Citat:
Ursprungligen postat av
JokerMannen
Nu gjorde du mig ytterst förvånad, det vill säga, att det hade jag aldrig förväntat mig av en skribent som dig att uttrycka sig skriftligt på ett sådant sätt
Hade LW inte inlett en sexuell relation med SD, då skulle LW enligt dig levt (även ?) i dag.
Det var inte LW:s fel att SD utnyttjade vederbörande för sina sexuella behov, LW var inte otrogen, däremot sagt, så var SD gift med HD, vilken ifrågavarande manipulerade med grova lögner så som vederbörande även då, manipulerade LW, det var inte, på något sätt LW:s fel att hon plötsligt blev bragt om livet, det är endast mördarens så som Gärningspersonens fel, du är persistent med att lyfta fram skulden på LW allena och mildra omständigheter för Gärningspersonen skriftligt.
Mvh/ @JokerMannen
Skriftligt eller muntligt så är saken den att OM LW inte hade haft den här relationen överhuvudtaget då skulle hon ju inte hade blivit mördad. Hon blev inte mördad för att hon råkade promenera på fel ställe eller för att hon råkade öppna dörren för en random mördare. Så den sexuella relationen är motivet varför mordet över huvudtaget blev aktuellt.
Du tillhör dem som anser att kvinnor inte ska ansvara för sina gärningar. Jag delar inte den uppfattningen. Alla vuxna människor ansvarar för sina handlingar – oavsett kön.
Det är att förminska kvinnor och även i detta fall LW när du skriver att hon ”blev utnyttjad sexuellt”. Som om hon inte hade haft en egen sexualdrift som inte var anhängig mannens ”manipulation”. Hon var helt enkelt kåt på SD och VILLE ligga med honom. Är det så svårt att tro på det?
SD har säkerligen ljugit för sin fru, men det har även LW dvs ljugit både för HD – och sina närmaste. Båda två är/var lögnhalsar av stora mått.
Det finns inga förmildrande omständigheter att hitta på här. Varken det att LW var en kvinna, att hon var ”kär” (lär kåt), att hon inte längre arbetade som pastor, att hon var skild, att hon inte var en riktig väninna till HD osv. Allt det där är bara skitsnack.
LW var en människa. Hon låtsades vara en humanist som brydde sig om andra människor – flyktingar t.ex. Men hon brydde sig inte om att hon själv medverkade i ngt som skulle få ett stort antal människor runtomkring henne att må dåligt för en lång tid framöver.
Nej, hon tänkte på sitt egna bästa. Och ”sina behov”..