2019-12-02, 23:17
Avslutad
Valle dobreva kan vara potentiell GM för hämnden utav sin pappa ziki dobreva som blev mördad av sammi alzurieys storebror imad alzuriey
Citera
2019-12-02, 23:17
Medlem
AmirMekkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGreekWolf
Så det borde utesluta att Ghara är inblandad va?

En sak jag undrar över är varför inte Ghara också håller ihop med Lindängen ligan? Han är ju också från Lindängen. Hur kommer det sig? Vet du det?

Ghara är en enstöring. Han har dock ett par springpojkar men han verkar vilja köra sitt egna race.
Citera
2019-12-02, 23:19
Avslutad
Citat:
Så det borde utesluta att Ghara är inblandad va?

En sak jag undrar över är varför inte Ghara också håller ihop med Lindängen ligan? Han är ju också från Lindängen. Hur kommer det sig? Vet du det?

Blev värsta bråket efter en jack stöt (som var med i efterlyst) som dom gjorde tillsammans med en av krokodil brödrarna där den ena blåste den andra som lett till väldigt många skottlossningar Mellan ligorna.
Citera
2019-12-02, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsigkille
Alex ghara den yngres pappa acke ghara var president för brödrarskapet wolfpack.

Sammi alzuriey som blev mördad hans storebror som e Dömd våldtäksman och mördare Imad alzuriey var också med i brödrarskapet wolfpack och stod acke ghara nära då imad var högt uppsatt.
En sak jag inte förstår, har Alex G(den yngre) haft någon konflikt med Nik0la o dom? För varför jobbar han inte med dom annars han är väl också från lindängen eller?
Citera
2019-12-02, 23:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
En sak jag inte förstår, har Alex G(den yngre) haft någon konflikt med Nik0la o dom? För varför jobbar han inte med dom annars han är väl också från lindängen eller?

Det är beef mellan dom pga en blåsning på vinsten på en stöldkupp
Citera
2019-12-02, 23:21
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praele
Ja, det är onekligen en jävla röra. Jag läser igenom de här trådarna varje gång en babbe blivit skjuten och det är inte lätt att hålla koll på alla namn och om vem som gjort vad.

Vi måste lösa det här. Babbenamnen är ointressanta och omöjliga att hålla reda på, de har dessutom bara ett halvdussin namn att välja mellan plus olika stavningsvarianter. Babbarna måste få Flashback-samordningsnummer.

Räcker det med kodning för:
Ursprungsland
Folkbokföringsort (postort)
Klan
Gäng
Kön
Födelseår
Unikt FB-nummer
?

T ex "IQ-MM-H1-X-M89-312 har allom till glädje och gamman skjutits ihjäl". Alltså en irakier boende i Malmö, tillhörande klanen "Hassan 1" och okänt gäng, hane född 1989, gärningsman 312 i Flashback-trådar och -taggar. Namnet i sig är ointressant för de flesta, det kan anges vid klassificeringstillfället. Därefter kan objektet enkelt beskrivas som "312" i fortsatta diskussioner.
Citera
2019-12-02, 23:22
Medlem
Intressant läsning om hur det fungerar när det gäller såna här dödsskjutningar i den kriminella världen:

Citat:
Mord som lösning på problem
I bakgrunden finns ouppklarade affärer, uppgifter om obetalda skulder, svek och misstankar om påstådda verkliga eller inbillade oförätter. I en färsk intervjustudie som getts ut av Brå, Brottsförebyggande rådet, bekräftas hur kriminella inte längre ens kan lita på den som man trodde vara sin bäste vän. Studien heter Skjutningar i kriminella miljöer.

Där beskrivs precis det som återges i förundersökningen av mordet i Nydala den 3 juli förra året. Där berättar en intervjuad varför det kan bli nödvändigt att skjuta och mörda.

– Tänk dig, du kan avsluta ett problem genom att döda en människa alltså, förstår du? Du kan rädda ditt liv genom att döda en annan människa. Vem ska tveka? Ingen, säger den intervjuade.

Citat:
Skjutvapenvåldet fyller viktiga funktioner för deltagarna i kriminella miljöer. Våldet fungerar som ett sätt att bygga upp sitt rykte och stärka sin position – samtidigt som det används för att skydda det egna livet. Det visar en ny rapport från Brottsförebyggande rådet (Brå).
https://www.expressen.se/kvallsposten/flera-kriminella-i-malmo-finns-pa-hemliga-dodslistor/
https://www.bra.se/om-bra/nytt-fran-bra/arkiv/press/2019-02-12-ny-studie-belyser-mekanismer-bakom-skjutvapenvaldet.html
Citera
2019-12-02, 23:23
Medlem
Citat:
Valle dobreva kan vara potentiell GM för hämnden utav sin pappa ziki dobreva som blev mördad av sammi alzurieys storebror imad alzuriey

Vem tusan är Valle dobreva
Citera
2019-12-02, 23:24
Medlem
TheGreekWolfs avatar
Citat:
Blev värsta bråket efter en jack stöt (som var med i efterlyst) som dom gjorde tillsammans med en av krokodil brödrarna där den ena blåste den andra som lett till väldigt många skottlossningar Mellan ligorna.

Just det nu minns jag. Det var väl Issam och Hassan som blev skjutna då?
Citera
2019-12-02, 23:25
Medlem
L.Kollbergs avatar
Möjlig förbindelse till mordet på den kvinnliga läkaren?
Citera
2019-12-02, 23:27
Avslutad
Citat:
Just det nu minns jag. Det var väl Issam och Hassan som blev skjutna då?

Många som blev skjutna. Ghara i huvet
Men överlevde. Yngsta krokodilen i ryggen.
En svensk som dog i hermodsdal som ej var
Tilltänkta offret osv osv
Citera
2019-12-02, 23:28
Medlem
AmirMekkys avatar
Sen undrar man ju lite om Malmöpolisen.

Den här adidaskrigaren Sammi skjuten mitt i ett bostadsområde - ingen gripen.
Karolin Hakim läkare skjuten mitt i morgonruschen i ett bostadsområde - ingen gripen.
En femtonåring skjuts till döds i typ Malmös folktätaste gata en lördag - ingen gripen.
Man avrättad på Högaholm. Mängder med människor i omlopp - Ingen gripen.

Vad fan sysslar dom med? En massa signaluttalande, pizzakvällar och ryggdunkar men 0 jobb görs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in