Citat:
Ursprungligen postat av
Haddock93
Ugh kan inte Tuffe Uffe bara lämna walk-over och ge alla sina mandat till SD..
Uppenbart att han vill ha tillbaka gamla alliansen, vilket nog ingen av väljarna inom M/KD vill ha idag.
DE VILL HA ETT KONKRET SAMARBETSBLOCK MELLAN SD+KD+M
Undrar när polletten ska trilla ner.
Undrar hur länge det dröjer innan M imploderar fullständigt? Jag tror faktiskt att risken för att detta drabbar M är större än att det drabbar S. Kristersson är så jävla dålig och opålitlig och det känner ju M-sympatisörerna. Vad innebär egentligen en röst på M? Eftersom Kristersson inte ens vill prata med Åkesson som ändå får betraktas som oppositionsledaren i Sverige, så kan en röst på Kristersson betyda att Löfven får sitta kvar. Det kan också innebära att Alliansen med det fullständigt vidriga centerpartiet återförenas.
Om moderata sympatisörer känner att de inte kan lita på vilken politik man får om man röstar på M så tror jag att de i ganska stort antal kommer att lämna M för SD i god tid innan nästa val. Jag tror tom att moderater som egentligen föredrar M före SD kan komma att välja SD eftersom de flesta föredrar SD före Lööf och Löfven. Kristersson sitter helt enkelt i en jävla rävsax och det lallande han håller på med kommer inte att funka. M-väljarna vill ha svar och får de inte det så står Åkesson där med öppna armar.
Så om inget nytt händer, så tror jag att de största partiernas stöd kommer att se ut så här efter nästa val:
SD 30%
S 20%
M 10%