förhöret kunde han dock inte säga som det var, att han blev så förbannad på henne över samtalet, utan istället sa han att det var för att få ut henne i bilen. Min starka övertygelse, att han slirar på sanningen.

Det skulle inte förvåna mig om det var så att knoggnuggningen kom ganska direkt, utan att han hade bett henne mer än en eller två gånger att gå ut ur bilen, medan hon ville prata klart.

Jag tror helt enkelt inte på att hon tvingade sig kvar i bilen. Jag tror att om han hade bett henne flera gånger och sedan sagt till med eftertryck, då hade hon lämnat bilen. Det är en gissning.

Incidenten är för mig en indikator på hur han tar till våld, när han förlorar kontrollen. En varningsflagga, som polisen bör ta på stort allvar när det är en andra anmälan. Särskilt stor varningsflagg borde det vara när den första anmälan har tagits tillbaka med orden, att i sak har inget förändrats, allt det hon har berättat är sant. Men om hon går vidare med anmälan kommer bara saker att förvärras. RÖD FLAGGA här!

----------------------------------------------------

Att SD lurat ut LW, det vet jag förstås inte. Nu är det han som är den på sannolika skäl misstänkte, så jag utgår från honom som gm. HD kan ha haft någon roll här, inget jag vet.

Men den öppna dörren, den är lite av ett mysterium.

- antingen lämnade LW dörren öppen själv. Då kanske tanken inte var alls att gå långt. Eller bara kort. Hur kom det sig att hon gick längre än hon tänkt sig? kan hon slarvat med att slänga igen dörren, för att hon inte ville väcka barnen?

- eller så är det gm som varit in, men fick bråttom, ville förvilla eller något annat som att han inte ville ta på dörrhandtaget. Detta scenario tror jag inte på, då jag misstänker att våldet varit mycket blodigt och vi vet att det varit skrikit. Han ville inte riskera att bli upptäckt.

Så frågan är, hur kommer det sig att hon följer med vid den tiden på natten med dörren öppen? Det är väl det de flesta undrar. Särskilt som vi fått höra att hon hade lämnat material till betrodda att "om något händer mig" (@Sh. Holmes)

Mordet handlar nog om mer än en sak:

Fetade 1: "Det finns mer" i den här historien. Har misstsänkt att det kanske handlar om ekonomiska oegentligheter i geo-klubbens ekonomi som SD absolut inte ville skulle komma ut - och LW kände till detta. Kanske har hon hotat med att anmäla det? Har inga belägg för det. Enbart en gissning.

Fetade 2: Så kan det mycket väl ha varit. Lena var nog väldigt intensiv och hon kunde nog bli ordentligt förbannad. NU vet jag att det finns de i tråden som uppenbarligen anser att den sk bilincidenten är så viktig att den t.o.m är viktigare än själva mordet. I.a.f kan man tro det när det upprepas in absurdum.

Fetade 3: Ja, det är verkligen ett starkt varningstecken och han har ju själv sagt att det förekom handgemäng dem emellan. Inte tror jag att det endast var LW som slog, det är bara löjligt att tro.
----------
Tror att LW blev lurad att gå bakom planket - och där väntade ytterligare en person.
Senast redigerad av zilvereko 2019-12-04 kl. 13:14.
Citera
2019-12-04, 13:16
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Fortfarande år 2019 tycks detta vara ett kontroversiellt påstående. Särskilt när det gäller en kvinna som annars beskrivs som självständig, initiativrik, energisk, nyfiken, gränsöverskridande etc.

No no, den kvinnan kan omöjligtvis ha njutit av sexet med mannen hon själv valt utan det MÅSTE vara så att mannen har manipulerat henne, hotat henne, lurat henne, utövat utpressning och Gud vet vad för att få henne att falla.

Och inte nog med det. När hon sedan har fallit då har hon blivit då duperad och hjärntvättad att hon har fortsatt att ligga med vederbörande - mot sin innersta vilja förstås - eftersom hon inget annat tordes..

Denna kvinna som annars vågade gå emot sin egen församling, som lämnade pastoskapet pga den här relationen, som skrev på internet till allas beskådan att gav sig blanka fan i vad andra tyckte och tänkte..

Nä. En kvinna kan vara modig på många sätt, men att njuta av sex - där går gränsen.

Det är ett gäng frigida tanter (och någon man) som tråden igenom drivit tesen att SD genomgående manipulerat, tvingat och lurat LW till allt dom inte tycker passar en fin kvinna som LW. Aĺlt från hennes besatthet för catching till hennes sexuella lustar är det hin håle SD som lurat henne till . Nån gammal kvinna går så långt till att påstå att otroheten inte har med mordet att göra för att avsexualisera den lystna kvinnan från diskussussionen.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-12-04 kl. 13:19.
Citera
2019-12-04, 13:30
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Tack!😊

Jag tycker att jag borde kommit ihåg en sådan viktig dementi.

Då får ni söka igen eller så har LimeTime glömt dementera i tråden. Förhoppningsvis gör hen det snart då.

Men det bör redan finnas en dementi, som sagt. Tror inte LimeTime skulle glömma dementera så viktiga uppgifter som hen hade missförstått alt källan hade missförstått.

Kroppen var utsatt för grovt våld. Inte specifikt huvudet.
Senast redigerad av Rosamund 2019-12-04 kl. 13:33.
Citera
2019-12-04, 13:37
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Bästa @Rosamund

När kroppen har förbrukat sitt syre och hjärnan stänger ned för gott, så slappnar alla kroppen:s muskler av, detta, vilket i sin tur resulterar i att kroppen släpper ifrån sig exkrementer, det vill säga, fekalier och urin, även kallat enbart exkret, så var fallet med LW:s avlidna kropp den 14 Maj år 2018 och som först upptäcktes under Lördags-eftermiddagen den 19 Maj år 2018.

Approximativt 20 minuter efter själva kropps-döds-ögonblicket har inträffat, blir huden:s färg kraftfullt blek, detta med anledning av, att det inte längre cirkulerar något blod inom kroppen, detta i sin tur gör, att allt kropps-blod följer gravitationen och sålunda placerar sig, antingen i ryggen eller magen, detta dependerar på hur den avlidna kroppen ligger, när LW:s avlidna kropp hittades, låg den då avlidna kvinnokroppen vilandes på magen.

Approximativt 12 timmar efter döden har inträffat, har den mänskliga kroppen blivit så ofärgad som den över huvud taget kan bli, men, den [kroppen] kan också ha antagit en typisk lila-blå färg, vilken färgning kan observeras vid till exempel trombós [blodpropp] ... framför allt i nedre benet, eller bägge nedre benen, vilken:s färgning kallas för cyanós, LW:s avlidna kropp visade kraftig cyanós. = [blåfärgad].

Efter approximativt 4 upp till 6 timmar framträder den så kallade lik-stelheten in, det vill säga, Rígor Mórtis, detta dependerar på att det kommer in stora mängder kalcium i musklerna och sålunda binder protein och som i sin tur orsakar muskel-sammandragningar, den så, efter Latinet kallade Rígor Mórtis håller i sig Approximativt mellan 24 och upp till 48 timmar, LW:s då upptäckta och avlidna kropp hade exkluderad Rígor Mórtis.

Själva den så kallade upplösningen, sker på grund av att döda celler samt koldioxid samlas inom den avlidna kroppen, vilket i sin tur resulterar i att PH-värdet ökar mycket kraftigt i huden, det här gör i sin tur att hudcellerna blir svagare och får sålunda själva cellväggarna att kollapsa, detta frigör enzýmer så som proteiner och som i sin tur fortsätter att försvaga vävnaden, det är just detta som leder till föruttnelse, LW:s avlidna kropp befann sig inom detta läget.

Så kallade mikro-organismer börjar så småningom att bryta ner kroppen:s inre organ, bakterier från Gáster och Intéstinum inkluderat Cólon, [Magsäcken, Tunntarmen och Grovtarmen] äter sig genom kroppen, och det är den föruttnelse som också skapar den så kallade lik-odören, LW:s avlidna kropp var både däven [fuktig] och hade grov lik-odör.

Den då upptäckta och avlidna kvinnokroppen, var vid det då aktuella tillfället, oidentifierbar, själva säkerställandet skedde med hjälp av bland annat dental-identifiering.

Mvh/ @JokerMannen

Exakt. Det är det jag menar. Anledningen till att liket inte kunde identifieras med detsamma hade inget att göra med att specifikt huvudet var sönderslaget utan för att den varit ute i naturen i 5 dagar och genomgått de processer du skriver om här.
Citera
2019-12-04, 13:47
Medlem
ducells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Först trodde jag att det var någon (ducell) som hade hittat på texten och lagt ut den på nätet, men sedan lyssnade jag på låten och det verkade ju faktiskt stämma. Tänkte då att låten på Youtube måste vara en fakeinspelning som någon hade producerat och lagt ut för att skoja, men hittade sedan andra inspelningar och Carola sjunger samma sak där.
Texten till "14 maj" (det datum då LW försvann):

Så antingen är Carola Häggkvist synsk, eller också är det här ett rent sammanträffande. Jag lutar starkt åt det senare. Lite spännande dock att Carola, som hade kopplingar till Livets Ord, sjunger en låt som i stora drag beskriver (enligt en amatörmässig musikvideo) samma händelseförlopp som den kristna profetissan Dahlström (MD) beskrev efter en syn hon skall ha fått i en bönekedja som anordnades när LW försvann. Även här handlade det alltså om män som i bil för bort en kvinna mot hennes vilja, och även Dahlström sade sig ha (eller åtminstone ha haft) kopplingar till Livets Ord.

Någon som vet om Carola någon gång har gjort anspråk på att ha profetiska gåvor?

Det sista jag vill är att hitta på!!
Har följt denna tråd slaviskt sen dag ett(har bott i Örebro) och önskar bara att brottet/mordet klaras upp.
Är alldeles för mycket brott/mord/våldtäkter i Örebro.
(Just nu ligger jag dock 3 månader back här,har ju jobb att sköta)
Så nej jag har absolut inte hittat på detta, var bara en slump att jag både lyssnade och såg samtidigt.(slump/sjätte sinne/synsk?)
Tror faktiskt att detta kan vara mer än en slump!!
Men jag känner dom inte så vad vet jag?
Ville bara delge er i tråden som har vassare hjärnor än jag..
Själv blir jag tokig på bilden där Stefan redigerat bort softis...VARFÖR???
Den bilden återkommer hela tiden i mitt huvud!!
Citera
2019-12-04, 13:53
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Varifrån har du fått information om hur @LimeTime har sina källor?

Tvärtom, det här är vad jag minns.

Inte heller vet du att det via okulär besiktning som @LimeTime fått sina uppgifter, det kan likaväl vara från rättsmedicin/rättsmedicinskt protokoll.

Du får naturligtvis tro vad du vill, men du ska inte sprida uppgifter som gör att andra skribenters tilltro till postaren blir mycket negativ, om du inte är säker på din sak.

Mycket tidigt kom också LimeTime med information om det kraftiga våldet.

Vad är målet med att sparka undan fötterna på LimeTime?
Att NW är skyldig till mordet, och att huvudet inte alls var sönderslaget? Det var ett bråk hemmavid som gick överstyr?

Jag har tilltro till Limetime som postare. Hur säkra källorna är är svårt för oss att bedöma. Men jag litar på att LimeTime är en person som kan göra den bedömningen, som det känns för mig.

Vem har sagt att LimeTime inte är trovärdig? Var jag inte tydlig i mina förra inlägg att det hade skett någon form av missförstånd och att det inte var LimeTime's fel?

Det sänker väl inte en skribents trovärdighet att hen dementerar en uppgift som råkat bli fel? Snarare tvärtom.
Citera
2019-12-04, 13:56
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Då får ni söka igen eller så har LimeTime glömt dementera i tråden. Förhoppningsvis gör hen det snart då.

Men det bör redan finnas en dementi, som sagt. Tror inte LimeTime skulle glömma dementera så viktiga uppgifter som hen hade missförstått alt källan hade missförstått.

Kroppen var utsatt för grovt våld. Inte specifikt huvudet.

I media har åklagaren enbart sagt våld mot kroppen (vilket borde kunna inkludera huvudet), men enligt @LimeTimes källor hade huvudet utsatts för mycket grovt våld. Det utesluter inte att även övriga kroppen har utsatts för våld, eftersom LimeTime inte pratar om annat än huvudet.

Aftonbladet 26/9-19:
" Hon hade dödats med kraftigt våld mot kroppen, enligt åklagare Åsa Hiding."

Vi kan väl hoppas att Limetime kan komma tillbaka till tråden för att klargöra det här. Som sagt, jag har inget minne alls om att Limetime skulle ha tagit till baka detta.

Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Anledningen till att jag frågade är för att jag fått info om det dödliga våld som LW utsattes för. Hela hennes huvud var sönderslaget 😔.
Det är totalt jävla obegripligt hur någon kan göra så mot en annan människa...
Citera
2019-12-04, 13:59
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Vem har sagt att LimeTime inte är trovärdig? Var jag inte tydlig i mina förra inlägg att det hade skett någon form av missförstånd och att det inte var LimeTime's fel?

Det sänker väl inte en skribents trovärdighet att hen dementerar en uppgift som råkat bli fel? Snarare tvärtom.

Svaret var till Snoris, inte till dig.

https://www.flashback.org/p69492418#p69492418
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in