2019-12-01, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Hade LW inte inlett en sexuell relation med SD då skulle hon vad vid liv även idag.

Nu gjorde du mig ytterst förvånad, det vill säga, att det hade jag aldrig förväntat mig av en skribent som dig att uttrycka sig skriftligt på ett sådant sätt

Hade LW inte inlett en sexuell relation med SD, då skulle LW enligt dig levt (även ?) i dag.

Det var inte LW:s fel att SD utnyttjade vederbörande för sina sexuella behov, LW var inte otrogen, däremot sagt, så var SD gift med HD, vilken ifrågavarande manipulerade med grova lögner så som vederbörande även då, manipulerade LW, det var inte, på något sätt LW:s fel att hon plötsligt blev bragt om livet, det är endast mördarens så som Gärningspersonens fel, du är persistent med att lyfta fram skulden på LW allena och mildra omständigheter för Gärningspersonen skriftligt.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-12-01, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Du, jag tror inte hon var väninna till HD först och främst.
Sen var hon inte pastor när hon inledde förhållandet med SD.
Man är väl inte ett med sitt yrke?
Det finns präster som inte är speciellt troende men man får en viss status när man utbildar sig till det.

Självklart var hon inte en riktig väninna till HD - bara på låtsas. En låtsasväninna som skickade vykort till "familjen", men egentligen var bara intresserad av mannen..
En låtsasgeokompis som gärna "jagade skatter" - med hennes man.

LW valde aktivt att plugga till pastor. Om hon gjorde det enbart för att få en viss "status" då förlorade hon den rejält när sanningen kom fram.
Citera
2019-12-01, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Nu gjorde du mig ytterst förvånad, det vill säga, att det hade jag aldrig förväntat mig av en skribent som dig att uttrycka sig skriftligt på ett sådant sätt

Hade LW inte inlett en sexuell relation med SD, då skulle LW enligt dig levt (även ?) i dag.

Det var inte LW:s fel att SD utnyttjade vederbörande för sina sexuella behov, LW var inte otrogen, däremot sagt, så var SD gift med HD, vilken ifrågavarande manipulerade med grova lögner så som vederbörande även då, manipulerade LW, det var inte, på något sätt LW:s fel att hon plötsligt blev bragt om livet, det är endast mördarens så som Gärningspersonens fel, du är persistent med att lyfta fram skulden på LW allena och mildra omständigheter för Gärningspersonen skriftligt.
Mvh/ @JokerMannen

Skriftligt eller muntligt så är saken den att OM LW inte hade haft den här relationen överhuvudtaget då skulle hon ju inte hade blivit mördad. Hon blev inte mördad för att hon råkade promenera på fel ställe eller för att hon råkade öppna dörren för en random mördare. Så den sexuella relationen är motivet varför mordet över huvudtaget blev aktuellt.

Du tillhör dem som anser att kvinnor inte ska ansvara för sina gärningar. Jag delar inte den uppfattningen. Alla vuxna människor ansvarar för sina handlingar – oavsett kön.

Det är att förminska kvinnor och även i detta fall LW när du skriver att hon ”blev utnyttjad sexuellt”. Som om hon inte hade haft en egen sexualdrift som inte var anhängig mannens ”manipulation”. Hon var helt enkelt kåt på SD och VILLE ligga med honom. Är det så svårt att tro på det?

SD har säkerligen ljugit för sin fru, men det har även LW dvs ljugit både för HD – och sina närmaste. Båda två är/var lögnhalsar av stora mått.

Det finns inga förmildrande omständigheter att hitta på här. Varken det att LW var en kvinna, att hon var ”kär” (lär kåt), att hon inte längre arbetade som pastor, att hon var skild, att hon inte var en riktig väninna till HD osv. Allt det där är bara skitsnack.

LW var en människa. Hon låtsades vara en humanist som brydde sig om andra människor – flyktingar t.ex. Men hon brydde sig inte om att hon själv medverkade i ngt som skulle få ett stort antal människor runtomkring henne att må dåligt för en lång tid framöver.

Nej, hon tänkte på sitt egna bästa. Och ”sina behov”..
Citera
2019-12-01, 20:21
Medlem
Citat:
Det kan du ju verkligen inte hävda efter det som har kommit fram hittills! En god kamrat snor inte sin kompis man bakom kompisens rygg och sen låtsas som ingenting..

Att hennes kamrater inom de olika idrottsgrenar inte hade ngt ont att säga om henne strax efter försvinnandet ter väl sig naturligt: de flesta visste ju inget om hennes dubbelliv förrän de läste om det i tidningar. Ingen av dessa skidåkare och cyklister kunde ana vad Lena egentligen sysslade med när hon "hade så mycket energi".

Jag är övertygad om att alla geocachare inte kan beskriva LW som en god kamrat efter att de har fått veta vad hon gjorde gentemot HD.

Det var SD som manipulerade LW och inte tvärtom, det var SD som på ett mycket fult och manipulativt tillvägagångssätt bedrog sin Fru HD med grova lögner förflutna genom många års tid inom vederbörandes dåvarande äktenskap, LW däremot sagt, var en fristående kvinna som i detta fallet inte kan belastas med riktande skuldbeläggning för otrohet.

LW var en underbar och mycket omtyckt 45-årig trebarns-moder med sprudlande livsglädje och kämpar-glöd och som lyckades med det allra mesta som hon tog sig för, LW ställde alltid upp för sina vänner och bekanta när vederbörande hade tid och kunde, att LW plötsligt en dag blev bragt om livet, beror endast på galningen som begick den grymma gärningen genom att då brutalt och hänsynslöst ha misshandlat sitt offer till döds bakom ett bullerplank, det vill slutligen sägas, att mördaren inte kan försvaras, oavsett vad andra tycker och tänker i detta fallet.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-12-01, 20:47
Medlem
Reviewss avatar
Angående mobilfrågan:

Saxat Ur AB 19 maj -18: "Nära kvinnans bostad finns ett skogsparti med flera gångvägar. Tidigare på lördagen fick polisen tips från allmänheten om ett föremål där. Ett område cirka 150 meter från kvinnans hem spärrades av."

Enligt Aftonbladet kom polisens utredare ut från området med en brun papperspåse. Polisen berättar inte vad det är för föremål, utan talar bara om ”en detalj” i utredningen."

I närheten av MGMs hem - i ett skogsparti - hittades alltså ett föremål efter ett tips från allmänheten.

19 maj, samma dag: "Data som samlats in från mobilmaster ska enligt uppgifter till tidningen ha visat att kvinnans mobiltelefon är någonstans i närheten av radhuset."

Kan det röra sig om två skilda föremål här; LWs mobil som hade pingats i närheten av bostaden och ett föremål som privatperson tipsat om?
Citera
2019-12-01, 20:47
Medlem
Citat:

Jag är övertygad om att alla geocachare inte kan beskriva LW som en god kamrat efter att de har fått veta vad hon gjorde gentemot HD.

Och jag är övertygad om att kramkalas-kungen SD:s närmaste vänner, framförallt inom GeoCaching-sporten, är lika manipulativa och oärliga som SD själv, det vill säga, "Lika barn leka bäst"

LW:s vänner och bekanta däremot, har bara haft goda ord att framföra om LW, vilka jag tror på fullständigt, detta sagt med anledning av, att dessa LW:s vänner och bekanta, har ingen som helst anledning till att vara osannfärdiga om sin dåvarande kamrat och vän.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-12-01, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Angående mobilfrågan:

Saxat Ur AB 19 maj -18: "Nära kvinnans bostad finns ett skogsparti med flera gångvägar. Tidigare på lördagen fick polisen tips från allmänheten om ett föremål där. Ett område cirka 150 meter från kvinnans hem spärrades av."

Enligt Aftonbladet kom polisens utredare ut från området med en brun papperspåse. Polisen berättar inte vad det är för föremål, utan talar bara om ”en detalj” i utredningen."

I närheten av MGMs hem - i ett skogsparti - hittades alltså ett föremål efter ett tips från allmänheten.

19 maj, samma dag: "Data som samlats in från mobilmaster ska enligt uppgifter till tidningen ha visat att kvinnans mobiltelefon är någonstans i närheten av radhuset."

Kan det röra sig om två skilda föremål här; LWs mobil som hade pingats i närheten av bostaden och ett föremål som privatperson tipsat om?

Två mobiler? En i skogspartiet och en vid LW?
Citera
2019-12-01, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Angående mobilfrågan:

Kan ev röra sig om två mobiler: LW hade väl även en arb-mobil?

Tvåa på den. Men inte helt osannolikt då kanske.
Citera
2019-12-01, 21:05
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Redan efter bara några dagar i utredningen hade man misstankar om att det kunde vara 2 gärningspersoner. Kolla särskilt de sista meningarna i artikeln.

Så varför hade man det redan så tidigt, tro...? Vad tydde på detta så gott som omedelbart?

Samtidigt säger LWs skidklubb fina ord om en glad, duktig och trevlig klubbkamrat. Jag vet att vissa, särskilt här i tråden, gärna insinuerar att det alltid finns tendenser att alltid tala gott om döda, även om de var skitstövlar i levande livet. Men så är det verkligen inte alls alltid. Lena var uppenbarligen en god kamrat som peppade och gjorde de flesta på gott humör.

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/stora-sorgen-efter-lena-sjalvklart-jattelaskigt/

Jag kan mycket väl tro att de i skidklubben och en hel del övriga vänner till LW är uppriktiga när de anser henne omtyckt men en del har tydligen sett sämre sidor. Vilket jag då tror i ganska hög rad är situationsbundet för LW (att hon så att säga gör något drastiskt oövertänkt i vissa typer av situationer och sedan kanske fixerar sig vid det på grund av sin "vinnarskalle" på ett sätt som hon själv antagligen är den som mår sämst av, även om hon var energisk så är det tärande på krafterna att "kriga" mot någon) . Men man måste ju inte vara ofelbar som människa för att vara ett brottsoffer heller, fast vissa slags beteenden ger en förmildrande vikt i straffmätning för GM.
Citera
2019-12-01, 21:11
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Två mobiler? En i skogspartiet och en vid LW?
- En ny tanke; är det så kan det sannolikt stavas villospår, för man kan kallt räkna med att MGM har agerat kalkylerat - hela vägen; inga obetänksamma missar här inte.
Citera
2019-12-01, 21:18
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

Mvh/ @JokerMannen

LW var väl otrogen mot de etiska förhållningsregler som var aktuella för hennes roll som pastor som vigde paret.

Jag tycker också det är något otympligt med påståendet att SD skulle varit så begåvad i att manipulera såväl HD som LW. Bägge kvinnor har yrken där man har mycket med människor att göra och ingen av dem är väl efterbliven heller. Jag kan tänka att det kanske var tvärtom.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-12-01 kl. 22:13.
Citera
2019-12-01, 21:30
Medlem
Citat:
Och jag är övertygad om att kramkalas-kungen SD:s närmaste vänner, framförallt inom GeoCaching-sporten, är lika manipulativa och oärliga som SD själv, det vill säga, "Lika barn leka bäst"

LW:s vänner och bekanta däremot, har bara haft goda ord att framföra om LW, vilka jag tror på fullständigt, detta sagt med anledning av, att dessa LW:s vänner och bekanta, har ingen som helst anledning till att vara osannfärdiga om sin dåvarande kamrat och vän.

Mvh/ @JokerMannen

Om nu lika barn leker bäst då måste den teorin innebära att LW:s vänner var likasinnade vindflöjlar som med lätthet kunde överge sin övertygelse och sina moraliska förhållningsregler så fort en "manipulativ gift man" dök upp bakom hörnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in