2019-11-29, 08:56
Bannlyst
Så... idag får vi alltså höra lite mer om dumme Ambjörnsson-horan eller? 😂
Citera
2019-11-29, 09:27
Medlem
BabyFFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpis78
Tänker att OM hon släpps, så lär hon ju inte kunna åka hem till sig själv, inte ens kunna gå ut på stan, utan att bli påhoppad antar (hoppas) jag?

Jag vågar nästan anta att ”ca” inte står för C*rita L*öf utan C*ristian A*björnsson.
Citera
2019-11-29, 11:05
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BabyFF
Jag vågar nästan anta att ”ca” inte står för C*rita L*öf utan C*ristian A*björnsson.
Ja, såklart. My bad. C*rita kommer knappast släppas eller..?
Citera
2019-11-29, 12:16
Medlem
https://www.smt.se/article/misstankta-sexbrottet-kvinnan-och-mannen-kvar-i-haktet/

Åtal ska väckas senast 13 december så dom kommer sitta häktade fram tills dess.
Citera
2019-11-29, 15:43
Bannlyst
Någon som vet hur det ser ut inne på ett häkte?

Vad händer med deras eventuella anställningar under tiden de sitter häktade?
Citera
2019-11-29, 15:56
Medlem
NewsFlashss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwingFoSultans
Någon som vet hur det ser ut inne på ett häkte?

Vad händer med deras eventuella anställningar under tiden de sitter häktade?

Det brukar vara rätt spartanskt - typ en säng att sova på och kanske ett nattduksbord. Ingen lyx & flärd á la fängelse där inte.

Vad som sker med eventuella anställningar är olika från arbetsgivare till arbetsgivare och även beroende på anställningsform.
Rimligt är väl tjänstledig utan lön men det förutsätter att arbetstagaren meddelar anledning till förhinder och inte bara låter bli att dyka upp, då det senare kan tolkas som skäl till uppsägning.
Citera
2019-11-29, 16:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NewsFlashs
Det brukar vara rätt spartanskt - typ en säng att sova på och kanske ett nattduksbord. Ingen lyx & flärd á la fängelse där inte.

Vad som sker med eventuella anställningar är olika från arbetsgivare till arbetsgivare och även beroende på anställningsform.
Rimligt är väl tjänstledig utan lön men det förutsätter att arbetstagaren meddelar anledning till förhinder och inte bara låter bli att dyka upp, då det senare kan tolkas som skäl till uppsägning.

Ok, hoppas dom jävlarna lider där inne!
Citera
2019-12-01, 06:31
Medlem
Har dom fulla restriktioner? Vet att man inte får träffa, skriva till eller prata med någon under häktningen då men får dom kolla på tv och sånt typ? Kan inte sånt här de är därför jag frågar 😊 Inte så att jag vill skriva till henne även att jag känner henne..
Citera
2019-12-01, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jojoplutt
Någon som vet om detta kommer va en stängd rättegång eller öppen?

Följt tråden å dina inlägg.
DU om någon här inne, borde väl veta om de kommer att vara en stängd eller öppen rättegång eftersom din "hyfsat säkra källa"
- har hört detta från en person som är säker på sin sak"
?
Citera
2019-12-01, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st91
Följt tråden å dina inlägg.
DU om någon här inne, borde väl veta om de kommer att vara en stängd eller öppen rättegång eftersom din "hyfsat säkra källa"
- har hört detta från en person som är säker på sin sak"
?

Nä, de har ja ingen aning om.. varför skulle just jag ha koll på de? Förstår inte riktigt vad du menar..
Citera
2019-12-03, 05:08
Medlem
Någon som vet något konkret? Vad är det hon har gjort precis? Så mycket spekulationer, ordning tack!
Citera
2019-12-03, 07:05
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spekulerarn
Har dom fulla restriktioner? Vet att man inte får träffa, skriva till eller prata med någon under häktningen då men får dom kolla på tv och sånt typ? Kan inte sånt här de är därför jag frågar 😊 Inte så att jag vill skriva till henne även att jag känner henne..

Det är åklagaren som beslutar hur restriktionerna ser ut, olika från fall till fall. Brev får man skriva och ta emot men åklagaren läser dessa när du har restriktioner.

Tv och dagstidningar har du tillgång till om åklagaren beslutat att det inte stör utredningen så att säga, tror det beror på hur medialt uppmärksammat fallet är.

Besök kan man också få fast man har restriktioner fast dessa är då bevakade av förhörsledare el liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in