2019-11-27, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Det konservativa blocket får Sd 92 + M 62 + Kd 25 = 179 mandat
Bara inte Kd blir en "MP" lik stoppkloss för radikal ny invandringspolitik.

Röda januari ligan S 92 + C 29 + Mp 18 = 139 mandat med kommuniststödet V 168 mandat.

Alliansen 77 mandat löjligt! Ta inte upp det snacket igen.
KD är inte som MP utan som V. Ett passivt stödparti som inte kräver något för att få sitta med. Man satt i en alliansregering under åtta år utan att få igenom något av sin egen politik och fick dessutom regelbundet höra av C och FP hur värdelösa de var.

KD överlever inte en valrörelse i dagens läge om de inte går till val på att vara en lojal kugge i ett konservativt block. Ebba Busch Thor förstår det och tycks ha drabbats av posttraumatisk stress efter det senaste debaclet med anhöriginvandring där partiet föll handlöst i opinionen och ingen visste var det skulle sluta.

Nu har hon åkt ända till Staffanstorp för att frottera sig med den nya växande maktfaktorn inom Moderaterna och för att sända ett budskap till väljarna att KD är att lita på.
Citat:
KD-ledaren ska under vintern ge sig ut på en kommunturné på temat ”samhällsgemenskap” – något hon tycker att Staffanstorp förkroppsligar.

– Vi skulle snarare behöva ha fler kommuner som valde att vara så tydliga som Staffanstorp har varit kring hur man förväntar sig att man ska bete sig mot varandra som medmänniskor, säger hon till Aftonbladet.
https://nyheteridag.se/busch-thor-backar-staffanstorp-efter-kritiken-mot-reklamfilmen/?fbclid=IwAR0E_L_Pr_nPaaaQmvr7_o7KoemedlcPvH11x788 GTvNV9w95oQw_gStQ6s
2019-12-02, 20:48
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/lofvens-tuffa-host-fortroendet-stortdyker/

Ebba Busch Thor, 36 procent, +1.
Jimmie Åkesson, 32 procent, +2.
Ulf Kristersson, 29 procent, +2.
Jonas Sjöstedt, 27 procent, -2.
Stefan Löfven, 26 procent, -6.
Annie Lööf. 26 procent, -1.
Nyamko Sabuni, 11 procent, 0.
Isabella Lövin, 10 procent, -1.
Per Bolund, 7 procent, 0.

Glädjer mig en måndagskväll se Löfvens siffror falla
2019-12-02, 20:59
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus

Här kan man också tänka sig att EBT agerar proxy för Åkesson för att EBT skulle ha högst förtroende av alla partiledare? Det är något svårt att köpa, KD är ett parti under 10% trots allt.
2019-12-02, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Här kan man också tänka sig att EBT agerar proxy för Åkesson för att EBT skulle ha högst förtroende av alla partiledare? Det är något svårt att köpa, KD är ett parti under 10% trots allt.

Partiets storlek är inte direkt bundet till förtroende iofs, men visst ligger det nära för de som gillar Åkesson även har ett större förtroende för EBT och vice versa
2019-12-02, 21:08
Medlem
Citat:

Intressant utveckling. Partiledarna för det "konservativa blocket" intar dom tre förstaplatserna.
2019-12-02, 21:16
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:

En av fyra du möter på stan skulle alltså svara JA om du håller upp en bild på Löfven och frågar "har du förtroende för denna man?"

Klockorna stannar...
2019-12-02, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
En av fyra du möter på stan skulle alltså svara JA om du håller upp en bild på Löfven och frågar "har du förtroende för denna man?"

Klockorna stannar...

När dementa pensionärer får se en bild på Löven tror de att det i själva verket är Tage Erlander. När invandrare får se bilden ser de mannen som garanterar att bidragen fortsätter att flöda. Dessa två grupper utgör tillsammans åtminstone 25% av befolkningen.
2019-12-02, 21:57
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus

Klockorna stannar...

Ja, men bara för att så få uppger att de har förtroende för honom. En statsminister ska ha minst det dubbla, oavsett hur stort partiet är. Det ligger i sakens natur att folk vill känna förtroende för en statsminister. Att lika många har förtroende för en halvfigur som Annie Lööf är djupt oroande, även om det förmodligen är samma personer som har förtroende för Löfven.
2019-12-03, 09:09
Medlem
Kommer SCB med sin sammanvägning hur partierna står sig om det varit väl idag nu kl 0930

Skulle tro att löfven darrar rätt bra
2019-12-03, 09:28
Medlem
Soterns avatar
Tre minuter kvar och jag gissar att SD går bakåt. Inte för att jag vill det men jag tror det, tyvärr.
2019-12-03, 09:33
Medlem
Friendslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Tre minuter kvar och jag gissar att SD går bakåt. Inte för att jag vill det men jag tror det, tyvärr.

Med alla skjutningar, sprängningar och nedläggningar av sjukhus så tvivlar jag på det..
2019-12-03, 09:33
Medlem
SCB, december 2019 och förändring sedan maj*i år (procent)

V 8,1 (-0.6)

S* 26,3 (-1,3)

MP* 5,1 (-0,5)

KD* 6,6 (-6,4)

C 7,3 (+0,4)

L 4,1 (+0,4)

M 18,3 (+2,3)

SD 22,6 (+5,5)

Övriga 1,6 (+0,3)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto