Citat:
Ursprungligen postat av
12guage
Borde ju va den personen hen gick iväg med dödade e.det va säkert bara dom två under hela händelsen
Håller med om att det verkar mest troligt. Och den här personen som var klädd i grå rock/lång täckjacka, beskrevs som grovväxt. Det stämmer ju in på stalkern D*nne som nämnts en masse i tråden ikväll.
Citat:
Ursprungligen postat av
Stefan S
Det går att checka in precis var som helst på Facebook precis som det går att påstå sig känna eller vara släkt med vemsomhelst på Facebook; det senare avser främst i text i meddelanden. Det säger ingenting om verkligheten.
Daniel har påstått sig känna mördade Wilma ”väldigt väl” samt att han ska vara släkt med Emilia och pratat med honom kort innan han dog. Det är mer troligt att personen ljuger, vilket han är dömd för flera gånger, än att han var nära vän respektive anhörig till de två unga personer som försvunnit och mördats denna svarta november.
Visst kan han vara en knäppgök bara. Men han har ju en del rätt otäcka domar om stalking av tidigare flickvänner, flera kontaktförbud m.m. Eventuellt har han även dömts för våldsbrott, om det var mot dessa vet jag inte. Men han verkar helt klart vara en potentiellt farlig typ.
Enligt tillförlitliga uppgifter från skickliga FB-grävare, har han intensivt sökt kontakt med E, eller hens föräldrar, varit som besatt av E, postat bilder etc. etc. och kommentarer hit och dit. För att sedan nu helt plötsligt radera alltihop - som om en lika plötslig eftertanke har fått honom att inse att det börjar brännas. Hur än nu en sådan knäppgök som du beskriver skulle kunna vara begåvad med eftertanke.
Nu vet jag inte när han började "stalka" E, masskommentera hens poster och dela lättklädda bilder. Men vad jag förstått, har hans intresse för Wilma inte på långa vägar varit lika frenetiskt. En enda ynka kommentar, där han påstår sig vara släkt med henne också, samt bara helt enkelt beklagar sorgen, är vad som redovisats här.
Om han nu skulle vara skyldig i fallet med E, skulle en sådan kommentar om även Wilmas död kunna vara ett villospår. Det verkar ju uppenbart som om han samtidigt försöker utplåna varje spår av att ha varit helt besatt av E.
Bara en tanke.