Citat:
Ursprungligen postat av
Propparn
Klart som fan att jag ”fiskar” efter att få fram en ev. koppling mellan iaktagelsen vid Trankärr och fynden kring Kusabäcken. I syfte att komma närmare sanningen. OM dessa händelser inte alls har med Helena att göra, är det ändå av vikt så man kan exkludera det spåret.
Till sist: Din attityd mot mig och några andra för knappast tråden framåt. Ibland undrar man vad Du har för egentligt syfte med dina ”attackerande” inlägg? Tror du verkligen att sanningen kommer fram med din taktik?!
Jag har faktiskt behandlat dig på ett högst bra sätt genom tråden, men det är precis nu det sista som jag kan tycka att du betedde dig lite märkligt, när du trasslade till det om torpet, ägarna och "kopplingarna".
Du svarade inte på frågan: Har du varit i kontakt med berörd myndighet och hämtat ut ägarhistoriken för torpet? Om du har gjort det finns det bara två Persson - sannolikt bara en, den Persson som kom efter den Persson som köpte fastigheten 1958 - som kan ha varit ägare till torpet 1992 (plus de två nuvarande ägarna som var 26 respektive 33 år 1992, och som genom släktskap med de två första ägarna givetvis hade tillgång till torpet redan 1992, men då inte som ägare) - och då borde dina "klockor" och "kopplingar" ha fått all den bakgrundsinformation som de behövde. Det är liksom bara fyra Persson att fundera över. Ganska direkt och enkelt borde du reagera på någon av dem. Om du inte reagerar på någon av dem … Fine! Du får ursäkta, men jag kände ingen övertygelse om att du verkligen har kollat upp ägarhistoriken,
men du kan lätt bevisa det genom att skriva ut initialerna i till exempel den förste ägarens förnamn.
Sedan förstår jag fortfarande inte hur den exakta vetskapen om vilka föremål som har hittats, skulle hjälpa dig att få fram en koppling mellan iakttagelsen vid Trankärr och fynden vid Kusabäcken. Det har gjorts fynd vid Kusabäcken, som tyder på att de kommer från en fertil kvinna, vilket har varit uppe i tråden flera gånger. Det måste väl räcka? Varför veta ner på detaljnivå? Det är ju inte så att det står H.A. på föremålen. Och iakttagelsen vid Trankärr behöver ju inte ha med vare sig försvinnandet eller fynden vid Kusabäcken att göra - även om det finns en hygglig sannolikhet för det. Men viktigast av allt är väl att försöka få klart för oss om stugan var uthyrd 1992 - och till vem, i så fall.