2019-11-16, 20:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tyckerinte
UPDATE: Har nu fått tillbaka mitt tjocka hår efter ganska mycket ”slit”. Kan äntligen känna mig stolt och nöjd lver mitt hår utan några som helst bekymmer om att det är tunt osv. Vet inte riktigt vad det beror på eller om det är allt tillsammans med det jag gjort är att käka finasteride jag fick utskrivet, använda minoxidil 2ggr om dagen (ibland bara en gång). Använder ricin olja och kokosolja ibland och maserar hårbotten så ofta jag kan typ 3 ggr per dag. Köpt ett schampo från Lanza som är stimulerande för hårväxt och tar en silicea män per dag. Har också börjat gymma några gånger/nån dag i veckan och springer totalt 10 min och kör styrka. Otroligt skönt att inte behöva nojja över detta då det var jobbigt som fan, men det gick till slut, och känner att mitt hår bara blir tjockare och tjockare flr varje dag typ!

Den där silicea kanske hjälper dig lite verkar lindra stress. Stress påskyndar håravfallet.

Men ha inte för stora hopp. Bär inte mössa eller keps det gör så att huvudet inte andas och du tappar hår snabbare.
Citera
2019-11-18, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrixNe
Den där silicea kanske hjälper dig lite verkar lindra stress. Stress påskyndar håravfallet.

Men ha inte för stora hopp. Bär inte mössa eller keps det gör så att huvudet inte andas och du tappar hår snabbare.

Då hade ju varenda kid varit skallig

Ibland undrar man.
Citera
2019-11-18, 14:39
Medlem
Du funderar inte på att göra en hårtransplantation då?
Citera
2019-12-01, 05:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zpray
Du funderar inte på att göra en hårtransplantation då?
Nej, gör inte det. Hade en gubbe på jobbet som skulle göra en sån. Han var så jävla stold över det - helt övertygad om att han skulle få något av min egna tjocka kalurs. När han kom tillbaka så såg det som bäst "lite mindre förjävligt" ut och det var så jävla hemsk för han var skitnöjd me den osv!

Raka bort skiten om det börjar bli skitbrutalt - gå fan inte runt med cesar-kransen eller sånt där Avicii-hår.. nej, fy fan. Rakat har jag själv kört mellan varven och diggar det - man känner sig liksom lite hårdare än vad man egentligen är haha.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in