2019-10-21, 00:41
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
(Spekulation)

Funderar på en sak .

Det där Belgientåget går ju först direkt till Malmö .
Tänk om Patrik lyckats läsa sig till att detta tåg först tar sig till Malmö för att sedan gå vidare ner mot Belgien ?
Då tog han kanske chansen att ta sig in/på någon slags containervagn eller liknande för att ” hoppa av i Malmö ?
Men dessa tåg antar jag inte stannar på någon slags station utan går väl direkt till någon annan slags avlastning där i Malmö ?
Och hur skulle då Patrik veta när och hur han skulle stiga av .
Kan ju ha varit både kranar och annat mekaniskt där tåget stannade till .
Sen kanske han inte kom ur vagnen utan blev kvar på tåget på något sätt och for vidare över sundet och bort mot Belgien ?
Hemska tanke .
Hoppas inte det var så .

(Spekulation)

Jag har svårt att tro att Patrik självmant skulle ta sig till Belgien eller något annat land på kontinenten för att avsluta sitt unga liv. Det är ju trots allt smidigare att avsluta sitt liv i sitt i närområde även om många många väljer att avsluta livet långt från hemmet.

Men visst, man kan inte utesluta att Patrik avslutade sitt liv långt från hemmet.
Citera
2019-10-22, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Jag har svårt att tro att Patrik självmant skulle ta sig till Belgien eller något annat land på kontinenten för att avsluta sitt unga liv. Det är ju trots allt smidigare att avsluta sitt liv i sitt i närområde även om många många väljer att avsluta livet långt från hemmet.

Men visst, man kan inte utesluta att Patrik avslutade sitt liv långt från hemmet.

Men jag menade inte att han ville till Belgien !
Han kan ha läst på en skylt att tåget som går till Belgien först stoppade i Malmö ,och då kom kanske tanken att : -Nu kan jag äntligen ta mig hem till min stad och min familj,e du med då?
Citera
2019-10-22, 20:22
Medlem
Jultrollets avatar
Citat:
Han kan ha läst på en skylt att tåget som går till Belgien först stoppade i Malmö ,och då kom kanske tanken att : -Nu kan jag äntligen ta mig hem till min stad och min familj,e du med då?
Förstår vad du menar och om det mot alla odds visar sig vara Patrik man hittat i Belgien, proverna borde vara klara när som helst, så är den teorin faktiskt inte orimlig.
Citera
2019-10-23, 20:32
Medlem
Citat:

Tror inte att godstågen är skyltade med destination, men jag kan ha fel? Är ju liksom ingen annan än lokföraren som behöver veta tågsetets slutdestination och eventuella stopp längs vägen.
Senast redigerad av Midsommarnatt 2019-10-23 kl. 20:35.
Citera
2019-10-23, 21:11
Medlem
Skaraborg2s avatar
Belgien.

Vad som kom att hända med den försvunne vet vi inte.

Jag tror i a f att han som har hittats i Belgien inte är Patrik men vi får men vi får se vad som kommer att framkomma.

Har inget minne av att godstågen är skyltade med destinationsorten.
Citera
2019-11-26, 07:45
Medlem
Snubban007s avatar
Inget alls verkar hända kring P's försvinnande ..

Inga sök överhuvudtaget och inget nytt angående kroppen som hittats.
Borde väl fått svar nu om det hade varit P väl?
Citera
2019-11-29, 17:51
Medlem
GmbHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubban007
Inget alls verkar hända kring P's försvinnande ..

Inga sök överhuvudtaget och inget nytt angående kroppen som hittats.
Borde väl fått svar nu om det hade varit P väl?

Inte Patrik som hittades i Belgien, skriver na.se i en pluslåst artikel.

https://www.na.se/artikel/klart-det-var-inte-forsvunne-patrik-som-hittades-i-belgien
Citera
2019-11-30, 09:19
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GmbH
Inte Patrik som hittades i Belgien, skriver na.se i en pluslåst artikel.

https://www.na.se/artikel/klart-det-var-inte-forsvunne-patrik-som-hittades-i-belgien

Ikke låst här.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/701yV3/dod-man-i-belgien-var-inte-forsvunne-patrik

Citat:
Polisen kan nu slå fast att den person som hittades avliden i Belgien i augusti inte är försvunne svensken Patrik Linfeldt, rapporterar SVT Nyheter Örebro. Den döde mannens dna-profil testades mot Patriks och gav resultat som indikerade att det kunde röra sig om samma person.
Citera
2019-11-30, 17:25
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Ikke låst här.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/701yV3/dod-man-i-belgien-var-inte-forsvunne-patrik

I AB angav de att DNA-profilen "delvis" matchade.
Vad innebär det?
Är den som nu hittats i Belgien en släkting till Patrik?
Citera
2019-11-30, 18:01
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
I AB angav de att DNA-profilen "delvis" matchade.
Vad innebär det?
Är den som nu hittats i Belgien en släkting till Patrik?

Citat:
Efter att Patriks föräldrar har testats är det nu uteslutet att det rör sig om den försvunne svensken, uppger polisen i Örebro

Som jag förstår finns ingen matchning alls. Inte ens som släkt.

Jag kan tänka mig att dom i början fick fram ett ev ursprung, kanske kön och ålder på det trasiga DNA dom hade och att det därför nämndes som en delvis matchning, just för att den upphittade personen matchade i ursprung och kön/ålder.

Kan det möjligtvis finnas en skandinavisk kille, möjligtvis Svensk i samma ålder som varit försvunnen ett tag?
Citera
2019-12-01, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMakaber
Vad tror ni om sop/ container teorin

Det fanns en returpunkt i närheten. Tänk om Patrik hade på något sätt hamnat i en Container eller soptunna.

I ngn form av droginfluerad psykos kanske han kröp in och somnade.

Eller om han råkat ut för någon olycka och någon placerat Patrik där?

Isåfall själva försvinnandet
Finns ett liknade fall i England där en soldat på permis försvann och man tror han somnade i en soptunna. Därefter kommer sopbilen ...
I Sverige finns dessutom en tradition att elda upp sopor. Om Patrik hamnade där finns inget kvar

Läs https://en.m.wikipedia.org/wiki/Disappearance_of_Corrie_McKeague

Finns också ett svenskt fall där en vaktmästare försvann i ett soppress.

https://www.dn.se/nyheter/sverige/forsvunnen-vaktmastare-dog-i-soppress/

alltså detta är rätt makabra och grymma öden.

Men uppenbarligen har försvunna personer dött i en soppress?

Vilket avskyvärt slut för Patrik isåfall
Jag har varit också funderat på detta, att han kan ha krupit in i något trångt utrymme och omkommit/ avslutat sitt liv där. Vet någon om man har kontrollerat i de där sopkärlen? Rimligtvis lämnade han den stora väskan först. Och ryggsäcken sedan. Att han försvann närmare platsen där ryggsäcken hittades. En annan teori jag först hade är att han avslutade sitt liv i tätskog eller annan svår terräng, där man inte har hittat honom, har missat honom. Sedan finns det varg i de trakterna, så kanske inte finns mycket kvar av honom.
Citera
2019-12-01, 10:41
Medlem
Tror inte en sekund på att en person som saknar lokalkännedom och på dagtid dessutom kan försvinna utan "hjälp" från en annan person. Han hade en bekant i Hallsberg, som kanske inte direkt uppskattade ett besök.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in