• 1
  • 2
2019-12-02, 16:42
Medlem
IndyHermesKinks avatar
För nuvarande nöjer jag mig med Göls pepparsalami på mina hempizzor, vilken duger gott rent smakmässigt. Men skivorna är för stora för att likna riktig pepperoni och de är inte tunna nog för att bli läckert krispiga vid tillagning.

Bäst hade varit att hitta en oskivad pepperoni / salami med rätt diameter (ca 3 cm) som jag kan skiva tunt själv. Sen vill jag inte gå till nån lokal chark och få tag i en one-off korv, utan jag vill ha ett etablerat fabrikat som jag kan få tag i fram över.

Vad använder FB för salami på sina pizzor?
Citera
2019-12-02, 17:00
Medlem
JerryCottons avatar
Använder Kotivara pepperoni. https://www.kotivara.se/vara-salamis...pperonisalami/
Citera
2019-12-02, 17:01
Medlem
Det finns på ICA en svart(tror jag, Grillstad eller kolvaara eller nåt liknande) förpackning med dubbla rader med färdigskuren pepperonikorv som är god på pizza, minns inte fabrikat. Det är den enda färdigskurna pepperonikorven jag hittat som är som den på pizzeriorna. edit: postaren ovan hade länk till den jag menar.

Lidl hade tidigare tre sorters pizzatopping varav en var pepperoni men dom verkar ha slutat med dessa.
Citera
2019-12-02, 17:03
Medlem
HuJintaos avatar
Storleken tycker jag inte spelar så stor roll så länge det är lite sting i korven.
Citera
2019-12-02, 17:03
Medlem
Pestoleras avatar
Köper en äkta Amerikansk pepperoni, det brukar bli bra. Alternativ gör korven själv, lite pyssel men väl värt det.
Senast redigerad av Pestolera 2019-12-02 kl. 17:11. Anledning: tillägg till text
Citera
2019-12-02, 17:08
Medlem
Zaedrewss avatar
För stora skivor? Vad är det för nonsens. Desto större desto bättre. Brukar köra med ICAs. De har bra storlek som sätter sig bra i munnen. Sedan för att få till det lilla extra kan man köpa svamp av den lokala tiggaren. Pepperoni + Kantarell = det blir fest det!
Citera
2019-12-02, 17:12
Medlem
Pestoleras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
För stora skivor? Vad är det för nonsens. Desto större desto bättre. Brukar köra med ICAs. De har bra storlek som sätter sig bra i munnen. Sedan för att få till det lilla extra kan man köpa svamp av den lokala tiggaren. Pepperoni + Kantarell = det blir fest det!
Har du på riktigt träffat på tiggare som saluför svamp ?
Citera
2019-12-02, 17:14
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pestolera
Har du på riktigt träffat på tiggare som saluför svamp ?

Jo är det något ovanligt eller? De säljer det mesta skogen ger. Bär, svamp osv. Man kan få billiga kantareller från dom.
Citera
2019-12-02, 17:19
Medlem
Pestoleras avatar
Citat:
Jo är det något ovanligt eller? De säljer det mesta skogen ger. Bär, svamp osv. Man kan få billiga kantareller från dom.

Bra i så fall, då gör dom ju nån nytta, men en mixed svampkorg till helgen vet i fan om jag skulle våga köpa. Kan man begära kvitto ?
Senast redigerad av Pestolera 2019-12-02 kl. 17:20. Anledning: tillägg till text
Citera
2019-12-02, 17:28
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Bra i så fall, då gör dom ju nån nytta, men en mixed svampkorg till helgen vet i fan om jag skulle våga köpa. Kan man begära kvitto ?

Du kanske gör bäst att dubbelkolla. Inget kul att behöva en levertransplantation om man fått i sig fel svamp. Men de är rätt bra på detta. Så ingen större fara. Om det är kantarell de säljer så är det kantarell.
Citera
2019-12-02, 18:02
Bannlyst
Citat:
Köper en äkta Amerikansk pepperoni, det brukar bli bra. Alternativ gör korven själv, lite pyssel men väl värt det.

Vilket märke på pepperonin?
Hur gör du din pepperoni?
Skriv gärna ditt recept.
Citera
2019-12-02, 20:05
Medlem
Citat:
Du kan nog få mera av dom än vad man önskar!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in