2019-12-02, 13:34
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Nej! Du kan köra från en dator.
Om du dessutom använder VirtualShield, VPN, TOR project, Onion Browser så kan du välja från vilket land du surfar ifrån. Du kan snurra runt på nätet från ett antal olika s.k Proxies.

Använder dessutom UNIX kan du fejka machine id, ip osv. osv.

Det finns andra bättre metoder också som jag inte vill gå ut med här.

EDIT: Vill bara tillägga att om man vill skicka anonyma email så kan jag rekommendera Proton Mail.
Den är säker (kommer från CERN). Dessutom kan man öka krypteringen genom att använda PGP (Pretty Good Privacy) som kan kryptera upp till 4096 Bit. Omöjligt att kryptera upp såvida man inte har en Kvant dator (som inte finns än så länge).
Eller så köper/hackar du befintliga konton och döper om. Som troligen är fallet nu.
Senast redigerad av JustLikeMoney 2019-12-02 kl. 13:37.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Det är Twitter-botar som skapar konton i massor på Twitter.

Kolla vilka det där kontot följer, nån Kennedy, amerikanska nyhetsankare, Trump osv. Det är bara ett propagandakonto. Som jag ser det iaf.

Dock så är ju bilden på Wilma ser jag nu. Känns om ett jävla sammanträffande isåfall om det skulle vara en bot?
Citera
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Men herregud det är ju bara Twitter-botar. Inget nytt under solen.

Nu letar dom efter resten av henne i brunnar kring bostaden.
https://www.expressen.se/gt/just-nu-soker-i-brunnar-intill-pojkvannens-bostad/

Ja, båten tycks inte ha varit igång på över 4 timmar nu. Undrar om de gett upp Bäveån?
Citera
2019-12-02, 13:35
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Vad sitter polisen på för bevisning, egentligen? Något måste det vara förutom indiciekedjan. Hittar man inte hela kroppen, eller ens då, men kurden vägrar att erkänna så kan den satans mördaren gå fri. Hoppas verkligen man gör ett grundligt jobb INNAN man tar detta till rätten så att kurdfan kan dömas till fängelse och inte rättspsykiatrisk vård. Då kommer han ut tidigare och pöbeln kan ta ut den rättmätiga hämnden.

Blod, DNA, hår och/eller andra kroppsvätskor lär inte kunna fälla honom om de ex. hittas i en bil som flickan normalt färdats i tillsammans med äcklet. Ej heller i en lägenhet, båt eller dylikt - dessa kan fanskapet förklara bort. Vad måste till, i detta fall, för en fällande dom, månne?
Citera
2019-12-02, 13:35
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Det är Twitter-botar som skapar konton i massor på Twitter.

Kolla vilka det där kontot följer, nån Kennedy, amerikanska nyhetsankare, Trump osv. Det är bara ett propagandakonto. Som jag ser det iaf.
Varför bär den Wilmas bild och Wilmas namn samt delar bilder såsom Wilma kunde ha tänkts dela, ej Trump-propaganda. Bilder på utländska män?
Citera
2019-12-02, 13:37
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdrienneZ
Vilken länk är det som man ska använda, för att se båtens rutt live?
Tycker mig sett i tråden att dom är igång med sök igen (via att någon hade sett dom vara igång) men alla tidigare postade länkar har ja tryckt på - utan framgång gällande en "livesändning". Sorry om det tagits upp redan, men har letat genom 100tals sidor nu.

https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/centerx:11.906/centery:58.347/zoom:14
Citera
2019-12-02, 13:40
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Varför bär den Wilmas bild och Wilmas namn samt delar bilder såsom Wilma kunde ha tänkts dela, ej Trump-propaganda. Bilder på utländska män?

Okej. Kontot skapades oktober 2019. Men vilket datum fick kontot den bilden och användarnamnet? Var det efter att Wilmas bild/namn syntes i varje kvällstidning? Eller före? Om det var efter så har du svaret där.
Citera
2019-12-02, 13:42
Medlem
loisloiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zadnahoj
Tycker inte bilden ens är lik Wilma... Vad har vi egentligen som säger att detta är en Twitter relaterad till Wilma? Nu skriver du som om detta skulle vara Wilma's twitter, medans den person som ursprungligen tog fram Twitter informationen menade på att detta var ett fejk konto som drevs av MGM.

Edit: Kollade närmare på bilden och det är ju Wilma (samma prick under läppen på vänster sida)
Det är Wilmas bild, kolla hennes bilder här
http://www.unsolvedcases.se/2019/11/18/17-ariga-wilma-forsvunnen-uddevalla/

Om det är bot-konto, varför användes just Wilmas bild? Kontot skapades 23 oktober 2019
Citera
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Så är det. Problemet är att om man förbjuder en unge att träffa den hon är kär i, så kan det resultera i att de smyger med det istället. Inte heller optimalt. Man är sällan smart i den åldern när det kommer till sånt här. En unge måste bränna sig på spisen innan hon begriper. Det hjälper inte att säga att det är varmt på spisen, man måste testa först. I detta fall gick det tyvärr rent åt helvete.

Det är tyvärr rätt vanligt förekommande bland unga tjejer.

Förstår inte hur de kan vara så destruktiva, måste ligga något i deras natur. Ja menar, tjejer väljer ju hellre ett as som är snygg än en kille lite under standard som är en bra kille.

Nästan alla av de snyggaste tjejerna jag växte upp med hade en pojkvän från Mellanönstern/Afrika vid något tillfälle.

Tragiskt att det ska behöva sluta så här.
Citera
Medlem
Citat:
Okej. Kontot skapades oktober 2019. Men vilket datum fick kontot den bilden och användarnamnet? Var det efter att Wilmas bild/namn syntes i varje kvällstidning? Eller före? Om det var efter så har du svaret där.

Före, vad jag vet från vad som skrivits tidigare i denna tråd.
Citera
2019-12-02, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loislois
Det är Wilmas bild, kolla hennes bilder här
http://www.unsolvedcases.se/2019/11/18/17-ariga-wilma-forsvunnen-uddevalla/

Om det är bot-konto, varför användes just Wilmas bild? Kontot skapades 23 oktober 2019

I know, kolla min edit
Citera
2019-12-02, 13:46
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Före, läs tidigare i tråden så har du på sekunden när allt detta skedde.

Det är t.om. före det troliga tidpunkten för mordet. Flera dagar före att hon anmäldes försvunnen.

Svar på frågan?

(FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in