2019-12-01, 13:28
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Fel. Men ska leta.
Edit: ska sluta lita på mitt s k goda minne. Du har helt rätt! Torsdags kväll hittades kroppsdelen. Ber om ursäkt.

Stämmer:

"Det fynd av en kroppsdel som gjordes på torsdagskvällen övertygade polisen om att 17-åringen inte kommer att hittas vid liv, och med det avbröts allmänhetens stora sökinsats."

https://www.dn.se/nyheter/sverige/polisen-fortsatter-sokandet-i-uddevalla/

Svårt att orka följa tråden som är full med "skräp"- inlägg.

Undrar om det framkommit något varför rubriceringen sattes till mord direkt (och att inte människorov verkade aktuellt) vid försvinnandet?
Citera
2019-12-01, 13:31
Medlem
Det verkar som att sökandet fortsätter i vattnet även nu. Här är länken igen till sidan där man kan följa båtarna:

https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:327375/zoom:15
Citera
2019-12-01, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Stämmer:

"Det fynd av en kroppsdel som gjordes på torsdagskvällen övertygade polisen om att 17-åringen inte kommer att hittas vid liv, och med det avbröts allmänhetens stora sökinsats."

https://www.dn.se/nyheter/sverige/polisen-fortsatter-sokandet-i-uddevalla/

Svårt att orka följa tråden som är full med "skräp"- inlägg.

Undrar om det framkommit något varför rubriceringen sattes till mord direkt (och att inte människorov verkade aktuellt) vid försvinnandet?

Enda anledningen till det kan ju vara att dom tidigt hittat bevis på att han dödat/misshandlat henne i lägenheten.
Troligtvis har dom hittat mkt blod mellan tex golvplankor eller i avloppsrören under dusch/badkar.
Citera
2019-12-01, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelepelle
Wilma bodde inte hos pappan och han försörjde inte henne. Hon bodde inte hos MGM heller.

Ok inte?
Vart bodde hon då?
Citera
2019-12-01, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loislois
Varifrån fick du att fadern hjälpte till att stycka? Det är enda som framkommit från polisen att bilen som undersökts av polisen var registrerad på fadern.
Han var ju anhållen en tid så polisen misstänker nog honom för inblandning vart fall.
Citera
2019-12-01, 13:39
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Så hon har barn med densamma??
JA.
Citera
2019-12-01, 13:41
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
JA.
Väldigt starka gener har hon då eftersom barnet INTE är mörkhyat 🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️
Ta reda på fakta innan du skriver
Citera
2019-12-01, 13:42
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Var är den biologiska mamman?
Göteborg (tror jag)
Citera
2019-12-01, 13:45
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thetruesayer
Det verkar som att sökandet fortsätter i vattnet även nu. Här är länken igen till sidan där man kan följa båtarna:

https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:327375/zoom:15

De har rört sig en sträcka på drygt 500 meter, från platsen där Repslagaregatan går mot Bäveån cirka 100 meter före platsen där skärgårsbåtarna lägger till.

Om Wilma fraktats med bil är Repslagaregatan närmaste vägen till vattnet från MGM:s bostad. Merparten av sträckan som båten rört sig är spärrad för biltrafik, att döma av Google Street view.

P.S. Det kan dock vara så att båten lagt sig i kaj efter avslutat arbete...
Senast redigerad av ThordOlavsson 2019-12-01 kl. 13:49.
Citera
2019-12-01, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wishnicker
Oerhört effektivt att ingen förhör pågår under helgen och inte för ofta. Den monotona ensamheten tär.

Nu tror ju inte jag att han nånsin kommer erkänna. Men klämma till han ordentligt tycker jag allt
Citera
2019-12-01, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Säkra kan vi inte vara men det är i dagsläget väldigt sannolikt att hon blivit styckad då en kroppsdel blivit funnen och polisen fortsätter leta efter delar. Det är som du säger inte alla som skulle klara av att stycka en människa, rent mentalt. Hur är man funtad om man kan sätta igång och såga eller hugga?

Det undrar jag med fyfan
Citera
2019-12-01, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voivodina
Angående elförbrukningen, kanske har de använt nån slags skärbrännare eller lödkolv och delat kroppen med? Det låter väl inte kan jag tro.

Djupt tragiskt i alla fall.

Skärbrännare och Lödkolv???

Det måste vi få veta mer om. Berätta hur man kan dela organiskt material med en lite varm gaslåga utan att skapa enorm rökutveckling. Då kan man ju lika gärna göra upp eld mitt i vardagsrummet och tända på ett par madrasser.

Vid rökutveckling dyker brandkåren upp inom 15 minuter och hela huset blir utrymt. Då kommer du ut med svetsglasögon och meddelar att allt är lugnt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in