2019-12-02, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Har de inte skruvat isär vartenda rör och avlopp och tagit prover i vattenlåset, så har de gjort ett slarvigt jobb - så det förutsätter man ju att de gjort.
Det är lugnt, tror jag! Polisledaren heter Sten Rune Timmersjö som jag tycker att är den bästa polisen i Sverige för närvarande. Han är avdelningschef för grova brott i Västsverige och hade en stor roll i uppmärksammade fallen som "Ida i Trollhättan", "trippelmordet i Uddevalla", "Lisa Holm"...... där, blev blånekande psykopater dömda för mord. Han är väldigt noga med tekniska undersökningar. Jag vet inte så mycket om åklagaren men jag önskade faktiskt att Per-Erik Rinsell skulle ta hand om det här fallet. Han är inte kvar i Uddevalla och blivit chefsåklagare i Borås.

EDIT:
Att de bott tillsammans försvårar tekniska undersökning. T,ex. vid blod i avloppet kan han säga att hon hade blödning p.g.a. hennes period? Men förhoppningsvis de länkar ihop en stark indiciekedja.
Senast redigerad av matematiker 2019-12-02 kl. 19:35.
Citera
2019-12-02, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Var bor mamman L.A?
Ucklum/Stenungsund enligt tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
namn på denne? Hur vet du att han besökte MGM samma dag W försvann 14/11? Du vet att han är släkting?

Det har jag redan svarat på nästan 3 gånger. Det kommer från personer i denna tråden att släktingen vistats tillsammans med MGM1 dagen/dagarna innan B.O försvann. Att han är släkt med MGM1 grundar jag själv på att han är eftersom han är vän med MGM1 och flera ur dennes familj samt B.O. på Facebook. Dessutom har han kommenterat och gillat både faderns och B.O bilder på Facebook därtill har han också liknande efternamn som MGM1 och pappan.
Senast redigerad av nicememesbro 2019-12-02 kl. 19:55.
Citera
2019-12-02, 19:30
Medlem
Pappan kanske tolererade förhållandet eftersom BO är ung och hans son är relativt ung. Så pappan kanske trodde att det inte var ett så seriöst förhållande, och att sonen bara ville knulla av sig med en "svensk hora". BO kanske blev gravid och pappan upplyste sonen om att:

Alt 1 - Sonen måste döda "svenska horan" för ett inte dra skam över familjen.
Alt 2 - Pappan och sonen ville att hon skulle konvertera och gifta sig med MGM. Något hon inte ville, därför blev hon mördad.
Alt 3 - BO ville göra abort och därför blev hon mördad eftersom det skulle dra skam över familjen.
Citera
2019-12-02, 19:33
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pizzamedmozzarella
Pappan kanske tolererade förhållandet eftersom BO är ung och hans son är relativt ung. Så pappan kanske trodde att det inte var ett så seriöst förhållande, och att sonen bara ville knulla av sig med en "svensk hora". BO kanske blev gravid och pappan upplyste sonen om att:

Alt 2 - Pappan och sonen ville att hon skulle konvertera och gifta sig med MGM. Något hon inte ville, därför blev hon mördad.
Alt 3 - BO ville göra abort och därför blev hon mördad eftersom det skulle dra skam över familjen.

1. Nej
2. Nej
3. Nej

Jag tror detta är ett svartsjukedåd och inget annat.
Citera
2019-12-02, 19:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
En teori som jag har är att detta är sofistikerade twitter-botar som av ren slump kommit över Wilmas namn, och att de är tillräckligt intelligenta för att bara vara aktiva under perioder som originalanvändaren är aktiv. Detta skulle kunna förklara varför tweetsen upphörde samtidigt som hon försvann.

Men som jag skrev i det inlägg du citerade, så bytte Twitter-kontot "1186054619388092416" namn från "angelshollywoo" till "wilmanouvelle" den 13 november 2019 någon gång mellan klockan 10:49 och 16:06 svensk tid, vilket troligen var samma dag eller dagen innan hon försvann. De eventuella botarna hade kunnat av ren slump bytt namn på kontot till Wilmas nick vilken dag som helst, men det skedde just den dagen. För mycket slump tycker jag.

Dessutom stämmer inte det som står i inlägget nedan, att Twitter-kontona inte skulle ha någon kurdisk koppling:

Citat:
Ursprungligen postat av Grp03
Till er som brukar mycket tid på en grupp speciella Twitterkonton:

Ni har med största sannolikhet sprungit på en så kallad "Spam-BOT". Dess Funktion är att sprida propaganda på sociala nätverk, i detta fall MAGA material på Twitter. .

Tidigare var dessa bots ur-korkade scripts som bara pumpade ur sig färdiga meddelanden utan finess. Idag är situationen lite annorlunda:

För det första så kan dom uppträda i "stealth mode", dvs dom efterliknar äkta användare av sociala medier.
För det andra använder dom AI för att agera 'intelligent' och kan svara på frågor efter att du kontaktar dom och gör en 'Friend request'.

Detta åstadkoms genom att hela profiler "stjäls" - med bilder, 'friends lists' och rubbet, från någon annan social-media tjänst. I det tillfälle där man kommer över relations-data, dvs vem som följer vem och vem som är kompis med vem - så replikeras detta också och ett socialt relations-nät skapar ett falskt "Web-of-trust" - precis det ni luskar i... och ser ut at ha fastnat i.

Sedan sänder dessa FALSKA användare, söta små meddelanden till varandra - ofta små poem och liknande, ofta tilpassat till övriga meddelandens sentiment, allt för att se "äkta" ut.

För att nå sitt mål - effektivt sprida propaganda, så försöker dessa botar 'flyga under radarn' så mycket som möjligt. Man 'kapar' unga människors Instagram, Snapchat och annat som 'kidz' använder och registrerar sedan 'klonade' konton på plattformar där ungar inte hänger... Som t.ex Twitter. Boten uppför sig 'cool', 'intellektuell' eller 'sofistikerad' allt eftersom - beroende på kanalen den vistas i.
Dessa lite mer sofistikerade bots är ofta använda av s.k "Trollfabriker" hos vår kära granne i öster.

Jag är rätt säker på att det är precis vad som händer här och att denna bot av en ren slump spawnade ett antal nya konton - med profiler stulna från en plattform där våra huvudaktörer vistas, och just i anslutning till W's försvinnande.

Om ni tänker lite på det så förklarar det både en 'viss' förkärlek för USA, total brist på svensk (eller kurdisk) koppling, dom märkliga kopplingarna och dom kryptiska meddelandena, eller hur?

Ibland slår slumpen till - men man skall vara försiktig innan man accepterar den.

/X

Se tex det här inlägget av @wilmanouvelle den 13 november 2019:

https://mobile.twitter.com/wilmanouvelle/status/1194656083987578882

Det visar en bild på killen nedan, och han är kurd:

https://www.instagram.com/jad.no1/?hl=sv
Senast redigerad av vemsa 2019-12-02 kl. 19:43.
Citera
2019-12-02, 19:45
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
De eventuella botarna hade kunnat av ren slump bytt namn på kontot till Wilmas nick vilken dag som helst, men det skedde just den dagen. För mycket slump tycker jag.

Jag håller med om att det är "lite för mycket slump", men inte helt otroligt.

Jag tror däremot att instagramkontot https://www.instagram.com/saeed.96yosefi/?igshid=1at9cpxv5w0pv är värt att titta närmre på av någon som kan det.
Delvis för att namnet påminner om twitterkontot, och delvis för att det innehåller samma efternamn som den påstådda kusinen som vissa säger ska ha besökt MGM samma dag som W försvann
Citera
2019-12-02, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Självklart är kurden skyldig, men Wilma (och hennes liberala föräldrar) hade ett eget ansvar i den här frågan. Ger man bort sin minderåriga dotter till en 20+ årig kurd, så får man skylla sig själv när sånt här händer. Hennes föräldrar verkar ha tappat allt sunt förnuft innan mordet, och verkar inte ha haft mycket omdöme till att börja med. Inte direkt några människokännare, och de borde ha vetat bättre (särskilt hennes pappa) och uppfostrat Wilma att det inte är en bra idé att dejta muslimer. Det är väldigt politiskt korrekt att skylla allt på gärningsmannen. Självklart är det helt och hållet hans fel att hon är död, men kurd Tishko är inte helt ansvarig till att hon är död, utan det ansvaret delar han faktiskt med med Wilma, hennes föräldrar och även till viss del staten som okejar och uppmuntrar unga svenska tjejer till att knulla runt med kurder och andra muslimer, trots att muslimer är världskända för kvinnoförtryck, hedersmord och liknande hjärtlös skitkultur.

Detta särskilt med åtanke i att Tishko ska ha haft ett rykte om överdriven svartsjuka och konstigt beteende osv. När sådana varningssignaler går helt obemärkta förbi så kan man inte helt skylla allt på honom. Om en kvinna fortfarande är ihop med en galning trots att han visar att han inte är helt normal så kan man inte längre skylla allt på honom för att han mördade henne till slut; hon borde ha vetat bättre och lämnat medan hon fortfarande kunde.

För i helvete!

Man SKA skylla på honom om han är GM plus ev medhjälpare!!!

Det är väl själva fan att det ska vara så jävla svårt att skylla på mördaren, vem det än är, som har mördat, stympat, styckat!
Citera
2019-12-02, 19:48
Medlem
kungarolfs avatar
Vad får GM för status på anstalten?
Citera
2019-12-02, 19:53
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ju färre kroppsdelar desto mindre chans att få fanskapet fälld. Man måste åtminstone kunna fastställa ATT hon blivit mördad och gärna av vem. Bevisen man hittat i Ahmeds lägenhet hoppas jag är starka, i form av blod, hudslamsor, rester etc. Tyvärr har han haft tre dygn på sig att städa. Men de flesta mördare lämnar spår efter sig. Så vi får hålla tummarna att det inte är endast en saknad kropp som utgör bevisen i det här fallet.
En dag i framtiden lär han komma ut från bunkern... Samt har ett pris på sina ägodelar!!
Citera
2019-12-02, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilyflower90
Vet någon vem denna pajasen är? Har laddat upp en bild på MGM 2 Tim sen med texten ’new art fromme’ och denne verkar kommentera på W Facebook ganska ofta

https://www.facebook.com/janferenc.weizinger.50

Verkar vara en rätt suspekt person, när man kollar profilen.
Undrar hur han känner mgm.
Citera
2019-12-02, 19:55
Bannlyst
Är det någon som läst eller hört vad det är för kroppsdel som de har funnit? Det kan ju inte finnas så många alternativ om det vittnar om att hon med säkerhet inte kan vara i livet?
Citera
2019-12-02, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pizzamedmozzarella

Det vanligaste anledning för sånt mord är att tjejen ville lämna honom men han är svartsjuk och kontrollerande/psykopat och kunde inte acceptera detta. D.v.s. en Billy Fagerström till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in