Citat:
Ursprungligen postat av
CrispyKreem
Partierna i storleksordning efter kön:
Kvinnor
S 28,7
SD 18,7
M 17,5
V 8,8
C 8,2
KD 6,8
MP 5,8
L 4,2
Män
SD 26,5
S 23,9
M 19,1
V 7,4
KD+C 6,4
MP 4,5
L 4,0
Veteraner kanske minns artiklar från c:a 2010-2011 av typen ”om bara kvinnor fick rösta skulle SD åka ur riksdagen”. Men om ovanstående stämmer är jag beredd att gräva ner stridsyxan, jag kan ha överseende med att V/C/MP får en extra procent vardera,
Tusan, vilka fina siffror! Nästan ketchupeffekt på detta. Äntligen, kvinnor, underbart att se.
P.S. Intressant det där med skillnaden på SD i Stockholms kommun och Stockholms Län. Med tanke på tolkbehovet du nämnde, undrar vilket språk de talar i Stockholms kommun...

12,9% känns som en evighet sedan.