2019-12-03, 11:37
Medlem
Pulitzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Det är klart att objektivt sett så är Trump korrupt, han har vilselett och ljugit för både Kongress och den Amerikanska allmänheten i denna sak och många andra.

Detta faktum vidkänner ju till och med delar av Trump´s väljarbas och s.k "konservativ" media. Men det här är en politiskt process, inte en rättslig.

Men det innebär ju också att det skydd som Trump just nu har, det som skyddar honom från att avsättas och bli föremål för just en rättslig process är tjugo Republikanska senatorer.

I Nixons fall höll inte den brandväggen, men så länge som opinionssiffrorna ser ut som de gör i dag så kommer den att hålla för Trump. M a o "skyldig" blir snarare en abstrakt diskussion.

Ja. Republikanerna i rep.huset/kongressen är inte så dumma som man kunde tro av deras beteende under utredningen och hearings.

Det finns garanterat ett gäng representatives och senatorer som svär över Trumps beteende dagligen.
Han drar vanära över partiet och historieskrivningen kommer inte att vara nådig.
Hade opinionssiffrorna varit säg 70-30 mot Trump hade hans dagar som president varit räknade.
Citera
2019-12-03, 11:44
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulitzer
Läs rapporten, t.ex här. https://www.wired.com/story/trump-ukraine-whistleblower-report-read-here/
Det är faktiskt svårt att hitta något som INTE har bekräftats av utredningen (du får gärna försöka).

Kul att du länkar till en sida som har stått för stora kampanjdonationer till Hillary Clinton, vilken tur att den inte är partisk.

Vi kanske läser olika rapporter. Ingenting har bekräftats. Däremot kan vi utläsa en massa antaganden av summeringen:

...the White House appears to have tried to cover it up

Those tidings apparently referenced at least one aspect of the complaint...

...Trump appears to pressure Zelensky to investigate Hunter Biden...

The whistle-blower did not listen to the call directly...

The whistle-blower alleges...

...and various personnel and policy changes that appear to have been motivated at least in part by pressure from Trump.
Citera
2019-12-03, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
Har du möjligtvis missat att flera av dessa kontakter hade iscensatts av Demokraterna med Hillary Clinton i spetsen?. Ta det numera ”klassiska” mötet i Trump Tower med Donald Trump Jr., där ett gäng ryssar skickades av Demokraterna och Hillary Clinton i ett taffligt försök att få Trump-sidan att svälja deras bete med hull och hår. Det gick väl så där...

Det kan väl inte heller ha undgått dig att DNC och Hillary Clinton skickade sin fotsoldat Alexandra Chalupa till Ukraina, som med hjälp av ryska oligarker försökte gräva fram ”Russia Collusion” skit om Trump.

Eller varför inte nämna den med rysk hjälp, fejkade Steele Dossiern som Hillary Clinton betalade för?

Kanske man borde ha städat framför sin egen dörr först. Det såg väl inte så bra ut när Bill Clinton å sin frus vägnar tog emot 500 tusen dollar för att hon hade godkänt att ryssarna köpte upp ett amerikansk företag som sysslade med utvinning av uranium.

Om man nu genuint trodde att Trump var någon typ av rysk kollaboratör, då hade man såklart inte behövt ägna sig åt sådant fulspel, men man ville vinna valet med alla medel, t.o.m. självaste bundsförvanten Bernie Sanders blev dragen vid nosen av sitt eget parti.

Du förstår, det finns alltid två sidor av ett mynt.

Ja som barnet som precis slagit sin kompis brukar säga till perfekta försvar -
"Men Nisse slog ju Anders först"....

Och för övrigt, Det är ju Trump&Co, deras agerande som verkligen har mycket att önska om deras agerande runt Trump Tower, de tog ju mötet.

Sen alla dessa påståenden, huruvida sanningshalten kommer över sannolik eller trolig spelar ingen roll. NU är det Trump som gäller.

Demokraternas skit får väl Trump agerar mot OM det nu finns nån fakta överhuvudtaget på det.
Citera
2019-12-03, 13:29
Medlem
IQ-145s avatar
Det verkar som om någon tog bort mitt svar (obekvämt?). Vilket nog bara var ett misstag eftersom Garre74s inlägg står kvar. Antingen tar man bort båda inläggen eller ingen.

Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Ja som barnet som precis slagit sin kompis brukar säga till perfekta försvar -
"Men Nisse slog ju Anders först"....

Ja, i det här specifika fallet så försökte Nisse (= Hillary Clinton) slå Anders (= Trump) först, det är väl inte direkt eftersträvansvärt, i varje fall inte i min värld.

Citat:
Och för övrigt, Det är ju Trump&Co, deras agerande som verkligen har mycket att önska om deras agerande runt Trump Tower, de tog ju mötet.

Självklart tog de mötet, givetvis med en stor portion nyfikenhet (och skepsis). Att man däremot inte ser något fel i att Hillary Clinton försökte gillra en fälla är ju lite oroande ur ett demokratiskt perspektiv.

Citat:
Sen alla dessa påståenden, huruvida sanningshalten kommer över sannolik eller trolig spelar ingen roll. NU är det Trump som gäller.

Givetvis spelar dessa påståenden en stor roll. De ligger ju till grund för hela soppan.

Citat:
Demokraternas skit får väl Trump agerar mot OM det nu finns nån fakta överhuvudtaget på det.

Visst, det har du rätt i, men han har ett land och sköta. Just nu tror jag att han prioriterar att ekonomin fortsätter att gå som tåget, att minoritetsgrupperna i landet har sin lägsta arbetslöshet i mannaminne, samt en massa utlandsuppdrag som måste slutföras. Men vem vet?, eventuellt kommer det att ske diverse inhemska utredningar.
Citera
2019-12-03, 13:53
Medlem
Pulitzers avatar
Citat:
Kul att du länkar till en sida som har stått för stora kampanjdonationer till Hillary Clinton, vilken tur att den inte är partisk.

Vi kanske läser olika rapporter. Ingenting har bekräftats. Däremot kan vi utläsa en massa antaganden av summeringen:

...and various personnel and policy changes that appear to have been motivated at least in part by pressure from Trump.

Jag googlade och valde första bästa resultat där hela rapporten fanns. Tror du att de varit inne och editerat rapporten? Du får gärna söka upp den på Fox om det känns bekvämare att läsa där.
Läste du ens rapporten eller citerar du ur Wireds redaktionella text?
Citera
2019-12-03, 14:07
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Jag googlade och valde första bästa resultat där hela rapporten fanns. Tror du att de varit inne och editerat rapporten? Du får gärna söka upp den på Fox om det känns bekvämare att läsa där.
Läste du ens rapporten eller citerar du ur Wireds redaktionella text?

Ja, jag har läst "visselblåsarbrevet". Artikeln från Wired är f.ö. mer än två månader gammal och skrevs innan impeachment förhören. Inte mycket som verkligen bekräftades. Det var enbart en massa tyckanden och antaganden. Stor skillnad.
Citera
2019-12-03, 14:13
Medlem
Pulitzers avatar
Citat:
Ja, jag har läst "visselblåsarbrevet". Artikeln från Wired är f.ö. mer än två månader gammal och skrevs innan impeachment förhören. Inte mycket som verkligen bekräftades. Det var enbart en massa tyckanden och antaganden. Stor skillnad.

Nu har ju inte artikeln något alls med detta att göra, jag har inte ens läst den. Jag länkade till den bara för att rapporten finns publicerad där.

Du kan väl ge exempel på åtminstone några saker i rapporten som inte har bekräftats av något vittne eller bevismaterial?
Citera
2019-12-03, 15:33
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Du kan väl ge exempel på åtminstone några saker i rapporten som inte har bekräftats av något vittne eller bevismaterial?

Nu tycker jag nog att det framgick ganska klart av förhören. Var och en får bilda sig en egen uppfattning. Vi har tydligen sett helt diametralt på vad som sades, men det är ju som det är. Du verkar åtminstone lugn och sansad, vilket är välkommet.

Jag har sagt det tidigare, och jag säger det igen. Det förekommer mycket skit på båda sidor, sådan är politiken. Det är dock svårt att blunda för vad demokraterna har gjort sedan Trump valdes (och även under presidentvalskampanjen).

Samtidigt måste det sägas att Trump har sig själv att skylla i vissa avseenden. Dels har han haft ett dåligt omdöme när det gäller vissa av personerna som han valde att ha runt sin stab. (t.ex. Omarosa).

När det gäller hela Ukraina-affären så tror jag nog att Trump så här i efterhand ångrar att han gav Rudy Giuliani såpass fria händer som han gjorde. Ingen är ofelbar, men frågan man måste ställa sig är om nu fel har begåtts, är de av en sådan art att som i det här fallet, försöka avsätta presidenten?.

Tiden får utvisa hur det går, men jag tror att vi kan vara säkra på en sak. Går Trump och vinner igen 2020, ja då kommer demokraternas försök att klämma åt Trump att intensifieras. Det kommer att bli riktigt smutsigt.
Citera
2019-12-03, 16:05
Medlem
klybans avatar
Citat:
aaargh...

Vad är mest troligt.
Media, journalister, social media - alla är mot Trump, totalt utan anledning.
Det är bara konspirationsteorier att Trump gjort något fel.
Trumps närmaste är tysta, bara vill inte uttala sig, de vill inte säga något för att fria Trump.

Eller...

Att Trump ÄR skyldig, att han helt tvingar sina anställda att inte vittna.
De får inte under ed gå vittna om Trumps övertramp, och fel.
För går de under ed så begår de själva ett brott om de ljuger.

Sen har du ett lager till,
Visst Trump kan i slutändan vara mindre skyldig, alltså inte gjort tillräckligt mycket fel för att bli avsatt. Men ingen vet...
Man är i ett impeachment process pga, den korrupt presidenten skickar sin privat advokat att göra arbeten för staten och sidan av alla kanaler och utreda en politiskt motståndares son.
Vars son man inte ens utreder, inte ens idag efter alla dessa månader.
tom dom själva inser irrelevansen med bidens, genom inte ens utreda nått.

Annars är quid pro quo fastställt redan, bortom all tvivel.
Allt vi väntar på är egentligen hur man tvättar trumpens byk, och vilka som faller ur granen och får åtal på sig.
Rudy är en som är redan klar för detta.
Citat:
Ursprungligen postat av Vadoadoa
Har du inte märkt att många i tråden kallar Trump kritiker för stalinister? Tråkigt med alla dessa tillmälen men de går åt båda hållen.
Det är faktiskt rätt bra, för de avslöjar sig själva som fascister.
Och inte pga namecalling, utan för det dom faktiskt säger och anser i sina texter.
En stor är tex de anser lagboken endast ska gälla Demokrater, då är man direkt en person som faller under den beskrivning.
Stalinister är mycket intressant faktiskt, men tror inte de sagt stalinist ens en gång så det stämt.

För mig går det in i ena örat och ut i det andra som nonsens som det är, men de vill inte ha en diskussion, ofta pga de är för ointelligenta att diskutera med lögner och hålla reda på dom.
Jag anser det är bra de ger sig till känna, så slipper du tänka vilka de är.
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Kan någon i den här tråden göra en liten sammanfattning för oss som inte hängt med i senatsförhören?

Vad jag förstår är Trump anklagad för att ha pressat Ukrainas president att utreda Hunter Biden och hotat med någon slags konsekvenser om det inte sker alternativt kompensation om det sker, är det korrekt uppfattat?

Om ja, vad har kommit fram i förhören som styrker respektive försvagar anklagelsen? Vad finns det för några bevis eller förhörsuppgifter?
Återkom när senatsförhören startarm det är en stund dit

Men quid pro quo har ju POTUS talesmän redan erkänt, och Husförhören har fastställt quid pro quo också.
Och försvaret är att prata om allt annat än det brott man utreder.(du har även bribery också, men de brott som gäller Rudys är itne svårt och gissa(Obstruction of justice, Money laundering, Conspiracy to defraud the United States, Making false statements to the federal government, Serving as agent of a foreign government without registering, Donating funds from foreign nationals, Making contributions in the name of another person or allowing someone else to use one’s name, Mail fraud OCH Wire fraud)
Försvar idag är inget, utan man pratar så mycket man kan om annat, så man inte längre ens snuddar relevans om brotten.

Det är där man är i impeachmentutredningen.
Det är en runda till i ett utskott, sen börjar man prata om lite annat i impeachment processen, och om det räcker till en impeachment.

Men som vet vi alla vet om och i andra änden att man inte röstar igenom förslaget, och vetat om i decennier.
Men det handlar om att göra det offentligt, och det finns bara en part i frågan och det är Demokrater eftersom man har ett tvåpartistat i USA rent praktiskt.
Citat:

Vi kan lugnt konstatera att du inte har förmågan att förstå hur bevisning fungerar, och det berättar du också när du tror andra personer som inte är involverad i brottet är den viktigaste personen du pratar om.
Och allt du säger är inget, då det är irrelevant.
Det är där försvaret av trumpen är nu, prata om annat och inget som har med saken att göra.
Det är talande för fascister, inte objektiva människor som vill se vad som är vad, och sen ta ett beslut vad som är vad i brottet för impeachment.

Men tyvärr har det redan seglat iväg, då POTUS talesmän har redan erkänt brottet quid pro quo.
Men verkar som du missat detta faktum.
Citera
2019-12-03, 16:55
Medlem
klybans avatar
Det visar sig nu i Washinghtonpost att man tror det är en Obstruction of justices emot Muellers probe. som ledde til Ukraina-skandalen och impeachment.
Som promta att pressa Ukraina på med att dra in federalt beslut om bistånd till Ukraina.
https://www.washingtonpost.com/politics/how-the-ukraine-pressure-campaign-began-as-an-effort-to-undercut-the-mueller-investigation/2019/12/02/208204c8-12c9-11ea-9cd7-a1becbc82f5e_story.html
"How the Ukraine pressure campaign began as an effort to undercut the Mueller investigation
Rudolph W. Giuliani’s efforts to undermine the special counsel probe eventually snowballed into the current impeachment crisis gripping the capital.
"

Och just nu så släpps låter man Huset ta in finansiella förehavanden ifrån Deutchebanik och Capital One.
Det lär dras in i denna utredning också.
(Tilläggas att barnen är med i stämningen)

Huset har även gjort en sammanställning av vad som kommit fram i Impeachmentförhören.
Någon som vet vart man hittar den sammanställningen av impeachment förhören???
Citera
2019-12-03, 17:15
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ja. Republikanerna i rep.huset/kongressen är inte så dumma som man kunde tro av deras beteende under utredningen och hearings.

Det finns garanterat ett gäng representatives och senatorer som svär över Trumps beteende dagligen.
Han drar vanära över partiet och historieskrivningen kommer inte att vara nådig.
Hade opinionssiffrorna varit säg 70-30 mot Trump hade hans dagar som president varit räknade.

men nu är de ju inte det, och det är ju bra.
Citera
2019-12-03, 17:24
Medlem
Pulitzers avatar
Citat:
Nu tycker jag nog att det framgick ganska klart av förhören. Var och en får bilda sig en egen uppfattning. Vi har tydligen sett helt diametralt på vad som sades, men det är ju som det är. Du verkar åtminstone lugn och sansad, vilket är välkommet.

Jag har sagt det tidigare, och jag säger det igen. Det förekommer mycket skit på båda sidor, sådan är politiken. Det är dock svårt att blunda för vad demokraterna har gjort sedan Trump valdes (och även under presidentvalskampanjen).

Samtidigt måste det sägas att Trump har sig själv att skylla i vissa avseenden. Dels har han haft ett dåligt omdöme när det gäller vissa av personerna som han valde att ha runt sin stab. (t.ex. Omarosa).

När det gäller hela Ukraina-affären så tror jag nog att Trump så här i efterhand ångrar att han gav Rudy Giuliani såpass fria händer som han gjorde. Ingen är ofelbar, men frågan man måste ställa sig är om nu fel har begåtts, är de av en sådan art att som i det här fallet, försöka avsätta presidenten?.

Tiden får utvisa hur det går, men jag tror att vi kan vara säkra på en sak. Går Trump och vinner igen 2020, ja då kommer demokraternas försök att klämma åt Trump att intensifieras. Det kommer att bli riktigt smutsigt.

Fair enough.

Att senaten inte kommer att avsätta Trump tror jag att de flesta är eniga om.

Men jag är övertygad om att detta bara är ett ytskrap av märkligheter som försiggått i Vita Huset de tre senaste åren. Visst, det kan dyka upp något för Demokraterna att nysta i även nästa period, men det mesta kommer att framkomma när detta presidentskap börjar synas i efterhand, böcker ska skrivas om Trump-eran och involverade personer inte längre har något att förlora på att berätta.

Sannolikt skulle det finnas mera att finna även i Ukraina-affären om inte utredningen brådskade så pass och Vita Huset hade låtit alla vittnen framträda under ed.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in