2019-12-02, 07:41
Medlem
Jag är intresserad men orkar inte mecka själv med pensionssparandet och vill därför låta Lysa eller Opti sköta det. Jag viktar mest åt Opti, dubbelt så dyra som Lysa men fördelarna jag ser är: App, Guld och att dem är oberoende.

Lysa får mycket reklam på diverse bloggar osv tex Rika Tillsammans, även på detta forumet så verkar de flesta välja Lysa men finns det någon som använder sig av Opti som kan uttala sig?
Citera
2019-12-02, 15:44
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artilleriet
Jag är intresserad men orkar inte mecka själv med pensionssparandet och vill därför låta Lysa eller Opti sköta det. Jag viktar mest åt Opti, dubbelt så dyra som Lysa men fördelarna jag ser är: App, Guld och att dem är oberoende.

Lysa får mycket reklam på diverse bloggar osv tex Rika Tillsammans, även på detta forumet så verkar de flesta välja Lysa men finns det någon som använder sig av Opti som kan uttala sig?

Jag använder båda, opti och lysa har nästan jämnt skägg vad gäller avkastning hittills för mig, med tanke på dubbel avgift så kommer jag nog avveckla opti och stoppa över det i lysa, att det inte finns app hos lysa är faktiskt ett argument för, inte emot dem eftersom man helst inte skall vara inne och pilla.
Citera
2019-12-02, 21:22
Medlem
Lysa är också oberoende. Alla bonusar och kickbacks från underliggande fonder återinvesteras, det vill säga det är du som får dem. Lysa tar bara den avgift som de redovisar öppet.
Citera
2019-12-02, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lajm
Lysa är också oberoende. Alla bonusar och kickbacks från underliggande fonder återinvesteras, det vill säga det är du som får dem. Lysa tar bara den avgift som de redovisar öppet.

Helt oberoende är dem ju inte när Nordea gått in med kapital bland annat tänker jag
Citera
2019-12-03, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artilleriet
Helt oberoende är dem ju inte när Nordea gått in med kapital bland annat tänker jag

Var finns uppgiften om att Nordea gått in med kapital i Lysa och på något sätt skulle göra företaget icke oberoende?
Citera
2019-12-09, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Topkapi
Var finns uppgiften om att Nordea gått in med kapital i Lysa och på något sätt skulle göra företaget icke oberoende?

Hittar inte det nu. Kan ha förväxlat Lysa med PFC debitkort. Hur som helst är det lustigt att ingen här inne kan säga nåt om Opti. Lysa är överrepresenterat.
Citera
2019-12-15, 08:58
Medlem
Ingen med erfarenhet av Opti?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här