2019-12-01, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Z08
Roliga är att personen som nog fortfarande bestämmer om att stoppa SD från att delta i Nobelfesten är jude och förklarade i intervju första gången Åkesson nekades att SD är ett parti med band till svenska och tyska nationalistiska fascister vilket skall stoppas. Likaså sa juden i intervjun att svenskar skall man se upp med att dom inte sticker upp med sin fascistoid germanska nationalism. Extra roligt med tanke på allt lismande för judar och sionism som SD gjort

Visst det finns poänger men det här låter som ett trollinlägg om något. Upprepningar ordagrant i olika inlägg. Osv. Mkt märkligt.

Hursomhelst, vem styr när satans nobel egentligen? Heikensten? En korrumperad halvlyckad figur? Andra? Judar som vanligt?

Det är väsentligt pga det utgör en stor del av sveriges internationella fasad.
Citera
2019-12-01, 01:22
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Juden som håller i det skiter fullkomligt i vad du eller andra som vill låta svenska nationalister närvara.

Inte mig emot heller. De gör sig själva en otjänst bara.

Jag tycker det nästan är bra om jag ska vara ärlig, det ger sympatier till den nya folkrörelsen.
Citera
2019-12-01, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Visst det finns poänger men det här låter som ett trollinlägg om något. Upprepningar ordagrant i olika inlägg. Osv. Mkt märkligt.

Hursomhelst, vem styr när satans nobel egentligen? Heikensten? En korrumperad halvlyckad figur? Andra? Judar som vanligt?

Det är väsentligt pga det utgör en stor del av sveriges internationella fasad.
Upprepar mig mindre än vad många andra gör i tråden. Kommer ihåg intervjun väldigt väl och den fanns i Dagens Industri.
Citera
2019-12-01, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanja77
Nobelstiftelsen är en privat stiftelse som staten inte har något inflytande över. De kan bjuda in och inte bjuda in vilka de vill, så länge de inte diskriminerar någon p.g.a. kön/religion/funktionsvariation/sexuell läggning (tror det är dessa). De får alltså utesluta någon p.g.a. politisk åsikt/hårfärg/vikt/xxx
Precis så är det!
Citat:
Ursprungligen postat av Moodys
Blir faktiskt lite förbannad! Vart tog den demokratiska värdigheten i vårt ”fina” Sverige vägen? Nej, röstar inte på SD, men därmed inte sagt att man skall frysa ut JÅ i all oändlighet och i alla olika sammanhang. Är väldigt odemokratiskt och exakt den väg Vänstern vill gå. Mot ett nytt Nordkorea, eller varför inte Kina?

Man hänvisar till SDs historiska bakgrund som ett av skälen. Varför pratar aldrig media om Socialdemokraternas bakgrund? Eller VPK (Vänsterns)? Betydligt värre, i vissa fall.

Nazistkramare, Stalinister, era svin! Bara under Stalin avrättades miljontals och under 1 år skedde en utrensning på över 2 miljoner oliktänkande. kommunisterna dödade betydligt fler än Hitler. Två onda ting som våra styrande i regeringen bör rannsaka sin historia kring. Tvätta er egna smutsiga byk!

Fy fan för vänsterpatrasket!

Jag är inte det minsta vänster men kom ni ihåg detta; både din och min adventsfest är precis som nobelfesten en privat tillställning. Bjöd jag in JÅ? Nej det gjorde jag inte. Var han välkommen på min fest? Nej det var han inte. Jag bjöd in mina vänner och några nya bekantskaper som jag fann intressanta och som jag delar vissa intressen med. Är det odemokratiskt, vänstertjafs osv osv? Nej, rimligen bör vi ha valfrihet att få bjuda in dem vi gillar på våra fester och tillställningar. På samma
Sätt har nobelstiftelsen möjlighet att välja bland forskare, politiker kungligheter och andra celebriteter när dom skriver sin inbjudningslista.

Jag kan tycka att min granne som bjudit in alla andra grannar på fika är en jäkla trist typ som inte bjuder mig. Bara för vi hade nån politiskt diskussion och tyckte olika. Men shit happens! Inte fan går jag å tjurar år efter år över det liksom. Skulle ju bara vara falskt att försöka låtsats att vi va bundis å tyckte lika i en massa grejer osv osv
Senast redigerad av Siasoss 2019-12-01 kl. 01:34.
Citera
2019-12-01, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Inte mig emot heller. De gör sig själva en otjänst bara.

Jag tycker det nästan är bra om jag ska vara ärlig, det ger sympatier till den nya folkrörelsen.
Har ni inte inflytelserika judars stöd i politiken är eran folkrörelse dödsdömd.
Citera
2019-12-01, 01:30
Medlem
Skulle Alfred nobel gillat att hans pris användes för att legitimera folkutbyte och islamisering?
Jag har svårt att tro det.
Alfred Nobel skulle vänt sig i sin grav över den sinnessjuka politiken som pågår.
Citera
2019-12-01, 01:33
Medlem
HeroesSilencios avatar
Man tror inte det är sant, Sverige 2019. Ett Sverige som så tydligt sålts ut av just fel politiker. Dessa skall sammanstråla vid samma evenemang, begå landsförräderi och informations utbyte mellan gästerna. Sånt man inte vill att SD skall få reda på.

När det nu i media (DN) nu påstås att vi har ingen koll på 870.000 som enbart fått ett nr som identitet i Sverige och att vi snarare 12 miljoner i vårt avlånga land som sakta äts upp av den växande cancersvulst så gör man detta mot ett växande parti som SD.

Jag skulle vilja vända på det, de som är på Nobelfesten är nog bland de farligaste människorna som går i ett par skor. Så att SD som tydligt rycker ifrån och hotar deras syften inte blir inbjuden ser jag mer som ett tecken av Rädsla av Nobel kommittén. SD mobbas öppet, 25% av Sveriges befolkning får bevittna i öppen ridå hur man i humanitära och liberala Sverige utövar mobbing.
Synar man de som befinner sig på Nobel Festen så framstår SD som Lollo och Bernie klubben i jämförelse vid något charterhotell.

Men SD tackar och tar emot, skall vi gissa?! 2-5% till snart i Alla mätningar? Vi får se hur glada Nobel Kommittén kommer vara i framtiden när SD styr i stadshuset. Lär få hyra en kursgård i Borlänge eller lägga ner. Kommer inte ge polisbeskydd för en sådan fest, det får Nobel ordna själva. Lokalerna får de ordna själva och public service Tv får inte sända en sekund om Nobel. Lycka till Nobel! Där sjönk ni i mina ögon till en nivå likställd med en mobbare.
Citera
2019-12-01, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Skulle Alfred nobel gillat att hans pris användes för att legitimera folkutbyte och islamisering?
Jag har svårt att tro det.
Alfred Nobel skulle vänt sig i sin grav över den sinnessjuka politiken som pågår.
Han har inget att säga till om det. Lika lite som socialdemokraternas skapare i Sverige har om dagens Socialdemokrater.
Citera
2019-12-01, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
SD vill inte tillhöra etablissemanget, så vad är problemet?
Det vill de visst? Var har du varit alla år? De har alltid bölat så fort de blivit "mobbade", ända från Almedalsveckorna före riksdagsinträdet till idag. Däremot mobbar de gärna andra som står "till höger" om de själva, för då är det "rätt" minsann.
Citera
2019-12-01, 01:41
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Har ni inte inflytelserika judars stöd i politiken är eran folkrörelse dödsdömd.

Jag tror inte de judiska människorna älskar när de blir trakasserade på gatorna och tvingas öka säkerheten runt sina lokaler i det nya MENA-Sverige.
Citera
2019-12-01, 01:44
Medlem
Christopher.s avatar
Det intressanta är inte att SD portas, jag är genuint intresserad hur stiftelsen väljs då det saknas detaljer i Alfred Nobels testamente. Av 100 miljoner som går åt årligen så äter stifelsen upp 50 miljoner till de som förvaltar.
Citera
2019-12-01, 01:50
Medlem
kaiross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goosehunter
Ja nobelfesten känns verkligen väldigt privat.. det är ju inte tv-sänt och mediabevakat till tusen för allmänhetens beskådan.
Vi har sett många ceremonier sändas i offentligheten - MTV awards, Oscarsgalan, Rockbjörnen och en uppsjö andra, både i public service och i privat regi. Att det är "tv-sänt och mediabevakat till tusen för allmänhetens beskådan" gör det inte mindre privat utifrån ett juridiskt perspektiv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in