Citat:
Ursprungligen postat av
Skogstrollett
Enda anledningen till det kan ju vara att dom tidigt hittat bevis på att han dödat/misshandlat henne i lägenheten.
Troligtvis har dom hittat mkt blod mellan tex golvplankor eller i avloppsrören under dusch/badkar.
Så börjar mina tankar gå också.
Samtidigt funderar man på de ljud som grannen hört under natten? Dunsar, om jag inte missminner mig?
Och hur kommer det sig att grannarna inte har hört buller mellan de tidpunkter som anges av en annan granne (minns inte längre tidpunkt, var det vid 18-19- tiden?????) till 02-tiden hörde dunsar i trappen?
Rätta mig helst om jag anger fel tidpunkter.
Jag har oändligt svårt att tänka mig att en styckning för att kunna få ut kroppen, kan göras utan inköp av t ex särskild kniv, yxa, plastpåsar, tejp?
Annars borde det droppa blod i trapphuset och till ev transportmedel.
Jag har själv försökt att knäcka revbenspjäll till jul, detta med yxa. Jag lyckades helt enkelt inte. De bara studsade, och det blev bara små hack i benen. Mycket ljud, kan jag säga.
Ett alternativ kan ju vara att mgm har trott att de räckte med att avskilja enbart huvudet från kroppen för att man inte skulle kunna identifiera kroppen om den senare hittades. Detta i hopp om att kroppen skulle bli förstörd med tiden och att man aldrig skulle kunna fastställa dödsorsak och kanske inte heller identitet. Mgm är ändå ganska ung och kanske inte har den kunskapen.
Jag vet att Evin (Mantorpsmorden), använde en lång fiskkniv vid sitt dåd. Ett av offren var så illa skuren i halsen att huvudet var nästan avskiljt från kroppen.
Ett huvud är lättare att göra sig av med. Han har dock misslyckats, eller den som har hjälpt honom.
Kanske hans rörelser under natten har kunnat avslöjas genom mastuppkopplingar?