Citat:
Ursprungligen postat av
Jenshall
Jag trodde partiledarna för riksdagspartierna bjöds in till Nobel för att representera folket. Nu väljer Nobel att tycka till om partiernas politik och välja ut vilka som får gå dit. Tror den gamle Nobel vrider sig i graven över dessa dårskaper .
Japp, för mig personligen får de arrangerade Nobelfesterna mig att må illa, numera. Tillika reportrarna från Svt. Allt är värdegeundskorrumperat liknande nån slags Sovjet-Pravda-tillställning. Styrelsen 'värdegrundsgodkänner' för att slicka nuvarande politikeretablissemang.Varför skulle de annars dissa SD?
Nobelstiftelsen tillåter så att säga att SD och Åkesson inte tillåtas vara med.
Sant är som Åkesson svarade nyligen (fritt citerat); -SD och Nobelstiftelsen har verkligen inte samma värdegrund då Nobelstiftelsen bjuder in representanter från diktaturer (eller från länder med krockande värdegrunder som syrelsen inte har problem med, alls?) Samtidigt utesluter de delar av det svenska samhällets representanter (SD).
Kommunister/vänster går bra bjuda in (?!). Undrar vad Alfred skulle ha tänkt om detta med tanke på den s k revolutionen? Alfred som bodde i Ryssland innan 'revolutionen'.
.. Jag såg det komma. Jag glömmer inte. Värdegrundsdnack är kvalificerat skitsnack. Nobelstiftelsen behövde inte agera som de gör. De böjer sig.