2019-12-02, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xon81
Är Karlsson och Lundbergs ovänner? Dvs bror Karlssons familj med Christers?
Tror jag inte..
Citera
2019-12-02, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Mycket troligt men ändå så skall de haft en hel del kontakt med varandra efter den här händelsen.
Enbart pga droger vad jag vet
Citera
2019-12-02, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Säg inte det för var och kollade runt lite på Filippas & Kevins FB sidor och det verkar som dem är förlovade samt bor tillsammans dessutom, Sedan att Kevin snodde tjejen från Rommin gör inte saken bättre samt att det varit upp i rätten där Emilia samt Filippa vittande mot Rommin…

Svartsjuka samt droger involverat är och förblir ingen bra kombo det kan jag lova dig, Samt langa på krita droger som han tydligen gjort till Emilia är väl ett tecken på han planlagt någon form av hämnd mot släkten hennes!

Han håller henne någonstans frågan är bara VAR han håller henne fången!

Varför påstår du att Kevin "snodde tjejen" från Rommin? Det är fel på så många plan att jag inte riktigt vet var jag ska börja, men den främsta frågan är ändå varför du kommer med ett sådant tvärsäkert påstående utan att veta hur det hela låg till?

Skulle Fi!ippa inte ha någon egen vilja eller talan? Hon kan bara bli "snodd" hit och dit, för hennes känslor och val är irrelevanta? Förmenta alfahanar ska avgöra vem en kvinna "tillhör"?

Till saken hör att förhållandet mellan Rommin och Fi!ippa upphörde någon gång under 2016 (framkommer i en dom rent av). Hennes förhållande med Kevin inleddes under hösten 2017, alltså ett år senare, om inte mer.

Vi är säkert överens om ett flertal saker vad gäller den problematik drognyttjande med mera har på människor, men ta inte saker för sanningar där du inte riktigt vet hur det ligger till.
Senast redigerad av Stefan S 2019-12-02 kl. 14:14.
Citera
2019-12-02, 14:14
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartviol02
Okej! Såhär är det..
BO tillhör tattarsläktet. Det är en relativt stor släkt i byn. Inget ont om dom. Tror inte någon annan i byn nånsin haft problem med dom vad jag vet. Enda anledningen att jag nämner tattare är för att mitt inlägg ska uppfattas rätt.
Iallafall..
En familj i byn är också tattare och släkt på något vis med BO. Hur vet jag inte. De flyttade hit för kanske 6-7 år sen. Denna familj är utstött och väldigt ogillad av resten av släkten. Ingen umgås med eller vill ha med dom att göra. Den äldsta sonen i denna familjen är R*mm*n. Han sysslar med droghandel, har åkt dit för en hel del, och väntar på att åka in. Han har alltså fått en dom. Denna R*mm*n hamnade i bråk med en kusin till *mi*lia för 1 1/2 år sen. Det var ett svartsjukedrama. *mi*lias kusin, K*v*n, tog över R*m*ns tjej. R åkte hem till E där K befann sig. Där blev en dispyt. R drog vapen, då drog K kniv och R blev illa skadad. Nu är detta vad jag hört!!
Iallafall.. E släkt och R släkt hatar varandra ännu mer. E drogar. R säljer och drogar.
R hatar E men ser sin chans att tjäna pengar. Säljer droger till E (BO) men får ej betalt. Sägs att E är skyldig R en hel del. R har givetvis ett överhuvud som trycker på och pressar. R som dessutom inte ens gillar E egentligen, trots att dom är släkt, får panik och måste lösa skulden till sin chef..så han kidnappar E. Vad som händer efter detta vet jag inte..
Antingen betalar hon av skulden någonstans just nu.. eller så pressar dom släkten på pengar. Det sista jag vill tänka på är att hon är död.. vore fruktansvärt för familjen och en död människa kan inte betala sin skuld.
Detta är vad jag TROR kan ha hänt. Finns alltså bara fakta på vad som hänt innan BO försvann. Efter det är teori och skvaller.

Oj Emilia har verkligen en strulig umgängeskrets.
Citera
2019-12-02, 14:22
Medlem
Skaraborg2s avatar
Droger.

Citat:
Ursprungligen postat av svartviol02
Enbart pga droger vad jag vet

Så har jag också förstått det varför de har haft kontakt med varandra.
Citera
2019-12-02, 14:28
Medlem
Citat:
Det är ett doltmörker tal i procent och skulle jag gissa så ligger den över 50%, Sedan är det jäkligt tabu belagt ämne detta som hon håller på med ska du veta och där av så blir det hugg så fort ett ämne likt hon kommer på tal!
Men nu gissar du, det är jag helt okej med 😁. Då är du ärlig i din text.
Citera
2019-12-02, 14:29
Medlem
LjusetsFamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Varför påstår du att Kevin "snodde tjejen" från Rommin? Det är fel på så många plan att jag inte riktigt vet var jag ska börja, men den främsta frågan är ändå varför du kommer med ett sådant tvärsäkert påstående utan att veta hur det hela låg till?

Skulle Fi!ippa inte ha någon egen vilja eller talan? Hon kan bara bli "snodd" hit och dit, för hennes känslor och val är irrelevanta? Förmenta alfahanar ska avgöra vem en kvinna "tillhör"?

Till saken hör att förhållandet mellan Rommin och Fi!ippa upphörde någon gång under 2016 (framkommer i en dom rent av). Hennes förhållande med Kevin inleddes under hösten 2017, alltså ett år senare, om inte mer.

Vi är säkert överens om ett flertal saker vad gäller den problematik drognyttjande med mera har på människor, men ta inte saker för sanningar där du inte riktigt vet hur det ligger till.

Så den där Rommin har alltså varit ett as under längre period?
Citera
2019-12-02, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Så har jag också förstått det varför de har haft kontakt med varandra.

Frågade innan men tänkte bara höra vad för droger det handlar om? Tabletter eller kokain? En blandning?
Citera
2019-12-02, 14:32
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 100miltillsthlm
Men nu gissar du, det är jag helt okej med 😁. Då är du ärlig i din text.
Ingen vet eg i procent för det är det förbjuda & tabubelagt ämne hos många personer i Sverige, Men det man KAN läsa sig till så ät det betydligt mer folk än det du ens kan tro som har den fantasin fråga mig ej varför men det är avhängt på det är tabubelagt ämne....
Citera
2019-12-02, 14:45
Medlem
Citat:
20-åriga Emilia Lundberg har varit försvunnen i drygt en vecka. Men det var först efter fynd av privatpersoner som polisen inledde en sökinsats. Emilias familj är besviken över polisen agerande.
– Det är märkligt. Att man inte har tittat i det område hon var sist, säger Jenny Lundberg, Emilias faster.

https://www.aftonbladet.se/a/vQdXg4
Citera
2019-12-02, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LjusetsFamn
Så den där Rommin har alltså varit ett as under längre period?

Det är ett sätt att uttrycka saken. Han är 20 år gammal, men har redan lyckats samla på sig en del och har ett umgänge som också har en del i sina belastningsregister.
Citera
2019-12-02, 14:56
Medlem
Citat:
Ingen vet eg i procent för det är det förbjuda & tabubelagt ämne hos många personer i Sverige, Men det man KAN läsa sig till så ät det betydligt mer folk än det du ens kan tro som har den fantasin fråga mig ej varför men det är avhängt på det är tabubelagt ämne....

Vi är ointresserade av dina fantasier om att ha sex med en snubbe med silikonbröst, däremot tvivlar jag på att Emilia tvingas tjäna in sin skuld, helt enkelt därför att det blir svårt att få några kunder till henne så som läget är nu. Efterspanad i hela Sverige.

Folk knäpps för knarkskulder hela tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in