2019-12-02, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricssonS700
Men det handlar inte om telefonen så mycket längre väl? Ip adresser loggas väl på sidan?
Man tar med andra ord hennes inlogg och hör av sig till instagram och alla ställen. De levererar ip adresserna och man går igenom misstänkta sida efter sida.

Tror även detta är svårt om inte dom har tillgång till telefonen, E*ilia har skött all datatrafik med telefonen. Det kan hända att telefonen behövs för att logga in, jag själv har så jag måste godkänna alla inlogg med min telefon oavsett plattform. Har dock ett lösenord så jag kan återställa detta om telefonen skulle försvinna. Dessutom tror jag att det är meningslöst för att sista gången hon använde sina sociala medier var innan försvinnandet om hon inte efteråt har använt sig av appar med krypterade meddelanden. Men instagram, facebook, snapchat osv är nog lönlöst. Jag skulle fokusera mer på de kriminella personer som hon har rört sig med. Kranar osv kan också vara fint att kolla upp. Blir man skyldig pengar för droger så kan det hända drastiska saker för att betala tillbaka dessa summor. Är dock ganska säker på att BO lever.
Citera
2019-12-02, 23:58
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshit
Tror även detta är svårt om inte dom har tillgång till telefonen, E*ilia har skött all datatrafik med telefonen. Det kan hända att telefonen behövs för att logga in, jag själv har så jag måste godkänna alla inlogg med min telefon oavsett plattform. Har dock ett lösenord så jag kan återställa detta om telefonen skulle försvinna. Dessutom tror jag att det är meningslöst för att sista gången hon använde sina sociala medier var innan försvinnandet om hon inte efteråt har använt sig av appar med krypterade meddelanden. Men instagram, facebook, snapchat osv är nog lönlöst. Jag skulle fokusera mer på de kriminella personer som hon har rört sig med. Kranar osv kan också vara fint att kolla upp. Blir man skyldig pengar för droger så kan det hända drastiska saker för att betala tillbaka dessa summor. Är dock ganska säker på att BO lever.

Det är ju inte så att hela poliskåren står på stand-by ifall Emilia från Tollarp drar ut på ett helg-gig eller ej.
Senast redigerad av StigHelmutt 2019-12-03 kl. 00:17.
Citera
2019-12-03, 00:03
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hur vet du det, du har ju bara hälsat på henne, alltså sagt hej, ett par gånger, vill jag minnas.

Hon kanske sa det till dig i förbifarten, eller gissar du?

En nära släkting till henne sade det till mig att det vore jobbigt för Emilia att inte kunna bibehålla sitt utseende. Kan tänka mig att det renderar i ångest för henne om hon tvingas vara i ett annat skick än hon vill ha.
Citera
2019-12-03, 00:09
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
En nära släkting till henne sade det till mig att det vore jobbigt för Emilia att inte kunna bibehålla sitt utseende. Kan tänka mig att det renderar i ångest för henne om hon tvingas vara i ett annat skick än hon vill ha.

Låter väldigt rimligt.
Hon verkar ju inte vara den "invändiga typen" direkt.
Beuty is skin-deep, som man säger, i hans fall är allt ditsatt
Citera
2019-12-03, 00:18
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigHelmutt
Låter väldigt rimligt.
Hon verkar ju inte vara den "invändiga typen" direkt.
Beuty is skin-deep, som man säger, i hans fall är allt ditsatt

Är gemene man så jävla djup då? Hon har intresse av att vara fin för att det är hennes personlighet & karaktär. Andra gillar att baka eller spela basket. Varför skulle hennes intresse vara sämre?
Citera
2019-12-03, 00:24
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Är gemene man så jävla djup då? Hon har intresse av att vara fin för att det är hennes personlighet & karaktär. Andra gillar att baka eller spela basket. Varför skulle hennes intresse vara sämre?

Jag sa inte att den var "sämre". (det sa du)

Men hela hennes utseende härstammar ju från burk.
Har hon inte burkarna med sig, förvandlas hon ju tillbaks till kille.

Sorgligt men sant

Likadant om en bagare inte har med sig sitt mjöl o smör, hur bra bagare är han just i det tillfället på en skala? Eller en basketspelare i rullstol.
Hon är ju lika handikappad utan sitt smink o peruk.
Senast redigerad av StigHelmutt 2019-12-03 kl. 00:29.
Citera
2019-12-03, 00:27
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BevaraNordenRent
OK! Men varför står det inte i kvällspressen att detta rör sig om en man?

För att man söker en person som ser ut som en kvinna. Alltså verkligen utpräglat ser ut som en kvinna. Då blir det förvirrande om man skriver att man söker en man.
Citera
2019-12-03, 00:32
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigHelmutt
Jag sa inte att den var "sämre". (det sa du)

Men hela hennes utseende härstammar ju från burk.
Har hon inte burkarna med sig, förvandlas hon ju tillbaks till kille.

Sorgligt men sant

Likadant om en bagare inte har med sig sitt mjöl o smör, hur bra bagare är han just i det tillfället på en skala? Eller en basketspelare i rullstol.
Hon är ju lika handikappad utan sitt smink o peruk.

Ja, om syftet med en kidnappning är att förnedra henne & få henne att känna sig okvinnlig. Men det troliga är väl att det inte är syftet även om det inte är uteslutet.
Citera
2019-12-03, 00:38
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
När man sysslar med sådan verksamhet så är risken stor att nån kund har ballat ur när han känt hela klockspelet mellan hans hennes ben.

Fast hon har alltid varit öppen med vem hon är.
Citera
2019-12-03, 00:40
Medlem
Matino35s avatar
Citat:
Varför skulle någon annan raka henne? Emilia vill ju vara som hon är. Det är viktigt för henne att vara snygg. Det är väldigt jobbigt för henne mentalt om hon inte har möjlighet att hålla sig i trim.
Då får vi väl hoppas att hennes kidnappare känner ett lika brett känsloregister som du.
Citera
2019-12-03, 00:45
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Ja, om syftet med en kidnappning är att förnedra henne & få henne att känna sig okvinnlig. Men det troliga är väl att det inte är syftet även om det inte är uteslutet.

Så klart inte.
Men om några polska knarkkurirer tagit med henne till nån by i baltikum för att jobba av en skuld, kommer dom inte sätta upp ett sminkbord från Bobbi Brown det första dom gör.

Jag misstänker att försvinnandet har med bortrövande att göra. Eftersom hon gick ut i endast shorts trodde hon det skulle vara ett snabbt avklarat möte, kanske prata om nåt.
Den 22:e var innan soc/studiebidrag/sjukpenning också, så handlade det om skuld finns risken att hon var black.
Så om försvinnandet har med knarkskuld att göra, gör dom sig inte av med henne i första hand, eftersom hon sitter på en guldgruva enligt dom. Knarklangning och prostitution går ofta hand i hand och hon är redan uppvärmd i gamet, om man säger så.

Mördar gör oftast svartsjuka pojkvänner, och jag har förstått det som att hon är singel.

Självmord låter inte troligt, vem knallar ut en tidig morgon till ån för att dränka sig.
Tror de flesta självmord sker hemma.
Citera
2019-12-03, 01:12
Medlem
Bushhunters avatar
Detta hade kunnat undvikas om hennes föräldrar haft bättre koll, och ställt krav på hur umgänget får se ut. Allt för många tjejer väljer väldigt dåliga killar, oftast för att killen ser bra ut i deras ögon. Senast i raden var Wilma, otroligt sorgligt att läsa. Dom som sätter barn till världen borde läsa här på flashback innan dom blåögt tror allt gott om folk. Hoppas att det går bra och att detta slutar väl, all heder till alla dom som frivilligt ger sig ut i skog och mark för att söka. Ni föräldrar som har oturen att få tjejer borde lägga ner lika mycket energi på att upplysa dom om alla faror som finns därute. GPS i mobilen som spårar dom 24/7 för att snabbt kunna lämna senaste positionen till polisen. Nu vet ju inte jag om även denna tjej är ihop med en utlänning, men man ska aldrig glömma att utlänningarna inte har föräldrarnas förståelse för svenska tjejer. Dom ska vara med samma sort som dom själv, och vi svenskar borde ha samma ståndpunkt. Islam och Kristendomen är inte kompatibla, det är bara en lek för dom som är ihop med en av våra tjejer. När det kommer till kritan så är det bland deras egna som det letas fru och partner. Svenskarna borde göra samma sak, helt enkelt inte lita på utlänningar, araber i synnerhet. Alla vet numera hur lättkränkta dom är, med sin heder och alla balkongflygningar vi fått läsa om. Tre veckor såg jag att den här tjejen varit borta, hur är det ens möjligt att man inte finner henne? Kan ju vara hon själv som håller sig borta, men sannolikt ligger det droger eller pojkvän bakom detta. Hoppas dock att jag har fel och bara svamlar, det får man göra här. Ville bara ge min syn på detta, i synnerhet efter att ha läst om Wilma. Det smärtar mig att folk är så korkade och godtrogna idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in