2019-12-04, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Transpersoner har det tufft, och finns i alla socialskikt.
En dag kanske en släkting till dig själv, kommer
visa sig vara transgender.
De har alltid funnits, men förr i tiden var det ingen öppenhet som nu, svårt att förstå om du inte tror att du kommit i närheten av en sådan person. Tror det är mycket vanligt.
Detta brottsoffer försökte lösa sin problematik genom prostitution. Vilket nog också är vanligare än vad man vill tro..

Klokt skrivet. Det borde inte kunna bli för svårt att lösa detta tack vare fasterns vittnesmål m.m.
Den här som syntes med Emilia "rockmänniskan" borde kunna hittas. På något sätt måste det finnas elektroniska spår mellan den och Emilia. Om man inte finner det i hennes mobil som kanske är helt försvunnen (om de inte hittat den när de dykt). Så finns det ju ändå fotavtryck på internet där man kanske kan finna en lösning. Det känns otroligt om de inte haft någon sorts kontakt på internet eller telefon.
Citera
2019-12-04, 00:29
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juroso
Ja, där är en gångbro över som leder bort till idrottsplatsen. Det är en stig som många går, med bland annat sina hundar.

Ah, nu ser jag, gångbron går snett under vägbron. Okej, om man går över ån där, kan man då så att säga gå tillbaks till den norra sidan av E22, men att man går under vägen så att säga, så att man befinner sig norr om E22 och väster om ån?

Tänker att en eventuell träff inte sker på gångbron, men kanske vid pumphuset.
Citera
2019-12-04, 00:33
Medlem
kaktjuvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Såg att du hann citera innan jag hann att ändra ett fel i mitt inlägg.

"Gråkappan" kan ha varit en kund som kanske hade stannat över natten hemma hos henne?

Min känsla är att grå kappan är en bekant och återkommande kontakt för Emilia.
Varför skulle hon isåfall följa med hnm?
Där han tar sin cykel dessutom (=cykelavstånd från Emilia).
Citera
2019-12-04, 00:34
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12guage
Borde ju va den personen hen gick iväg med dödade e.det va säkert bara dom två under hela händelsen
Håller med om att det verkar mest troligt. Och den här personen som var klädd i grå rock/lång täckjacka, beskrevs som grovväxt. Det stämmer ju in på stalkern D*nne som nämnts en masse i tråden ikväll.
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Det går att checka in precis var som helst på Facebook precis som det går att påstå sig känna eller vara släkt med vemsomhelst på Facebook; det senare avser främst i text i meddelanden. Det säger ingenting om verkligheten.

Daniel har påstått sig känna mördade Wilma ”väldigt väl” samt att han ska vara släkt med Emilia och pratat med honom kort innan han dog. Det är mer troligt att personen ljuger, vilket han är dömd för flera gånger, än att han var nära vän respektive anhörig till de två unga personer som försvunnit och mördats denna svarta november.
Visst kan han vara en knäppgök bara. Men han har ju en del rätt otäcka domar om stalking av tidigare flickvänner, flera kontaktförbud m.m. Eventuellt har han även dömts för våldsbrott, om det var mot dessa vet jag inte. Men han verkar helt klart vara en potentiellt farlig typ.

Enligt tillförlitliga uppgifter från skickliga FB-grävare, har han intensivt sökt kontakt med E, eller hens föräldrar, varit som besatt av E, postat bilder etc. etc. och kommentarer hit och dit. För att sedan nu helt plötsligt radera alltihop - som om en lika plötslig eftertanke har fått honom att inse att det börjar brännas. Hur än nu en sådan knäppgök som du beskriver skulle kunna vara begåvad med eftertanke.

Nu vet jag inte när han började "stalka" E, masskommentera hens poster och dela lättklädda bilder. Men vad jag förstått, har hans intresse för Wilma inte på långa vägar varit lika frenetiskt. En enda ynka kommentar, där han påstår sig vara släkt med henne också, samt bara helt enkelt beklagar sorgen, är vad som redovisats här.
Om han nu skulle vara skyldig i fallet med E, skulle en sådan kommentar om även Wilmas död kunna vara ett villospår. Det verkar ju uppenbart som om han samtidigt försöker utplåna varje spår av att ha varit helt besatt av E.
Bara en tanke.
Citera
2019-12-04, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ah, nu ser jag, gångbron går snett under vägbron. Okej, om man går över ån där, kan man då så att säga gå tillbaks till den norra sidan av E22, men att man går under vägen så att säga, så att man befinner sig norr om E22 och väster om ån?

Tänker att en eventuell träff inte sker på gångbron, men kanske vid pumphuset.

Ja du har rätt man går under inte över, har redigerat mitt inlägg läs det igen så får du svar på nästa fråga
Citera
2019-12-04, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToxicTard
Någon borde göra ett fake konto på Facebook o skriva till denna individ. Alternativt sitt riktiga konto, om man nu vill det.

Done
Citera
2019-12-04, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Håller med om att det verkar mest troligt. Och den här personen som var klädd i grå rock/lång täckjacka, beskrevs som grovväxt. Det stämmer ju in på stalkern D*nne som nämnts en masse i tråden ikväll.

Visst kan han vara en knäppgök bara. Men han har ju en del rätt otäcka domar om stalking av tidigare flickvänner, flera kontaktförbud m.m. Eventuellt har han även dömts för våldsbrott, om det var mot dessa vet jag inte. Men han verkar helt klart vara en potentiellt farlig typ.

Enligt tillförlitliga uppgifter från skickliga FB-grävare, har han intensivt sökt kontakt med E, eller hens föräldrar, varit som besatt av E, postat bilder etc. etc. och kommentarer hit och dit. För att sedan nu helt plötsligt radera alltihop - som om en lika plötslig eftertanke har fått honom att inse att det börjar brännas. Hur än nu en sådan knäppgök som du beskriver skulle kunna vara begåvad med eftertanke.

Nu vet jag inte när han började "stalka" E, masskommentera hens poster och dela lättklädda bilder. Men vad jag förstått, har hans intresse för Wilma inte på långa vägar varit lika frenetiskt. En enda ynka kommentar, där han påstår sig vara släkt med henne också, samt bara helt enkelt beklagar sorgen, är vad som redovisats här.
Om han nu skulle vara skyldig i fallet med E, skulle en sådan kommentar om även Wilmas död kunna vara ett villospår. Det verkar ju uppenbart som om han samtidigt försöker utplåna varje spår av att ha varit helt besatt av E.
Bara en tanke.

Jag har läst tråden från sida 1 så har relativ lägeskoll. Som du nämner finns ingen anledning till att gå från att sörja en person som man påstår är sin kusin till att ta bort allt som kopplas mellan dig och personen och sedan ta bort ditt eget FB konto. Jag personligen reagerade när jag kollade igenom E,s FB sida i eftermiddags när jag fick reda på att hon gått bort och såg en av D:s kommentarer endast baserat på att jag tyckte att han formulerade sig och skrev konstigt. Baserat på hur han bettet sig och hans historia av Kriminell belastning så är detta en person polis hur som helst borde hålla extra koll på. Jag tror faktiskt inte att D har någon koppling till E:s död men bara tiden säger sanningen.
Citera
2019-12-04, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD

Bara en tanke.

Det behöver inte vara så komplicerad, han kanske bara är en jobbig stalker( sen tidigare) som sökte upp Emilia efter nyheter han läst och tänkte ”Samma efternamn som jag, nu ska jag skina!”

Sedan fick han sin uppmärksamhet vilket han tyckte om och började skriva på Wilmas inlägg för att få ännu mer uppmärksamhet?

Jag tror han bara är en jobbig stalker sedan tidigare (som han var dömd för) och nu såg han sin chans och sticka ut lite
Citera
2019-12-04, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemligSkauning
Det behöver inte vara så komplicerad, han kanske bara är en jobbig stalker( sen tidigare) som sökte upp Emilia efter nyheter han läst och tänkte ”Samma efternamn som jag, nu ska jag skina!”

Sedan fick han sin uppmärksamhet vilket han tyckte om och började skriva på Wilmas inlägg för att få ännu mer uppmärksamhet?

Jag tror han bara är en jobbig stalker sedan tidigare (som han var dömd för) och nu såg han sin chans och sticka ut lite

Vad du sa!

Exakt min teori.
Citera
2019-12-04, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acton
Din läsförståelse haltar. Är jag förvånad? Nope
Haha, nej du, min läsförståelse är på topp. Du får nog ta och läsa igenom dina egna inlägg.
Citera
2019-12-04, 01:03
Medlem
Tror ju inte att han är inblandad alltså, han verkar ju vara rätt efterbliven...

https://minfil.com/X4hbm1Dcn9/14C0C43C-AEF9-49CA-882E-F624AB738260_png
Citera
2019-12-04, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trontyke
Klokt skrivet. Det borde inte kunna bli för svårt att lösa detta tack vare fasterns vittnesmål m.m.
Den här som syntes med Emilia "rockmänniskan" borde kunna hittas. På något sätt måste det finnas elektroniska spår mellan den och Emilia. Om man inte finner det i hennes mobil som kanske är helt försvunnen (om de inte hittat den när de dykt). Så finns det ju ändå fotavtryck på internet där man kanske kan finna en lösning. Det känns otroligt om de inte haft någon sorts kontakt på internet eller telefon.
Men gråkappan kanske är en person som själv bor i grannskapet, och uppsöker E i hennes hem,
cykeln tyder väl ändå på att den gråkappan kan hittas där i byn.
Det kan vara en person som sökt upp E där i hennes hem och sedan föreslagit en promenad, ett gruff har uppstått och gråkappan var den starkare av de två. OM grå kappan är bekant som lämnat E, vid liv och cyklat iväg, så borde hon/han ge sig till känna.
Tror inte den där utsocknes kuften D, rest till Tollarp och begått mord.
Och om det ändå är en kund
som stått och väntat vid pumphuset, så är det nog inte den där D.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in